mijn mening; laat die vent met rust. Geen gebruik maken van zijn diensten, gewoon niet mee bemoeien. Hij loopt echt wel een x tegen de lamp!
idd gewoon met rust laten is ok mijn mening. en zeker niet die onozele rekeningen betalen die hij jullie bezorgt.. wat een onzin zeg! en tja leven zuur maken?.. dan zal ik daarvoor aan gifte doen.. dan komt het balletje wel aan het rollen toch?
ik zou er in dit geval ook melding van maken, zeker als het zo'n etter is. Ik begrijp de reacties waarin geadviseerd word om er niets tegen te doen wel maar wat als iedereen nou zo zou handelen? Als niemand actie onderneemt worden dit soort gevallen alleen maar erger. Die factuurtjes die hij schrijft lijken mij ook al een mooi bewijsstuk om te overhandigen.
Ik zou ook aangifte doen, vooral omdat hij dat met die klusjes en rekeningen flikt. Klinkt als een eikel. En naar dat soort figuren gaat ook mijn belastinggeld en ik vind niet dat die dat verdienen.
Maak je niet druk, laat hem. Wat schiet JIJ ermee op als je hem aangeeft? Ooit loopt 'ie wel tegen de lamp.
Voor iedereen die erop vertrouwt dat hij "toch wel een keer tegen de lamp loopt": realiseren jullie je wel dat het die uitkering van hem ondertussen ook uit JULLIE belastingcenten wordt betaald? Zoals eerder is gezegd: als iemand er voor een paar tientje zwart bijschnabbelt heb ik er niet zo heel veel problemen mee. Maar dit is iemand die gewoon fulltime aan de slag zou kunnen en dan een uitkering trekt! Nou, liever niet van (o.a.) mijn geld zeg ik dan!
Hb je gelijk in, daarom werk ik ook gedeelte zwart, hoefi k niet alles aan hun te betalen. De meesten mensen met een uitkering hebben het al zwaar genoeg en mensen die een uitkering hebben en zwart werken erbij, maken het nhun nog veel moeilijker.
Mijn tante krijgt zelf ook een uitkering, ze heeft verschillende gezondheidsproblemen. Vroeger was ze altijd kapster, nu knipt ze 1x in de maand nog 2 familie's. Alleen knippen meer kan ze ook niet. Ze verdiend hiermee 40 euro per maand. Daarvan kan ze net even de extratjes doen. Even wat leuks kopen voor haar zoons, en soms een lekker stukje vlees op tafel. Hier heb ik absoluut geen moeite mee, maar zoals jij je buurman beschrijft, bah daar kan ik wel misselijk van worden
begrijp ik het nou goed? bedoel je nou dat je gedeeltelijk zwart werkt zodat je niet hoeft op te draaien voor de zwart werkers? mocht dit zo zijn dan is dat wel een kromme beredenering
Officeel werk ik perongeluk zwart, maar bedoel meer richting de nette, bruto gebeuren. Ik zou anders rond de 5,23 verdienen per uur, lig nu iets hoger omdat k zwart werk.
o, ok. ik schrok al. begrijp me niet verkeerd, iedereen doet wel eens iets zwart en daar heb ik opzich geen probleem maar zo'n etter als waar de topic starter het over heeft...... daar gaan mijn haren van overeind staan. in mijn ogen is een houding van 'niet mee bemoeien want hij loopt vanzelf wel eens tegen de lamp' een vorm van goedkeuren. In zo'n geval wil ik best de lamp zijn.
Aangeven die vent! Bij elke instantie die je kan bedenken. Wij werken ons met z'n allen de bilnaad in het zweet en betalen een vermogen aan belasting. En mensen die echt niet kunnen werken krijgen het steeds moeilijker om van hun uitkering rond te komen. Als zo een asociaal jullie dan feitelijk ook nog eens staat 'uit te lachen' door op de stoep z'n centen te tellen, dan vraagt hij er gewoon om! Maar dat is mijn mening.
Helemaal mee eens! De samenleving dat ben jij. Klinkt erg corny maar is wel zo. Als we er met zn allen niet voor zorgen dat mensen zoals hij gepakt worden....dan zijn we een dief van onze eigen portemonai. Om nog maar te zwijgen van die mensen die die uitkeringen ECHT nodig hebben.
zeker aangeven...ik denk dat je bij de sociale dienst daarvoor moet zijn. want WIJ betalen zijn uitkering terwijl hij gewoon kan werken. kon hij het niet dan is het anders..wat een lefgover..helaas zie je ze steeds vaker....en dan zeggen ze:je komt niet zo gemakkelijk meer in de wao..duh..
Je komt niet makkelijk in de WIA, mensen die in de Wao zitten...blijven daar vaak inzitten, terwijl WIA veel moeilijker is gemaakt om in te komen, je wordt niet zomaar meer afgekeurd bij de WIA. Vaak worden mensen met WAO niet meer opgeroepen (soms wel, het is bij iedereen anders) en mensen met de WIA worden vaak wel elk jaar opgeroepen.
Lekker laten gaan moeten ze maar niet zo dom zijn bij die uitkeringsinstanties ze maken het bepaalde mensen ook veel te makkelijk tegenwoordig :x Ik heb sowieso een gruwlijke hekel aan mensen die andere mensen sneakie gaan aangeven enzo bah.