Hij verdiend geen jeugdloon Grappig om te lezen dat een aantal denken dat het tieners zijn, zij wordt dit jaar 24, hij is 28 en heeft een goede baan bij de overheid, die ook een deel vaste lasten van hen betaald (gas en licht)
Ik kan wel een heel verhaal gaan typen over het hoe en waarom, maar dat doe ik niet.. Ik denk dat ze er gewoon voor moeten gaan. Ik denk dat ze over een paar jaar, als het niet meer kan, heel veel spijt hebben dat ze niets met hun kinderwens gedaan hebben..
Mijn pleegdochter is niet bepaald het type om haar kind het voetbalveld op te sturen met gaten in zijn schoenen, of die het met scheuren in de broek naar school zal laten gaan. Evenmin zal ze het dagenlang pannekoeken te eten geven of pindakaas op brood...... Het is maar dat ik het even gezegd wilde hebben......
Eerlijk gezegd denk ik bij de woorden 'begin 20' dat iemand 20 of 21 is. En in je eerste bericht schrijf je dat ze moeilijk rond kunnen komen, ze kunnen 'net aan' alles zelf betalen. Een kind kost gewoon geld, dat is nu eenmaal een feit. 5.172,89 euro om precies te zijn (aldus de rekenkamer). Maar gezien de hernieuwde omstandigheden zou ik zeker zeggen dat ze ervoor moeten gaan!
Oh maar zo bedoelde ik het absoluut niet. Dit was meer een reactie waarin werd aangegeven dat dat een kindje niet zo veel kost. Maar dat het alsmaar duurder wordt en als het je het krap hebt het wel een erg lastig verhaal kan worden. Dat er in deze tijd heel veel mensen in de situatie zitten hun kinderen nee te moeten verkopen en er gewoonweg geen geld is om nieuwe kleding te kopen. Zo vertelde mijn dochter net voor de zomervakantie dat een jongen in de klas moest huilen omdat hij naar de camping zou gaan. Waarop ik antwoordde oh, wilde jij liever naar een hotel? Mijn dochter reageerde met, zijn papa en mama moeten nu bij een meneer komen die vertelt of ze nog naar huis mogen en als dit niet mag moet hij in de vouwwagen gaan wonen en heeft hij geen huis meer mam. Maar het ergste is dan komt hij ook niet meer naar onze school. Je zal versteld staan hoeveel mensen er in deze situatie zitten en hoe sommige kindjes zo gekleed moeten naar school. Of gezinnen waar gewoonweg aan het eind van de maand geen geld meer is voor stenen ze noodgedwongen aan de pannekoeken gaan. Bedoelde er absoluut niet mee dat jouw pleegdochter zo is. Maar nogmaals zo krijgen we een heel andere discussie en dat is hier niet van toepassing. En sorry als het op jou vekeerd overkwam, het was absoluut niet de bedoeling.
Allereerst vind ik het heel knap van ze dat ze hoer goed over nadenken en niet als 'kip zonder kop' aan de kinders beginnen! Ze willen hun kind natuurlijk niets te kort doen en dat ze daar dus verder over denken vind ik knap! Maar... Ik zou er ook voor gaan! Desnoods zou ik als man zijnde extra ervoor moeten werken, ik zou solliciteren naar beter betaalde banen, evt naar een goedkoper huis gaan, maar ik zou hier wel goed over nadenken en kijken of dit allemaal mogelijk is!
Zij is 23, dus begin 20 (toch?? in mijn ogen dan ) Ze kunnen het wel net aan allemaal betalen, ze houden in ieder geval geen geld over, laat ik het zo zeggen. en 5.172,89 is per wat? niet per jaar neem ik aan?
Nee, weet ik wel, maar wilde het even zeggen, omdat er een aantal berichten tussen stonden (niet alleen van jou) over pannekoeken, broeken met hoog water, etc. Dat mensen geen "tokkie"beeld krijgen bij jong, weinig geld en evt een kindje Vind trouwens jouw verhaal van het klasgenootje van je dochter wel heel hartverscheurend hoor. Hoe is het eigenlijk afgelopen? Zijn ze naar de vouwwagen verhuisd? Ik hoop van niet....erg hoor, en helaas, je hoort het steeds meer, diep triest dat zoiets in een rijk land als Nederland mogelijk is
De ideeen zijn goed, maar niet haalbaar ben ik bang. Hij heeft een goede baan, maar zit voor een deel in de ziektewet, met iets wat helaas niet zomaar over zal gaan. En het huis, dat is een verhaal apart, ze willen het wel verkopen, maar de WOZ waarde is veel te veel gedaald, waardoor ze veel te veel schuld over houden, ook geen optie dus. Het mooiste zou zijn als zij een goede baan zou vinden voor meer uren dan dat ze nu maakt.
Jammer. Ze rekenen het wel eerlijk na. Ik schrok ook van het bedrag, maar als je alles narekent! Je kan natuurlijk veel tweedehands kopen, zoals een bedje, badje en box en kleertjes enzo.
Maar die 5 duizend nog wat is voor?? de basisuitzet? een jaar voeding (lijkt me niet ) waar is die 5 duizend nog wat precies voor?
Oh gelukkig wilde je niet kwetsen. Wij waren overigens ook jong (ik 21 en man 25). Ookal hadden we het "goed" voor elkaar de vooroordelen zijn er sowieso geweest en dat zal in hun situatie niet anders zijn. Daarvoor moet je best sterk in je schoenen staan maar het voelt zo goed dat ik heb bewezen dat het ook goed kan gaan met jonge ouders. Ja het is echt een vreselijk verhaal over dit jongetje. Ik had echt zoiets dan komt hij voorlopig maar hier om dit jaar af te maken op school. Ik was er gewoon misselijk van. Hij zat bij mij in het leesgroepje en zat steeds te huilen mijn hart brak. Maar uiteindelijk kwam hij de maandag erna weer op school en de week erna had ze een puppy gekocht en had toen ik mijn telefoonnummer aan haar wilde doorgeven omdat hij die dag zijn kinderfeestje zou geven haalde ze een iPhone 5 uit haar zak. Toen dacht ik...... Ik zou je zoon graag willen helpen maar dit kan gewoon niet. Hetvis nog steeds een heel zielig kereltje en ben benieuwd hoe het af gaat lopen. Inmiddels zijn we weer een half jaar verder.
volgens mij de uitzet (hij liep nu verder door) Ik ben nooit 5000 kwijt geweest aan de complete uitzet, eerder een paar honderd en dan heb je het wel gehad. En de babykamer heeft ze al, dus dat scheelt, de rest heb ik dubbel, zo niet driedubbel Dat scheelt nog meer Het is dus meer het eten, luiers, kleertjes etc.
Hoeveel uren maakt ze nu dan? Misschien dat ze er nog een baantje bij kan nemen? Ik roep maar wat hoor..... misschien wat uurtjes in een call canter? Zoiets zal extra geld in het laatje brengen, waardoor ze zich misschien iets "veiliger" voelt qua financien en iets opzij kan leggen?
Ik zou ervoor gaan. Ik heb dan nooit in die nu of nooit situatie gezeten gelukkig, maar ik ben 21 jaar en heb 2 kindjes en wij komen rond van 1 salaris. Dat van mijn vriend wel te verstaan, hij is 25 en werkt fulltime en heeft ook geen geweldig salaris. Ik was 19 jaar en ik zat in mijn examenjaar van de middelbare school toen ik dus per ongeluk zwanger werd, dus voor ons was er geen keus meer. We waren zwanger en abortus was nooit een optie voor ons. We hebben het dus niet breed, maar onze kinderen hebben het goed! Ze zijn gelukkig en omringd met liefde. Ze lopen niet in lompen, maar wij hebben geen probleem met zeeman kleren (of kleren die we doorkrijgen van andere ouders) ze krijgen gezond eten, de goedkoopste luiers/billendoekjes etc maar we redden het. Dit soort dingen komen echt op hun pootjes terecht. Wij kunnen de kinderen onderhouden van kindgebonden budget en kinderbijslag. Ik vrees dat ze anders eeuwig spijt krijgt als ze het niet zou doen
Ik was bij mijn oudste ook 21 en mijn (inmiddels ex)man was 26, en wij hadden het gemiddeld, niet slecht, maar ook niet breed of zo, gewoon normaal. En ja, soms kreeg je wel eens een vooroordeel, maar dat viel op zich best mee. Triest hoor, dat verhaal, en ja, ik heb ook heel vaak het idee dat mensen die zich erg in de nesten hebben gewerkt vaak het nieuwste van het nieuwste hebben.... Toevallig vandaag nog over gehad met mijn schoonvader, wij zijn volgens mij de laatste van Nederland die een platte tv hebben gekocht. Puur omdat onze koelkast van een beeldbuis het gewoon bleef doen, en dan koop ik echt geen nieuwe. Op dat gebied ben ik gewoon heel zuinig, je koopt pas iets nieuws als het oude kapot is. Wij kopen bijv ook echt niets op afbetaling en hebben ook bewust geen visa. Want juist door de laatste 2 dingen blijven mensen maar kopen en kopen, totdat het niet meer kan. En mijn pleegdochter heeft gelukkig ook deze instelling.
@twinkle star... verschrikkelijk voor dat manneke en snap je punt zeker wel wat dat betreft mag er wel een soort 'keuring' zijn @mamabri... in hoeverre kunnen jullie of zijn familie evt bijspringen mochten ze op momenten hoog zitten want als er geen enige spanruimte is in het budget kan bijvoorbeeld een pak luiers extra ivm diarree (ik roep maar wat als voorbeeld) misschien al teveel zijn
Echt maar een paar, 2 avonden in de week of zoiets, zeg 10 uurtjes in de week schat ik. Kan het callcenter verhaal wel eens bij haar neerleggen (al heb ik er zelf heel slechte ervaringen mee)