hier net ff iets ander verhaal. mij werd gezegd dat ik vanwege mn rug en bekken een zwangerschap op latere leeftijd niet aan zou kunnen dus het was voor ons ook nu of nooit. zijn er volledig voor gegaan. ik werkte dus niet vanwege mn rug en hubby kwam net om de hoek kijken bij zn werk en ook dus nog geen vast contract. hebben geen seconde spijt gehad. waar een wil is, is een weg. overigens hebben we nu 2 kids en is mn rug probleem zo goed als over maar dat terzijde
Maar zo extreem is deze situatie helemaal niet. Ik kom tijdens mijn werk maar ook privé heel veel van zulke situaties tegen. Juist nu in deze tijd is het aan de orde van de dag. Mensen die een fonds van de gemeente moeten aanschrijven voor zwemlessen. Kinderen op het voetbalveld met gaten in de schoenen. Kinderen op school met scheuren in de broek en hoog water. Kinderen die een feestje moeten afzeggen omdat ze geen kadootje kunnen kopen. Of dagen pannekoeken moeten eten en brood met pindakaas om hun buik vol te hebben. Maargoed dit wordt een heel andere discussie en dat lijkt mij hier niet gepast.
Ja dat is het punt idd. Een schokkend aantal kinderen in Nederland leeft in 'armoede'. Weet zo gauw de precieze cijfers niet meer maar het is heel triest in elk geval. Zeg uiteraard niet dat de kleine van MamaBri's dochter hetzelfde lot te wachten staat hoor, maar in het algemeen zou ik altijd zeggen wachten als het kan. Ik vind persoonlijk dat er te makkelijk over gedacht wordt, maar dat is mijn mening.
Ik zeg DOEN!! Ze hoeven natuurlijk niet direct met ovu testen in de weer maar de natuur even haar gang laten gaan. Hoe staat haar vriend hierin?
Zeker er voor gaan! Geen maand meer verspillen. Je kan alles zo goedkoop of duur maken als je wil. En uiteindelijk vind je echt wel een oplossing. Heel veel sterkte!
Ik zou het ook doen! Ze hebben waarschijnlijk ook nog recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting! Is ook nog zo'n 1.000 euro per jaar!
Als zij klaar is voor die verantwoordelijkheid, zeker doen. Eerste jaar kost het kind niks aan drinken (borstvoeding!), een wasbaar luierpakket tel op zo'n 200,- ongeveer van geboorte tot 16kg, maak zelf wasbare billendoekjes..een kindje is net zo duur als je zelf wil
de spijker op zn kop het is heel 'makkelijk' praten als je eigen leven niet op zn kop wordt gezet door zo'n keus te moeten maken en die neem je echt niet 'even'
Ik zou er denk ik wel voor gaan ja. Als ze een kinderwens heeft kun je er donder op zeggen dat ze straks spijt heeft als het niet meer kan en ze niet voor een kindje is gegaan.. In het gunstigste geval hoeft het de eerste periode niet zo heel veel geld te kosten en anders kun jij dus bijspringen lees ik en schoonmoeder ook. Normaal gesproken zou ik zeggen, een kindje komt nog wel en eerst alles op de rit. Maar in dit geval is het toch wel ff ander, want nu kan het nog...
Ik vind dat zoiets heh. Je moet 'genoeg geld hebben' om kinderen aan kinderen te beginnen. Jeetje, wat zijn wij toch verwend geworden dan met zijn allen dat je die keuze heb. Mijn overgrootoma moest de hongerwinter door met haar kinderen. Ik kan misschien wat ouderwets zijn hier in, maar je begint aan kinderen omdat je van elkaar houd en je een kinderwens heb (als je er bewust voor kiest dan). Als je je kind op kan laten groeien in een stabiele en gelukkige gezinssituatie met weinig geld, dan is dat toch niet erg? Natuurlijk wil je als ouder zijnde je kind alles geven wat zijn of haar hartje begeert. Maar als je nu even terug gaat naar de basis. Is schone kleding, eten en een hele hoop aan liefde en gezelligheid dan niet genoeg? Ook met minder geld zou ik er voor kiezen ja, tenzij je onder een brug woont. Maar dan neem ik aan dat anticonceptie ook niet te betalen is. Dus dan zit je nog met een probleem. Maar goed, tis denk ik wel duidelijk wat ik er van vind haha.
Ik ben zelf 22 en woon samen met mijn vriend. Ook wij hebben het niet erg breed, maar we doen wat we kunnen. "Kiezen" of je nu een kindje "neemt" zou voor mij niet helemaal realistisch klinken. Het mag geen keus zijn (voor mij) "we doen het nu maar want later kan niet meer". is er geen optie om eicellen in te laten vriezen en later bij een eventuele draagmoeder te gebruiken? Ik spreek hier echt voor mezelf, niet om iemand te kwetsen. Maar ik val onder dezelfde leeftijd en onze situaties zijn te vergelijken en wij zouden nu absoluut niet 100% voor een kindje kunnen gaan.
Mee eens. de allerbelangrijkste reden: is ze er klaar voor? Zo ja, tuurlijk doen! Zo nee, dan zeg ik: doe het niet
Netjes dat je dit inderdaad zegt. Studenten en jongeren antwoorden inderdaad heel anders dan vrouwen met een kinderwens
* Off topic * Lim je hebt mijn avatar gejat! Ik zou het doen maar puur gebaseerd op het feit omdat het anders niet meer kan! Komt vast goed!
Doen!! Gewoon doen!! Hier was t eerste half jaar wel duur trouwens. Hypoallergenen voeding per pak 12 euro, twee pakken in de week, is ong al 100 euro per maand. Plus flesje cinababy per week zit rond 8 euro. Dan de luiers.., tikte erg aan hoor! Nieuwe spenen, fopspenen enz enz. Maar als jullie bijspringen moet dat lukken. Ik zou er zeker voor gaan!!