Ik ben al anderhalf jaar zonder werk thuis.Ik ben dus al lange tijd opzoek naar werk in ons eigen woonplaats maar hier is gewoon niks En mijn man die wordt per 13-08 werkloos. Hij is al op zoek maar helaas alles is met de bouwvak. Hij zal nog een paar weken moeten wachten. Dit hebben we meerdere keren gehoord bij diverse uitzendbureau's. Nou had ik gesoliciteerd voor klantenservice medewerker. En maandag heb ik het sollicitatiegesprek, maar ik twijfel zo. 1- Het is 40km verderop dus ik moet dagelijks of met de trein of auto, gelukkig hebben we wel een auto. 2- loon is niet zo heb ik het idee 8,60 bruto maar na 4 maanden verhoging ( staat er onder de vacature) 3- eerste 3 weken per 20 augustus moet ik fulltime training volgen van 9 tot 5 , nu mijn man thuis zit kan hij mooi bij ons zoontje blijven dachtik 4- ik moet soms op zaterdag en zondag dat vind ik niet erg en 'doordeweeks minimaal 2 a 3 avonden per week s'avonds werken. Dat vind ik niet erg, maar ik zat te denken of ik wel vaste dagen kan regelen of kan dat niet? krijg ik strax elke week andere dagen? Want wat als man werkt dan moet ik zoontje naar kdv brengen en dan is het lastig te regelen Maar voor alles kun je wel iets regelen toch? er stond ook onder de vacature dit is de ideale baan om prive en werk te combineren. Maar tijdens het gesprek durf ik dit niet allemaal te vragen omdat als ze horen dat ik kindje heb ze me misschien meteen afwijzen? En zouden jullie deze baan aannemen of niet?
Ik denk dat je het toch zal moeten vertellen hoor... Hoe wil je dat anders gaan doen.. Je kan niet nu akkoord gaan met evt dingen en later er weer vanaf zien.. Dat is pas raar..
ja precies maar ik wil zo graag weer aan de slag. Kan ik dan meteen in het gesprek aangeven dat ik het lieft wel vaste dagen wil? maakt mij niet uit al plannen ze me elke zaterdag zondag en maandag avond in of als ik het maar minimaal week vantevoren weet anders wordt het lastig met opvang
ow en ik ga echt niet achterhouden of liegen dat ik een kindje heb , maar meteen in het eerste gesprek al zeggen dat ik vaste dagen wil is ook een beetje apart of niet?
je kunt de vraag ook in het algemeen stellen: in jullie advertentie staat.... wat houdt dat in? als ze zo'n zin in de advertentie zetten, dan is de doelgroep denk ik wel iemand met een gezin
je moet het gewoon een beetje mooi inpakken. Je kan toch vragen wat de mogelijkheden zijn zonder te zeggen dat je perse vaste dagen wil. Vragen naar de roostering enz. Dat is echt niet vreemd hoor! ik zou ook gewoon aangeven dat je juist gesolliciteerd hebt, omdat erin staat dat werk en gezin goed te combineren zijn. En vragen naar die verhoging vind ik ook niet meer dan normaal. Openheid en eerlijkheid zijn bij een sollicitatie erg belangrijk. succes!