Rot karwei! Heel wat schilmesjes zijn inmiddels bot.. Dit zou toch handiger kunnen.. Hebben jullie de ultieme tip?
Ik knip ze ook, met een snoeischaar. Gaat prima en de bloemen staan altijd erg lang bij mij. Niet schuin, maar ik merk geen verschil. Soms staan ze wel 2 weken.
ik had er misschien even bij moeten vertellen dat ik geen bloemenexpert ben..., maar ik knip ze zo schuin als het gaat.....het gaat in ieder geval zonder ongelukken en geen botte mesjes
Ik heb een speciale schaar voor bloemschikken gekocht tijdens mijn opleiding, maar knippen (met snoeischaar) kan dus prima.
Ik knip ze ook. Mijn moeder had er vroeger een speciaal dingetje voor, een apparaatje waar je de steel in stak en dan moest je op een knopje drukken en dan sneed een mesje het precies schuin af. Nooit het nut van ingezien. Maar misschien dat iemand anders hier wel een EUREKA gevoel van krijgt.
Ik knip of snijd ze schuin af, 'tis maar net waar ik zin in heb. Op school moesten we ze altijd snijden met een vlijmscherp mes....regelmatig een pleistertje kunnen scoren bij de leraar
Je kunt ze het beste snijden en dan hoe schuiner hoe beter, dan nemen ze meer vocht op. Een heel scherp mesje werkt t best.. Knippen met een snoeischaar werkt ook maar dan moet je wel een goeie scherpe hebben anders duw je de stelen plat en dan werkt t averechts... Hihi hier heb ik dan drie jaar voor geleerd
Ik snijd ze gewoon helemaal niet ! Succes verzekerd! Na twee weken zijn ze toch wel morsdood. Maar ik ben ook geen bloemenmens, geef ik eerlijk toe!
Ik heb zo'n speciaal mesje van de bloemist, een soort dunschiller maar dan speciaal voor het schuin afsnijden van.bloemen. Dikkere stelen doe ik met de keukenschaar.