Nouja blaasontstekingen worden wel gerelateerd aan kou. Bovendien is met een te dun jasje lopen ook heel goed om hoestende kindjes te krijgen. Overigens denk ik niet dat kinderen er ernstig ziek van worden, maar ik weet wel dat ik die ouders best in staat zie om TS straks te gaan beschuldigen mocht hun kind wat krijgen. Die ouders klinken mij veel te laks om eigen fouten in te zien. Is zo makkelijk om je fouten op anderen af te kunnen schuiven.
Tuc : ik zou het inderdaad wat minder vrijblijvend proberen te zeggen. Is lastig hoor snap ik, maar als hij zelf zegt dat hij het koud heeft lijkt me dat heel duidelijk en maakt het eigenlijk niet uit welk weer het is of het in brabant of groningen vriest. Het mannetje zegt: IK heb het koud, tja dus moet hij meer aan. En als zijn ouders dat niet zien , kan jij dat prima aankaarten. bijv: HIJ heeft het koud en ik verwacht de volgende keer als jullie hem brengen dus ook handschoenen, een sjaal of dikkere hoogsluitende jas en een muts. Ik kan daar ook voor zorgen voor hem maar dan fuctureer ik het door, het is gewoon niet de bedoeling dat hij zelf aangeeft het koud te hebben. Qua skiebroek etc. ik zou dat niet zelf aanschaffen wat ik wel zou hebben in een extra regenpakje ( die kan ook iets groter zijn) , ouders attenderen op dat jij loopt door de gladigheid en hij dus snowboots of iets dergelijks moet. en hem dan een regenbroek over zijn gewone kleding aantrekken. op voorraad zou ik hebben dus 1 of 2 regenpakjes extra en wat extra musen/wantjes/sjaals, Maar dat is puur omdat ik dat ook prettig zou vinden. Daarmee kan je elk kind in principe warm genoeg krijgen voor alle weersomstandigheden. Die in de buggy's is makkelijker uiteraard ivm dekens enzo.
bedankt voor het meedenken idd....ik zal eens kijken wat ik her en der aan kan komen. Minder vrijblijvend ja dat is wat mamabri ook al zei..ja dat moet idd wel. Weet je wat ik het moeilijke vind: op de dagen dat hij niet bij mij is moet hij met moeder ook een stukkie lopen van de auto naar school, ongeveer de helft van de afstand die hij met mij loopt, maar tegen haar zegt hij dan blijkbaar nooit dat hij het koud heeft.
Heel hard, maar zou ik ook doen... Je kunt er niet aan beginnen zelf dingen te kopen. Vinden zij ook lekker makkelijk. Misschien denken ze wel: Als we maar lang genoeg zelf nks meegeven, dan koopt zij wel wat. Klinkt misschien stom, maar ik heb vaker gezien dat mensen met een behoorlijk inkomen juist ontzettend gierig zijn en serieus klaplopen bij anderen! Je hebt het al een paar keer aangegeven. Gewoon ELKE ochtend weer opnieuw zeggen. Geef daarbij ook aan, dat hun kind het zo te joud heeft buiten en dat het zo ziek kan worden. Blijven ze er nks mee doen, waarschuw ze dan één keer. Zeg waar het op staat: De volgende keer als hij/zij niks bij heeft, dan kan ik hem/haar niet opvangen die dag. Dan zoeken ze maar wat anders. Dan gaan ze maar naar huis (MET kind) en komen ze terug als het kind goed aangekleed is.
Het is toch heel simpel? Zodra er een nieuw kindje bij je komt, zeg je: hallo, ik werk zus en zo, ik heb zelf ook een kind die naar de basisschool gaar en daarom moet ik X keer per dag naar school lopen. Weer of geen weer. Dan zal uw kind dus mee moeten, en daarom wil ik graag dat er ten alle tijden warme kleding hier ligt, zodat ik die altijd kan pakken als dat nodig is. De praktijk heeft uitgewezen dat meebrengen op de dag zelf helaas niet werkt. Het wordt te vaak vergeten, en ik heb hier niet voldoende middelen om dan alle kinderen inhun behoeften te voorzien. En u wilt toch ook niet dat uw kind het koud heeft onderweg? Je kunt het dus als een soort voorwaarde stellen. Voor noodgevallen haal je gewoon een extra set. Daar zal je heus niet failliet aan gaan. Je kunt de ouders nu wel laks noemen, en dat zijn ze natuurlijk ook, maar als dit al sinds vorige winter speelt, ben je niet duidelijk genoeg geweest. Als jij heel stellig dit zegt, omdat je anders het gevoel hebt dat je je anders beperkt voelt in je werk, zullen ze wel moeten luisteren. Daar zou ik zelf wel voor zorgen. Maar als je een kind kou laat lijden, vind ik dat niet erg professioneel. Ik vind dat je dan een signaal af geeft dat het je niet interesseert.
Ik woon trouwens ook in Noord-Brabant en ik heb nog maar 1 keer hoeven krabben. Eén andere dag was het ook ijzig koud, maar niet vochtig dus hoefde niet te krabben. Het was toen vooral die snijdende wind.
vorige winter was hij nog geen 2 en zat dus in mijn voetenzak in mijn tweelingwagen, dus was er niet een heel groot probleem. De hele winter geen wintermuts meegehad en ook geen sjaal, maar wel een jas met capuchon en een hoge kraag die met knoopjes dicht kon. En ik hoef dat zo niet tegen nieuwe ouders te zeggen, want de kindjes die daarna zijn gekomen hebben alles in 4 voud bij. Daarbij wordt gezegd: hier is alles wat je evt nodig hebt en we achten jou in staat om te bepalen wat je de kindjes aantrekt. Mijn professionaliteit staat hier echt niet ter discussie.
wauw! knap dat je vanaf je stoel achter je laptop kunt beoordelen of zij professioneel is naar de ouders toe. Iedereen is weer anders hoor!
Nee inderdaad ... het is inderdaad een stùk makkelijk om uit te glijden op je sokken en een been te breken tijdens gym dan met schoenen aan natuurlijk TS - ik vind niet dat je verantwoordelijk bent, je kunt een setje aanschaffen voor weinig, maar verders vind ik dat het de ouders zijn die daarvoor moeten zorgen.
Dan zijn er volgens mij 2 conclusies mogelijk: -ze zijn niet al te snugger en snappen het gewoon echt niet -ze hebben het beiden te druk met andere dingen dan goed voor hun kind te zorgen Maar nee, dan ga ik geen nieuw jas of een skipakje kopen maar serieus in gesprek gaan met de ouders dat dit echt niet kan zo. Als het nodig is leg ik het ze op een hele simpele kinderlijke manier uit
Ik denk maar 1 ding, wat een gezeur hier Ja mijn dochter 'moest' ook een sjaal om van juf, 1 dag gehad maar ze vond het we; best, had het niet koud, jas is belangrijker hoor!En gymen op sokken of blote voeten, komop.