Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou ze inderdaad ook op andere dag uitnodigen. Maar ik snap je wel. :D maar in dit geval gaat het er denk ik ook wel om wat je vriend wilt. Is zijn familie.

2. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze willen komen gewoon altijd welkom heten zou ik dan doen. En als dat alleen met verjaardagen is ook prima. Je zegt verder dat er geen ruzie is en ze ook leuk doen als ze haar zien. Ik zou wel gewoon ook naar hun huis gaan als ze verder niet naar doen als jullie daar zijn anders niet natuurlijk.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou ze gewoon uitnodigen, apart feestje is leuk, maar waar wil je met ze over praten?
    In een grotere groep kan je relatief makkelijk jouw eigen weg gaan, en als ze na een half uur opstappen dan zit er nog een hele kamer vol om jezelf mee te vermaken.

4. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Ik zou de eer aan jezelf houden en ze wel uitnodigen. Kunnen ze je nooit verwijten maken. Bovendien blijft het familie van je vriend. Je kan er zoals eerder is gezegd altijd nog voor kiezen om het apart voor je schoonfamilie te houden

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Dit!
    Als je ze apart uitnodigt zit je je waarschijnlijk ook nog te ergeren dat ze alleen met elkaar in gesprek zijn ;)

6. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Wow dat je het bijhoudt hoe lang je ze niet heb gezien. Niet uitnodigen voelt voor mij erg kinderachtig: "jij komt niet bij mij op visite? Nou dan mag je lekker ook niet op de verjaardag komen".
    Misschien een beter idee om gewoon bij ze langs te gaan en aan te geven dat je het niet leuk vindt dat zij nooit uit zichzelf komen. Dat het een beetje voelt alsof ze niet zoveel interesse hebben in hun kleinkind.
    Dan kan je zien wat voor reactie er komt. Waarschijnlijk hebben ze niet door dat je ze mist en dat je je hier niet prettig bij voelt. Alleen maar boos afwachten schiet je niks mee op! Je kan daarbij ook niet voor een ander beslissen wat zij met hun tijd doen.
    Overigens misschien belt schoonzus wel vaak op of ze langskomen.
    (Ik kom zelf ook VEEL meer bij mijn ouders dan bij mijn schoonouders, vaker bij mijn broer dan zwagers of schoonzussen)

7. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Bij mij zouden ze de boom in kunnen. Als het nu al niet uit hunzelf komt hoeven ze met de verjaardag ook niet toen doen alsof ze ineens een hoop interesse hebben. En dan mogen het wel de ouders van mijn man zijn zoals velen beargumenteren, het gaat uiteindelijk wel om mijn kind en mijn huishouden.

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ja dat houd ik bij.
    En ze zeggen wel elke keer van ja we komen etc.
    En dan vervolgens niet komen

En ik ben niet van plan om als een hondje achter hun aan te lopen eigenlijk.

Ik heb het er nog even met me vriend overgehad. En we hebben besloten om hun een dag later uit te nodigen. Wou het toch al over 2 dagen vieren want iedereen in 1x past niet in me huis.

9. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ohnee daar ik irriteer ik me niet zo aan hoor :)

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tuurlijk zou jij dat ook bijhouden.
    Het is natuurlijk ook wel gek dat je elkaar zolang niet ziet vooral als je in hetzelfde dorp woont en geen ruzie hebt.
    En boos afwachten.. Ik vind dat je wel makkelijk oordeelt in ieder geval.

Bellen ze ook niet, of je vriend hun?
    Hier ook zo'n situatie alleen niet zo extreem. En heb ik min of meer geaccepteerd dat wij niet zo boeiend zijn. Het zijn mijn ouders niet, dat hou ik mezelf telkens maar voor.

11. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Nee ze bellen ook niet alleen als ze wat nodig hebben nemen ze contact op. En dan vragen ze bijv. niet hoe het met me dochter gaat.

Ik heb geen ruzie met ze ben niet boos, heb geaccepteerd dat ze zo zijn en dat het ook niet gaat veranderen. Je kan mensen niet dwingen om langs te komen...
    En er komt alleen maar gezeur van als ik er over ga beginnen. Dus we hebben besloten dat niet te doen.

12. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Kan je zeggen dat ik makkelijk oordeel, maar ik kan me de laatste keer dat mijn schoonouders hier waren ook niet herinneren. Wij komen ook meestal alleen bij hen nadat wij gebeld hebben. Zij eten met kerst met haar familie (schoonvader is hertrouwd) maar nee tellen Hoe lang ze niet geweest zijn Nee niet mijn ding en ze mogen ook gewoon bij mijn dochters verjaardag komen.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Dat scheelt
    :D

14. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het deze verjaardag gewoon laten gebeuren. Als ze vrage of komen dan prima en anders niet. Maar wel als je vriend er ook achter staat. :)

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik zou als eerste wel eens willen weten waaróm ze niet meer langskomen...aan de andere kant, het mes snijdt aan 2 kanten, als ze idd maar 5 minuten vererop wonen, waarom gaan jullie dan ook niet eens bij hun langs?

Tiet veur een gesprekje liekt mien! :)

16. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Omdat het geen zin heeft om met hun te praten.
    Laten we het er op houden dat er dan veel gezeik en beschuldigingen komen.

Ik heb samen met mijn vriend besloten dat we hun de dag erna laten komen.

Deel Deze Pagina