hetzelfde, 2 a 3 minuten en dan stil, heb haar verder ook niet meer gehoord, ben net even gaan kijken en ze ligt heerlijk te slapen.
Ik vind het niet zo heel lastig; slaap is ook (heel) belangrijk voor een kleintje! Als jij anders 2 uur bij haar moet blijven tot ze slaapt, krijgt ze dus 2 uur minder slaap. Dan zou ik voor die paar minuten gaan. Het kan ook even een fase zijn, en misschien vindt ze het moeilijk de dag los te laten? Vind mijn dochter ook hoor, maar sinds 2,5 jaar gaat het goed, zonder huilen dus...
Het lijkt dus te werken,... Ik vind het laten huilen heel moeilijk, maar het lijkt wel dat dit niet uit verdriet, pijn, angst etc, is. Ze wil jullie graag bij je hebben. Soms is een bepaalde grens trekken misschien niet slecht, zoals jullie nu hebben gedaan. Dit gezegd hebbende, moet ik erbij zeggen dat Evy er nachten bij heeft zitten dat ze 5 x wakker is met huilen, en ik laat haar bijna nooit huilen, tenzij is merk dat het meer slaaphuilen is. Moeilijk he,....
judith ook nog bedankt voor je reactie, het is idd moeilijk. Nu tussen de middag waren het maar 2 gilletjes en toen stil dus ik hoop dat het werkt. Vanochtend hoorde ik ze om 6 uur even en toen is ze zelf weer in slaap gevallen. Om 7.10 werd ze echt wakker, dus dat was super.
Ik ben opzich geen voorstander van laten huilen maar 2 minuten vind ik prima acceptabel hoor. Ik zie dat je meisje ook net jarig is geweest. Misschien dat dat ook wat drukte en spanning met zich mee heeft gebracht?
Als dat jou de rust geeft om even door te pakken, zou ik het gewoon doen! Ik vind het niet gek, heb hier al meerdere malen spijt gehad dat we niet gewoon gegaan zijn voor zo'n video-ding... (OK, gezondheidsproblemen speelden hier wel mee dat het wel handig zou zijn geweest, maar toch... ). Hoe ging het vanavond?
hoi, bedankt. Misschien doe ik het morgenavond toch even. Vanavond waren het weer een paar huiltjes van max. 2 minuten en stil. Ik wen er wel aan, maar het is toch al 1 1/2 week bijna. Ik had eigenlijk gedacht dat ze er nu wel doorheen zou zijn.
Ik heb geen kind van 2, wel eentje van 1,5 die regelmatig wakker wordt en troost nodig heeft 's nachts, maar in slaap vallen is nooit een probleem. Dus aan mij heb je niet zoveel, maar ik zat te denken: Wat gebeurt er als je haar eens wat later naar bed doet, zou ze dan niet als een blok in slaap vallen?
bedankt voor je reactie, dat heb ik ook al bedacht en uitgeprobeerd. Zaterdagavond na haar verjaardag was ze echt op, ze ging om 8 uur naar bed, wat voor haar een uur later is. Maar toch even piepen. Na die 2 minuten hoor ik haar echt niet meer. Ik ga toch morgen eens die camera neerzetten als ze het niet ziet. Als papa een boekje leest zet ik hem stiekem aan. Dan ben ik toch wat geruster denk. Heeft je zoontje heftige dromen ofzo dat hij s nachts wakker wordt??
Het lijkt erop dat het goed gaat toch? Mijn dochter heeft wel een maand of 3/4 nodig gehad voor ze zonder huilen in slaap kan vallen. (geen uren hoor, ook een paar minuutjes)
Ik denk dat wij moeders ons rotter voelen dan onze kindjes! Het is nu eenmaal een leeftijd waarop ze je flink uitproberen. Na 2 min was het al goed, dan is het toch prima?
Hier ben ik het helemaal mee eens.... laatste had mijn man onze dochter een keer mee naar beneden genomen toen ze wat aan het mopperen was ene vervolgens was het de avonden daarna kaar wat huilen en mopperen betreft... knap hoe veel dingen een kind van bijna 2,5 kan bedenken om niet te hoeven slapen.... slokje water, nog een knuffeltje en oh ja ook nog 1 kusje, speen uit bed gooien, doekje kwijt , ik wil Tv kijken, ik wil niet slapen,schone luier, pijn aan mijn teen, mag het muziekje nog een keer aan? enz enz..... en dat alleen omdat ze een keer mee naar beneden is geweest...... om te voorkomen dat dit weken zou gaan duren hebben we haar even laten huilen, we wisten zeker dat ze niets mankeerde en ze was gewoon heel boos dat ze er niet uit mocht..... om haar wel een veilig gevoel te geven heb ik de eerste nacht afgesproken dat ik boven de was op ging hangen en haar daarna nog 1 kusje kwam brengen, de tweede avond heb ik afgesproken dat ik koffie en thee ging zetten en dan nog een kus zou brengen, in die tussentijd was ze wel boos en aan het huilen maar ja... ik ga echt niet uren naast haar bed zitten.... Toen ze baby was heb ik dat wel gedaan (geen uren achtereen hoor) maar dan was het vaak genoeg om mijn hand op haar buikje en bolltje te leggen... dit wat ze nu deed en soms probeerd was puur peuter gedrag.....
Altijd een moeilijk punt. Mijn dochtertje heb ik nooit laten huilen (ja, even 2 minuutjes ofzo voor het slapen gaan, heeft ze een maand of 3 gedaan, daarna niet meer) en die tukte lekker door met 3 maanden en is sindsdien een makkelijke slaper. Mijn zoontje niet, die sliep slecht, huilde veel, kon niet zelf in slaap vallen en na een tijd breekt dat je gewoon op. Eigenlijk was het een beetje onze eigen schuld, omdat we bij elke piep hem gelijk gingen troosten, dus hij wist ook niet beter. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben, zijn we toch begonnen hem te laten huilen, maar door er de eerste keer na 1 minuut heen te gaan, hem even gerust te stellen en gelijk weer weg te gaan, huilde hij nog na 2 minuten dat herhalen en de derde en daarna volgende keren lieten we er max. 3 minuten tussen zitten. Dus gewoon even kort, vriendlijk maar overtuigd toespreken, snel instoppen en weer vertrekken. Zo leerde hij uit zichzelf in slaap te vallen i.p.v. met onze hulp, maar wist toch dat we hem niet in de steek hadden gelaten. Uren laten huilen zou ik niet kunnen. Het was hier ook niet van de een op de andere dag helemaal perfect natuurlijk, maar wel een verschil van dag en nacht. Na een maand sliep hij gewoon door. Ook overdag sliep hij gewoon 1,5 uur achter elkaar i.p.v. steeds hazeslaapjes. Eigenlijk zag ik toen pas goed hoeveel slaap hij eigenlijk tekort kwam daarvoor, want hij werd een stuk vrolijker, huilde veel minder, veel alerter en geconcentreerder. Dit heb ik volgens een methode uit een boekje gedaan, wat ik iets heb aangepast naar mijn eigen ideeën (Dr. Estivill, slaap kindje slaap). Ik ben niet iemand die snel iets uit een boekje doet of volgens een methode, volg normaal gewoon mijn gevoel, maar ik ben blij dat ik dit uiteindelijk heb gedaan, want we waren allemaal oververmoeid, chagrijnig, prikkelbaar etc. en onze rust is ook heel wat waard.
Ik ben ook net mama geworden, en wij geven onze dochter om de 3 uur voeding en daarna doen we haar weer in bed. Soms (huilt) ze even, maar dat laat ik wel even gaan, meestal komt het omdat ze dan de slaap niet kan vatten, maar als ze een paar keer een geluidje heeft gemaakt dan slaapt ze wel hoor. Wij gaan haar niet voor elke huiltje uit bed halen,want dan weten ze dat straks en dan blijf je gaan.Daarom is ritme heel belangrijk voor een kind en daar kan je niet snel genoeg mee beginnen. En ze moeten leren om zichzelf ook in slaap te laten vallen. En als ze haar eten heeft gehad en een schone kont, en ze heeft een boertje gelaten dan kan er weinig zijn waarom ze huilen hoor. Maar wij doen het zo en dit is ons ook geadviseerd en het werkt echt wel. Ik hoop dat het bij jullie meisje ook snel goed gaat, en voel je niet schuldig als ze even 5 min huilt,je bent daardoor geen slechte moeder, ik had er ook moeite mee maar nu weet ik dat ze toch in slaap valt en als ze echt heel erg blijft huilen ben ik echt wel bij haar. Gr Des,
Nee, die fases hebben we gehad. Zoonlief heeft behoorlijke darmproblemen. Als hij wakker heeft, heeft hij pijn. Of honger, omdat hij die avond niks had gegeten vanwege die pijn in zijn darmen.
Ehm... jij hebt het over een kindje van 2 weken he? Dat is wel even heeeeeeeel andere koek hoor! Die heeft echt (nog lang) niet in de gaten dat als hij huilt, jij dan komt, enz. Bij deze leeftijd is het overigens, (bewezen uit wetenschappelijk onderzoek) helemaal niet erg als je wel gaat troosten en uit bed haalt: er zijn op deze leeftijd maar weinig kids die echt baat hebben bij de methode die jij beschrijft, (waarmee ik niet bedoel dat jij het fout hebt: misschien heb jij een van die uitzonderingen die het hierop dus wel goed doen, maar dan wilde ik je toch even meegeven dat dat op deze leeftijd echt uitzondering en geen regel is!).
toen mijn dochter 2 weken was hield ik haar lekker bij me hoor.... ze had dan ook veel krampjes maar vind 2 weken wel jong om deze manier al toe te passen, ze is nog amper gewend uit je buik te zijn.....
Och arme.... net twee weken op deze koude allenige wereld. Neem je baby toch bij je alsjeblieft, dat HOORT bij deze leeftijd zo! Kind van ts is een jaar ouder dan het jouwe, dat is idd heel andere koek. Ook al heeft een pasgeborene geen honger/dorst, vieze luier of het niet te warm of te koud, toch kan het huilen omdat het gewoon tegen mama (of papa) aan wil liggen, daar verwen je een pasgeborene niet mee, integendeel.
nou als mijn kindje 2 weken was geweest, dan had dit topic niet eens bestaan. Een kindje van 2 weken dat een kikje laat hou ik meteen bij mij. Die weten echt niet hoe ze zo aandacht moeten krijgen hoor, die hebben nog heel veel behoefte aan papa en mama. Mijn dochter is 2 jaar!! och arme, kan hij daar op den duur iets voor krijgen ofzo, of wordt dat minder??
Pffff ik heb het nu sinds 3 dagen met mn zoontje. Hijis nu 22 maanden en het is echt krijsen als hij op bed ligt en we gaan weg. Ik krijg er pijn van in mn maag. Een beetje huilen daar krijg ik hte niet benauwd van maar dit gaat door merg en been en ik weet niet wat ik moet doen. Arm ventje.... Ik zet een muziekje voor hem aan en elke keer na 5 minuten ga ik er weer even heen. Stom he, als een ander het overkomt heb ik altijd mn antwoord klaar maar als het je zelf gebeurd dan weet je het niet meer....