wat zouden jullie doen?fraude belastingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik betwijfel of aangeven zin heeft, maar ik ben het er ook niet mee eens om dit zomaar aan je voorbij te laten gaan.

Dientje, het gaat ook om jouw geld he! En het gaat hier niet meer om iemand sneaky aan te geven maar om iemand die de buurt kennelijk terroriseert en daarnaast de boel besodemietert. Ik heb een hekel aan dat soort mensen!

Het enige is dat je de belastingdienst nog een keer kunt inlichten. En vrolijk gewoon dagelijks aangifte blijven doen bij de politie.
    Wat kan de woningbouw trouwens voor jullie betekenen?

2. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Jij en/of je partner werken zeker voor de lol dan?

Juist omdat uitkeringsinstanties schijnbaar zo 'dom' zijn moeten wij als belastingbetalers maar iets slimmer zijn en voor ons zelf opkomen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
  4. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Had peter R de vries hier voor een jaar ofzo terug ook geen rapportage over? Misschien via hem doen?

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Kan hier ook slecht tegen.
    Ik houd ook niet van klikken maar als je zelf hebt meegemaakt dat iemand geen uitkering krijgt omdat ze volgens de keuringsarts niet ziek genoeg zijn en dat terwijl ze zelf ook graag willen werken dan is dit gewoon triest! Ik wil die mensen ook niet financieren met mijn belastingcenten!

Al die hele strenge regels/kortingen zijn er nu omdat er te veel misbruik van gemaakt wordt!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey hey

de buurt hier is koop het blok waar hij zit is parteculiere huur dus die kunnen niets doen.en ik ben absoluut gee verklikker maar z'n man geeft ik met alle liefde aan hoor.ja vandaag heeft hij de kat van de buren een schop gegeven en zijn buur jongentje arme sloeber genoemd. ja oke ze hebben minder oke maar ik geeft hun ook nog wel eens een pan eten of wat lekkers.ik heb het geld er wel voor alleen zo misselijk om zo te doen zo als hij nee dank je.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Lekker laten gaan? :confused: Het is je eigen geld dat naar die mensen gaat en dus niet iets waar je de sociale dienst mee hebt. En dan nog wat zo 'dom'zijn ze er niet, ze liggen alleen niet 24 uur per dag op de stoep bij mensen om ze te controleren!

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Als jij je lekkerder voelt als je die man die af en toe wat bijklust voor de buren aangeeft, zou ik het zker doen als ik jou was....
    Ik houd er alleen niet van dat is mijn mening.
    Je kan dan ook wel bezig blijven EN we gaan ook echt niet minder belastinggeld betalen als jullie dat denken.
    Kheb wel wat beters te doen dan de belastingdienst helpen zeg, ze helpen mij ook niet :)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

af en toe bij klussen iets heel iets anders dan 2000 euro vast inkomen hebben voor zwart werken voor een hovenier.daarnaast doe hij helemaal niets voor de buuren hier.ja de mensen een oog uit steken die het minder hebben.ik ben zelf af gekeurd om dat een of andere eikel het nodig vond om met zijn zatte kop achter het stuur te gaan zitten.daardoor mij te scheppen en mijn hele linker kant in elkaar te rijden.ja ik zou een moord doen om te kunnen gaan werken en niet afhanklijk te zijn maar ik kan niet anders.en z'n eikel die duizenden euros krijg als uitkering die gewoon fatsoenlijk kan gaan werk ja daar zit ik mee ja want mensen doen niet kunnen werken zijn de dupe van zulke personen die te LUI zijn om te werken.

10. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    [quote="Dientje"
    Je kan dan ook wel bezig blijven EN we gaan ook echt niet minder belastinggeld betalen als jullie dat denken.
    Kheb wel wat beters te doen dan de belastingdienst helpen zeg, ze helpen mij ook niet :)[/quote]

gelukkig denkt niet iedereen zo kortzichtig.

je zal geen belasting minder gaan betalen maar wel MEER belasting als niemand iets zou ondernemen tegen zulke mensen

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig is niet iedereen zo nee maar ik wel.
    @Blusvrouw Een hovenier is ook niet zo goedkoop dus het kan makkelijk wat jij zegt 2000 voor 1 klusje.
    Maar goed ik begrijp dat je het irritant vind omdat jj zelf niet kan werken en hij een uitkering heeft en ook nog eens erbij werkt.
    Ik zou hem dan gewoon aangeven hoor als je je er prettiger door voelt.

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Tja, als het om een paar tientjes zou gaan, zou ik er niet moeilijk over doen, maar gewoon een dubbel salaris vind ik echt belachelijk hoor! Beetje profiteren van sociale vangnetten die bedoeld zijn voor mensen die echt niks te makken hebben vind ik echt een hele kwalijke zaak.

13. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    je kan 'meld misdaad anoniem' bellen. een uitkering trekken en ook nog zwart werken, dat is stelen van de staat. daar moeten wij hard voor werken! en de mensen die echt iets mankeren zijn de dupe.

daarnaast, als je gebeld hebt, ben jij van je rotgevoel af :)

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gewoon aangeven die handel!

15. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    @ blusvrouw: Je moet hem zeker aangeven!

Ik werk zelf voor een overheidinstantie en kom dit dus wel eens vaker tegen. Om te beginnen kun je het beste het Fiod op de hoogte stellen. Dit kan evt zelfs anoniem, maar ze zullen het op prijs stellen als je bij de melding je eigen naam en adresgegevens ook achterlaat. Uiteraard zullen ze daar keurig mee omgaan.
    Vanuit het Fiod zal er ook met de andere instanties worden opgenomen (weet ik niet 100% zeker, maar vermoed het wel).

Het adres van het Fiod weet ik helaas niet uit mn hoofd, maar je kunt daarvoor bellen met de belastingtelefoon (0800-0543, nummer is gratis) Zij kunnen je het adres geven van het Fiod zodat je schriftelijk melding kunt doen van deze man. Helaas kan de melding niet telefonisch.

Hopelijk kun je hier wat mee. Succes!

16. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Op de site van www.uwv.nl kun je anoniem een melding doen. Vermeld er wel zoveel mogelijk gegevens bij zodat ze er ook daadwerkelijk wat mee kunnen. Zij moeten het ook aan kunnen tonen, dus alleen maar aangeven 'zwart werken' is niet voldoende. Weet je wanneer hij weg gaat? welke dagen? met een auto? etc. etc.

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ze zouden je eens voor moeten rekenen wat zo'n persoon de samenleving en dus de belastingbetaler kost. Weet niet of je zelf werkt, maar als belastingbetaler ben ik dus echt poep flauw van dit soort mensen!

18. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hij heeft een WAO uitkering dus je moet bij het UWV zijn. Je kan ook bellen met meld misdaad anoniem.

19. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Omdat hij over dat geld van het zwart werken geen belasting betaald, hoort het ook bij het Fiod, dat is belastingfraude. En idd, daarnaast zal het uwv ook op de hoogte moeten worden gesteld.
    Uiteindelijk komt het er op neer dat er onderzoek naar hem moet worden gedaan, en daarna is hij zo gezegd de l*l.

Misdaad anoniem kan wel, maar dan zal er alsnog worden verwezen naar oa het Fiod. Zoals ik al zei, ik werk voor een overheidinstantie en kom dit door situaties wel eens tegen. Hoe de procedure precies is, weet ik even niet meer, tijd om weer aan het werk te gaan ;)

20. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik snap niet dat veel mensen er zo makkelijk over denken. Vind ook, ziek is ziek, dan heb je recht op een uitkering.

Maar de Nederlandse staat pakt de helft van je inkomen af, je betaalt 20% belasting op alles wat je koopt, de prijs van je auto, van je energie, van de benzine bestaat ook voor (meer dan) de helft uit belastingen. Dat gaat dus allemaal naar dat soort tuig!

Stel dat je je hele inkomen gestort kreeg (je bruto loon) maar dat iemand je dwong om zo'n € 1200 daarvan bij zo'n eikel in de bus te stoppen, omdat hij zogenaamd 'ziek' is en niet 'kan' werken.

Ik kan me er zo aan ergeren he, werk zelf normaal 4 a 5 dagen in de week, mijn man ook, meer dan de helft van ons inkomen moeten we afstaan en dat soort mensen komt overal mee weg :evil:

Nee, als ik dat zou weten, sorry maar als het me de keel uit zou hangen waagde ik een telefoontje eraan. We hebben een paar jaar terug bijna € 500 terug moeten betalen omdat mijn man EEN dag in een jaar te weinig aangemonsterd (aan boord van een schip) was! Terwijl hij daarvoor 8 maanden lang keihard had gewerkt.

Het systeem deugt niet, maar daarom hoeft er nog geen misbruik van te worden gemaakt. Opzouten met dat soort mensen, ze gaan maar werken!

Deel Deze Pagina