Wat zouden jullie doen: huilen of niet laten huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Als er iets is dan huilt Zeynep in een keer heel hard.Dan ga ik er ook meteen naar toe. Anders begint het van brabbelen tot krijsen dan mag zij 10 min huilen. Maar het duurt nooit zo lang. Ze is na 5 min weer in slaap.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik snap nooit zo goed wat er mis is met "aandacht vragen". Dat wordt altijd zo negatief benaderd. Aandacht krijgen is voor een baby (vooral nog zo jong) toch gewoon een basisbehoefte? Net als eten en drinken? Dat geef je je kind toch ook? Maar als het als "aandacht vragen" wordt herkend hoeft dat ineens niet meer. Dat vind ik raar. In het algemeen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Op een bepaalde leeftijd kan dat aandacht vragen wel verkeerd uitpakken. Ik denk zelf niet dat dat op zo'n jonge leeftijd al gebeurt, maar het is op een bepaald punt niet altijd de juiste reactie om steeds op aandacht vragen in te gaan. En niemand weet waar die leeftijdsgrens precies ligt. Ik denk ook niet dat er een specifieke grens is dus dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ok, daar kan ik me op zich wel in vinden, ik denk alleen dat die grens in iedergeval ligt voorbij het punt dat kinderen zich echt bewust worden van de consequenties van hun gedrag/acties. En dat punt ligt m.i. zeker niet op 3.5 maand. Of een jaar. Of twee jaar. Maar misschien is dat inderdaad een persoonlijke keuze.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.225
    434
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou hem gelijk gaan troosten of het moet echt zo een aanstellerig huiltje zijn :). Maar s'nachts wordt hij nooit wakker dus dan spring ik echt wel meteen mijn bedje uit want hij gaat heus niet zomaar huilen!

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Even laten huilen, kan zijn dat ze moet vijf minuten weer in slaap vallen. (gebeurd hier nog wel eens) Vooral 's nachts ga ik er niet heen als het niet echt nodig is. Onze dochter huilt dan in haar slaap en als ik er heen ga maak ik haar wakker en is ze nog meer overstuur. Het is een kwestie van even uitproberen. Maar soms huilen baby's om in een diepere slaap te kunnen komen en als jij er dan heen gaat maak je haar/hem meer wakker en komen ze helemaal niet meer in slaap. Mijn advies en eigen ervaring is: even laten huilen, negen van de tien keer vallen ze weer in slaap.

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Voor de moeders die er uit gaan he, is het dan niet zo dat jullie kindje dan na 2 nachten iedere nacht wakker word en gaat huilen?
    Hier is dat namelijk wel zo als ik Tess eruit haal ( bijv. als ze ziek is) dan heeft ze dat na 2 keer echt wel door en dan is het nachtenlang feest.

8. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Als mijn meisje aan het miepen (zo noemen wij dat) is, slaap ik daar doorheen.
    Zodra ze 's nachts echt huilt (krijst) omdat er echt wat is, dan sta ik binnen drie seconden naast haar bedje.
    Dit is nog maar drie keer voorgekomen gelukkig.
    Nu heeft mijn meisje een zeer eigen willetje, en vecht ze 's avonds echt tegen de slaap.
    Wij gaan dan om de 10 - 15 minuten eventjes tutje terug geven, aai over de bol, en rustig weer de kamer uit.
    Als ze echt iets heeft, dan horen wij dat aan haar huilen.
    Boertje zit dwars, ze heeft gepoept, wil mama zien, etc. overal heeft ze andere geluidjes / huiltjes voor.
    Ze krijgt heel veel aandacht, en we spelen veel met haar, knuffelen ook, maar soms laten we haar 's avonds gewoon eventjes miepen, meestal slaapt ze dan na gemiddeld een half uur / drie kwartier.

9. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Kindjes huilen soms ook een beetje in hun slaap. Ik luister altijd een tijdje want zo lang het een beetje een jengel piepje is dat niet verdrietig klinkt en waar hij niet te lang mee doorgaat ga ik hem niet storen. Als hij echt gaat huilen ga ik hem zeker wel troosten, maar het liefst zonder hem uit bed te halen.

Vannacht werd Mischa zomaar opeens wakker (dat is sinds hij 12 weken was twee keer gebeurd), en was hij niet te troosten (heb een half uur geprobeerd). Toen heb ik hem gewoon een extra fles gegeven. Ik wil niet dat hij overstuur raakt en helemaal niet meer kan slapen, en ik weet dat hij na een fles als een blok in slaap valt, dus daar doe ik niet moeilijk over. Maar dit zou ik niet doen als het vaker zou gebeuren, het is niet mijn bedoeling hem opeens aan te wennen dat hij 's nachts een fles krijgt terwijl hij daar al sinds week 10 niet meer voor komt. ;)

10. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    nou, dat vind ik niet helemaal kloppen hoor, dat ze leren om dan harder te huilen. Als het gewoon puur is omdat het kindje wakker is geworden en moeilijk weer in slaap kan komen, en je laat dan even door jengelen en vallen dan weer inslaap? dan leert het kindje volgens mij gewoon alleen lekker in slaapt te vallen ipv dat bij iedere kik zn mams even langs komt.

denk echt dat dat per kindje verschilt hoor...als ik dat bij Kai deed en doe, m even uit bed halen nou dan had ik de poppen aan t dansen en dan zat ik een uur later nog wakker terwijl als ik m even liet jengelen viel ie inslaap en sliep heerlijk door(als ie zn speentje had)...nu word ie snachts niet meer wakker..

lijkt mij dat je gewoon moet gaan kijken wat het beste werkt bij jou kindje...aai over de bol, speentje geven, of toch even laten jengelen..bij de een werkt dit goed bij de ander dat...denk dat ieder kindje anders is en niemand je daar een antwoord op kan geven wat er bij jou kindje werkt...

Deel Deze Pagina