Wat zouden jullie doen? Even lezen en een eerlijk advies geven.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Ik krijg van dit topic bijna de neiging om je pleegdochter naar de slaapkamer te sturen ;)

Die 2 willen zo graag kinderen. Niet twijfelen meisje maar doen. Het is het allermooiste wat er is en laat je dat niet ontnemen omdat je er nu financieel niet geweldig bij zit. Als jij het niet had dan had ze hier zo ondanks dat win financieel k*t zitten zo mijn hele babyuitzet kunnen ophalen.

Kom op en laat de liefde de twijfel overwinnen!!!

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zeker proberen zo snel mogelijk zwanger te worden!

In een aantal jaren kan er een hoop veranderen.
    Straks is over 5 jaar hun financiele situatie een stuk verbeterd, maar kan ze niet meer zwanger worden. En dan kunnen ze alleen nog maar denken aan hoe het had kunnen zijn. 'wat nou als we....'

En voor nu? Marktplaats voor de babyspullen, kringloopwinkel, lenen van vrienden, als kraamcadeau krijgen etc.. Komt heus wel goed zonder zichzelf diep in de schulden te werken. Zeker als ze hier en daar wat steun en begeleiding krijgen ;)

3. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik zou er ook voor gaan, ik denk dat ze er anders over een paar jaar veel spijt van gaan krijgen.

Mijn vriend en ik hebben het ook niet breed. Kinderen krijgen veel 2e hands kleding, in huis is ook bijna alles 2ehands. Fietsjes zijn 2e hands, buitenspeelgoed ook.
    Ik was dit jaar voor 4 zgan winterjassen nog geen 25 euro kwijt.
    We sparen nu voor een nieuwe tv omdat onze beeldbuis het bijna gaat begeven. Een hele dure gaat het niet worden maar wel een goede.
    Het is soms wel moeilijk maar we redden het, zijn gelukkig en ik hoop over 2 jaar ook te kunnen werken onder schooltijd.

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een oproep zetten met gratis dingen gezocht! Liefde is gratis, in tweedehands spulletjes wordt de kleine ook groot. Hopen dat de borstvoeding lukt, das ook gratis. En er voor gaan!

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hebben ze ondertussen al een keus gemaakt ts?

6. nono

nono Niet meer actief

Ik zou er ook voor gaan als ik haar was...

7. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Zij moet zeker ervoor gaan!!! Echt waar!

Wanneer je aan een baby begint, nooit denken aan financieel.

En ik zeg het heel gemakkelijk, maar het wordt alleen maar duurder hoe langer zij wacht. Haar biologische klok begint, en trouwens, rest komt later! Qua finacieel, ze kan altijd een lening nemen.

Maar materiaal en geld is vervangbaar. Én baby krijgen is de mooiste wat er is en onvervangbaar!

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ik wil graag kleren doneren hoor! Merkkleding, kan ze erna op mp zetten en zo weer kleren kopen!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Meen je dit serieus? Niet aan de de financiën denken? Een lening afsluiten? Hoe zou je een lening af moeten betalen als je niks overhoudt in de maand?

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt waar, zeg: jullie zijn het zo goed als nooit ZO EENS geweest hahaha.

Sdonya: Dat weet ik nog niet, heb haar nu niet gesproken, ga ik van de week wel doen.

Mompelientje: Ik mag toch hopen dat je dit niet meent.... Een lening afsluiten zou ik zelf nooit doen, dan zou ik eerder mijn (schoon)ouders om hulp vragen om wat bij te springen of zo.

Ook erg lief aangeboden: de uitzet, jullie denken echt super mee.

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wow.. wat een mooie gedachtes hier…

Ook hier een tip om ervoor te gaan, nu is het moment.. En ik weet zeker dat hier ook genoeg lieve meiden zijn die uitzet/spullen kunnen missen… ik heb denk ik ook nog wel het eea tzt..

12. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #192 Mompelientje, 1 feb 2014
    Laatst bewerkt: 1 feb 2014
    Je vraagt om advies en je denkt dat ik zit te geinen, maar ik bedoel dit serieus. Het meisje heeft een kinderwens en ze heeft het niet financieel voorelkaar, ze kan altijd een lening nemen en later in delen betalen. Veel mensen met een kinderwens, waarvan de drie pogingen met ivf niet mer wordt vergoed, gaat door.

mijn vriend en ik hebben besloten, ook al worden we arm van al de medische kosten, we willen ervoor gaan. We denken niet financieel, want we leven in Europa, met goede welvaart. Dat hebben de doktoren tegen me verteld, dat geld en materialen vervangbaar zijn, maar een kind heb je voor je hele leven is meer waard dan alles rondom heen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Men, vind ik ook wel erg naief gedacht hoor ook al bedoelt Mompelientje het vast wel goed. ;)

Maar idd Mamabri ik ben ook erg verbaasd hoe weinig ZP-ers aan het financiële plaatje denken voordat ze aan kinderen beginnen. :$ Ik heb daar mijn eigen gedachten en mening over...maar je (pleeg)dochter lijkt mij een lieve meid dus ik hoop dat al haar dromen in vervulling mogen gaan en ze een (financieel) zorgeloze toekomst tegemoet gaat! :)

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Financiële toestand is wel de reden waarom wij gewacht hebben met de eerste toen, maar ik dit geval zou ik er zeker gewoon voor gaan. Je gaat het jezelf nooit meer vergeven als het straks te laat is en het gewoon niet meer lukt. Dan zou je altijd denken: Had ik maar!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar als je al weinig hebt, en je zou daar een lening voor afsluiten, die moet je toch ook terugbetalen, en dat kan toch niet later? Je begint toch per direct met afbetalen? Dan werk je juist jezelf in de nesten, lijkt me. Ook al is het in delen, je betaald dan zoveeeeel rente, dat je bijna 2 uitzetten zou kunnen kopen.

In het geval van medische kosten..... tja, daar kan ik me ergens nog wel iets bij indenken. Een uitzet kun je tweedehands goedkoop kopen, medische kosten vind ik dan weer een totaal ander verhaal.

Ik dacht trouwens niet dat je zat te geinen, maar ik kon me niet indenken dat je een lening af zou sluiten voor kleding etc, voor ivf of welke medische behandeling dan ook, kan ik dat wel begrijpen.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben zelf ook meer van de financiële zekerheid, al zou ik dat niet altijd als doorslaggevend aanhouden, zoals in het geval van mijn pleegdochter. Als ik maar zelf zeker zou weten dat ik in elk geval mijn hypotheek en andere vaste lasten kon betalen en het eten en luiers etc. De rest komt er dan ook wel. Dat is voor mij wel doorslaggevend.

17. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    als ik iets wil, denk niet aan geld, maar aan back ups. Mijn ouders zullen mij volop steunen, ze zijn niet rijk, maar behulpzaam. Daarnaast vrienden waar we volop kunnen vertrouwen. Maar als m'n vriend en ik niemand hebben, zou ik een lening afsluiten.

maar het meisje heeft jouw, kan jij haar niet helpen :D

18. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kindje is de eerste tijd tot aan school echt niet zo duur.. dus ik zou er voor gaan. En daar waar nodig steunen natuurlijk met babybenodigdheden.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja begrijp ik hoor. Ik zou in hun geval als maatstaf aanhouden óf ze met kleintje kunnen rondkomen op één inkomen? :( Dat zal dan wel het inkomen van haar vriend zijn. Voor het geval ze bij zwangerschap de uurtjes kwijtraakt die ze nu heeft en met baby natuurlijk de eerste paar jaar misschien ook niet zo snel ander werk kan vinden.

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet rijmen met wat?
    Het is wel eerlijk berekend. Het is n.a.v. wat 'men' zegt dat je nodig hebt.
    Ik weet niet of je het programma kent, maar het is eerlijk, onafhankelijk, maar ook grappig en cynisch.
    Zoals ik al zei kan je ook spullen tweedehands aanschaffen ja. Maar ik ben 1 van die vele moeders die alles kraaknieuw wilde hebben. Die mogelijkheid hadden wij ook.
    Een babybad kost 3 euro bij de kringloop, maar een emmer, bouwteil of gootsteen daar kan je je baby ook heel goed in badderen.
    Een commode vind ik onontbeerlijk.
    Verschonen en douchen met BI én KS kan niet op de manieren die jij voorstelt.

Maar het was dus een 'geinig' linkje voor mamabri.

Deel Deze Pagina