Tuin buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosavise, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Hallo allemaal..

Ik had even een vraagje aan jullie.

Ik en mijn vriend wonen in een leuk huurhuis met een leuke en redelijk grote tuin.

Eerst was er achter geen schutting en heeft mijn vriend daar een laten plaatsten. Aan de linkerkant van onze tuin stond ook geen schutting. Of iniedergeval maar voor de helft. Dus mijn vriend wilde met de vrouw gaan overleggen of zij geinteresseerd was om daar ook zo'n mooie schutting te plaatsen en dan de kosten te delen aangezien je er dan beiden plezier aan hebt.
    Nu zat er een dag of 2 tussen en voordat hij de kans had gehad om met haar te spreken, heeft zij er van die lelijke struiken neer geplant die kaalgevreten worden door de rupsen.:$ De struiken zijn harstikke laag en ' doorzichting' en madam loopt de hele dag rond in haar badpakje te paraderen en gaat ze zo achter in de tuin zitten. Geen probleem als dr een schutting stond maar wij hebben geen privacy en ik heb niet eens zin meer om de tuin in te gaan omdat zij daar elke keer halfnaakt in dr stoeltje zit..:x
    Nu hebben wij laatst de hele tuin gedaan en toen zagen we dat die struiken niet in haar tuin staan geplant. Maar gewoon zeker meer dan 15 cm in onze! Dus als we een schutting willen plaatsten gaat dat niet eens want die stronken staan in de weg.

Ik wil haar nu dus gaan aanspreken maar ben daar echt super slecht in.
    Wilde eigenlijk netjes aan de deur gaan en zeggen dat we een schutting zouden willen plaatsen maar dat het niet gaat door die planten. En dat wij graag een beetje meer privacy zouden willen hebben. Dus of ze er mee instemt om de struiken weg te halen en dan 50/50 voor de schutting.

Ik ben dr dan nu al helemaal over aant nadenken wat ze gaat zeggen en wat ik moet zeggen.. Stel je voor ze zegt nee? Nee op de struiken weg halen? Pff ik moet echt alle moed verzamelen om dr aan te bellen:(

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Lastig! Hoe is ze verder in de omgang? Zegt ze jullie wel gewoon vrolijk gedag als jullie elkaar zien in de tuin of buiten bij de voordeur ofzo?
    Ik zou in ieder geval proberen om niet voor haar te denken hoe ze gaat reageren of doen.
    Verder weet ik niet hoe het zit met een huurhuis en de rechten qua grond. Maar het lijk mij dat je gewoon kunt zeggen dat de planten op jullie grond staan en dat jullie graag een schutting willen plaatsen. Vraag of ze de planten weer op haar grond wil plaatsen zodat jullie je schutting neer kunnen zetten.

Wij houden ook erg van privacy in de tuin. Dus ik snap zeker dat jullie een schutting willen. Succes met het gesprek en probeer vooral rustig en vriendelijk te blijven:)

3. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Nou, eerlijk gezegd heb ik nog geen woord met haar gewisseld. We wonen hier nu vanaf eind december. Ik heb wel een keer hallo gezegd bij de voordeur maar toen liep zij net naar binnen en heb ik geen hallo terug gekregen.

Ik ben zowieso altijd vriendelijk. Maar soms werkt dat ook in mijn nadeel.. Ben bang dat ze zo'n harde tante is.

Had trouwens net ergens gelezen dat zon struiken minimaal 50cm van de grens moet worden geplaatst en zo niet, had ze dat eerst moeten overleggen.

Ik ga straks maar eens even langs:D

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hmmm dat is dan ook wel lastig! Goed contact met de buren is zo belangrijk. Maar goed dat moet dan wel van 2 kanten komen.

Ik ben ook vaak veel te lief hoor met dat soort dingen, daarom regelt mijn vriend dat vaak. Die kan beleefd blijven, maar wel de boodschap goed over brengen:D

Mocht ze moeilijk doen kun je in ieder geval zeggen dat je het één en ander opgezocht hebt en dat jullie in principe in je recht staan.

5. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ja mijn vriend is dan denk ik weer net te bot haha..

Ik ga mijn best iniedergeval doen! Dankjewel voor je reactie!

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Niet te bang zijn. Gewoon heen stappen en aangeven dat de planten op jullie grond staan en of zij ze zelf gaat verplaatsen of dat jullie ze eruit halen bij het plaatsen van de schutting. (uiteraard kan ze ze dan zelf weer poten..)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahaha dat schiet ook niet op dan. Ik ben ook zo, of te bot of te aardig:D
    Mijn vriend moet voor zn werk ook beleefd maar toch duidelijk en streng zijn, dus die is dat ook gewend.

Succes in ieder geval, ben benieuwd hoe ze gaat reageren!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    En (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ;)) maar ga niet alvast het hele gesprek in je hoofd doen met 'wat ze allemaal zou kunnen gaan zeggen'. Dat weet je namelijk echt pas wanneer je met haar praat. En dat kan goed gaan, of slecht, ze kan onaardig doen, of het kan 100% meevallen. Maar een mens lijdt dikwijls het meest, door het lijden dat hij vreest. Dus huppa, in de benen en aanbellen :D

En ga uit van het beste in de mens. Wees vriendelijk en beleefd, en als zij onaardig blijkt te zijn kun je dat altijd alsnog worden ;)

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Jullie hadden voordat zij die struiken plantte toch al aangegeven een schutting te willen plaatsen? En nu staan die struiken in jullie tuin gepland? Dan zou ik rustig aangegeven dat jullie hier niet zo blij mee zijn, dat jullie netjes naar haar toe gegaan zijn om haar gelegenheid te geven om over een schutting na te denken en als zij dat niet zou willen kan ze dat aangeven en dan zetten jullie de schutting op jullie erfsgrens. Aangezien de struiken nu in jullie tuin gepland staan mag ze ze eerst even verwijderen zodat ze niet per ongeluk stuk gaan.
    Zo zou ik naar de buuf gaan. Ik ben ook niet zo'n held maar van dit soort dingen kan ik wel heel boos worden.

Sorry, verkeerd gelezen, ik zie dat het het plan was om met de buuf te gaan overleggen. Dan zou ik naar haar toe gaan met de boodschap graag een schutting te willen maar dat de struikjes nu in de weg staan en op jullie erfgrens.

10. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Natuurlijk wil jij je privacy helemaal als zij daar halfnaakt ligt.
    Geeft helemaal geen prettig gevoel.

Gewoon met haar gaan overleggen. Het is en het blijft jouw tuin

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En?

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou in ieder geval nooit laten blijken dat je het eigenlijk niet durft te zeggen. Dan ben je sowieso kansloos.

Ik zou gewoon aanbellen en zeggen waarop het staat en zeggen dat je er vanuit gaat dat die lelijke struiken heel gauw in hun eigen tuin staat anders trek je ze uit de grond uit JOUW tuin

13. Amare

Amare Niet meer actief

De buren hadden ook nog zo'n 60cm van onze tuin toen we er kwamen wonen. Nu heeft het 1,5 jaar geduurd voordat we wat aan onze tuin hebben gedaan, maar hebben er langzaam naartoe gewerkt dat we toch echt een schutting gingen zetten op onze grond en dus de 60cm terug namen.
    Nu huren onze buren en hadden en dus ook netjes de verhuurder ingelicht.
    Dus al hadden ze moeilijk gedaan, ze hadden geen poot om op te staan, hadden zelf de tekeningen van het kadaster.

Uiteindelijk geen centje pijn gehad!

14. Rafika

Rafika Lid

2 aug 2013
    96
    0
    6
    bel de rijdende rechter :haha:

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gewoon zeggen zeker als de struiken in jullie tuin staan moeten ze er sowieso uit of verplaatst worden. Als ze niet wil mee werken plaatst ze dr struiken maar wat naar achter en plaatsen jullie zelf de schutting waardoor je de lelijke struiken ook niet hoeft te zien.

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Het is heel simpel, jullie buurvrouw heeft struiken gezet op de grond die jullie huren. Geef haar een termijn waarin ze de struiken kan verplaatsen. Doet ze dit niet, dan halen jullie ze eruit, dumpen die op haar grond, en plaatsen jullie de schutting op jullie grond, dus niet op de grens.

Kan jullie verhuurder trouwens niet alles of een deel financieren van de tuinafscheiding? Het is toch een investering in het gehuurde die je niet zo makkelijk weer meeneemt.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoe is het afgelopen?

Deel Deze Pagina