Hallo allemaal, Ons babytje krijgt volledig bv op aanvraag , alleen om 2230 krijgt hij altijd zijn laatste voeding en gaat dan direct slapen, Dit gaat prima, meestal slaapt hij door tot ongeveer 6 uur 's ochtends, en krijgt dan weer voeding, en slaapt dan meestal nog tot half 9 / negen uur. Overdag doet hij rond de middag en aan het einde van de middag nog een hazedutje van een half uur tot een uurtje. Al met al gemiddeld zo'n 12 uur per dag. Maar nu het ' probleem' : vanaf een uur of 5/6 avonds , gaat hij niet slapen. Overdag wel als we hem in bed liggen, s nachts gaat ook prima, maar s avonds wil hij echt bij ons zijn, en slaapt hij meestal in onze armen. Zodra we hem op bed liggen is het krijsen als een gek, en we kunnen hem wel laten liggen maar hij blijft net zolang krijsen tot we hem weer bij ons pakken... Eerder op bed leggen heeft ook geen zin, we hebben werkelijk alles al geprobeerd.. Wat moet ik nu hiermee? Ik wil hem ook niet aanleren dat hij altijd s avonds beneden mag blijven, en ook als we (net als 2 weken geleden) s avonds een feestje hebben en hij gaat mee, blijft hij dus ook wakker want op bed leggen wilt hij niet s avonds, maar dan is hij wel oververmoeid van alle indrukken... als we alleen thuis zijn 's avonds slaapt hij natuurlijk wel bij ons in onze armen, dus dan raakt hij weer niet oververmoeid. Hoor graag jullie adviezen!
hier ook 1 die in de avonden graag bij ons was. ik gaf er aan toe, hij wilde dan ook graag clusteren. maar tegenwoordig ligt hij in de avonden wel gewoon in bed sinds ik werk ongeveer.
mijn kindje is ook 4 maanden en ook savonds altijd wakker. Overdag prima slapen en snachts ook. Ze krijgt om 20.00 de laatste voeding en slaapt dan tot 7.30
hier leg ik hem na zn flesje van de middag , rond 15uur lekker in bed, slaapt ie ong 1uurtje, 1,5 en dan weer naar beneden,, rest vd tijd beneden , en slaapt dan wel in de box. en dan na zn avond fles weer naar bed.
Dat hadden wij hier ook rond die leeftijd. Omdat ze 's nachts zo geweldig goed sliep heb ik het maar zo gelaten en haar vroeg in de avond altijd bij me gehouden. Draagdoek een optie? Het kan ook een sprongetje zijn misschien? Ik zou hem gewoon lekker bij je houden, op deze leeftijd kan je hem nog niets "aanwennen" en verwennen kan ook zeker niet! Hier ging ze steeds vroeger naar bed (op haar eigen ritme) met 4,5 maanden. Nu ligt ze er standaard om 19 uur in.