Tja dan ben ik denk ik ook een beetje een makkelijke moeder maar mijn dochter heeft ook nog geen muts en sjaal omgehad. Zo Koud is het nog niet geweest en ik vind dat ze er nog iets aan moet hebben als het echt winter is. Mijn dochter heeft het snel warm. Maar ja ik zou dan eerlijk tegen jou zeggen dat mijn dochter geen sjaal om heeft en hoeft omdat ze het snel warm heeft. Tegenwoordig als er maar beetje een windje staat of maar klein beetje koud moeten de kinderen al een muts of sjaal om, vind ik echt niet nodig. Wat moet ik haar dan aan gaan trekken als het vriest? Lopen jullie ook al met sjaal en muts? Want je moet je kind kleden zoals je jezelf kleed....
ja ik loop allang met sjaal en soms muts. Als het vriest heb je net zo veel als nu aan je muts en sjaal , het bedekt nl de huid die koud word. Snap dat echt niet , pas als het vriest? en wat nou als het 4 graden is en hard waait dan is het echt kouder als -2 met stralende zon hoor.
Ik heb nooit een sjaal en/of muts op, wel handschoenen aan....en zoontje hetzelfde. Als ik nu een muts op doe bij 'm dan trekt ie die af en is het nee, hoef geen muts op. Net als de voetenzak in de wandelwagen, één keer gebruikt en zoontje vond het vreselijk. Hij is gewoon erg warmbloedig en als hij naar een gastouder zou gaan zou ik dus ook geen muts of iets meegeven en een regenjas heeft ie ook niet.
Ja ik heb al lang een sjaal om! En handschoenen op de fiets ... bovendien is het nogal een verschil of je fietst of enkel zit. Wanneer ik dl op de fiets meeneem heeft ze een muts op, wanten aan en een sjaal om. Het is echt heel koud als je stil zit en het waait hard! Ik kleed mijn dochter dus zelfs warmer dan mijzelf, omdat ik beweeg en het daar dus warm van krijg. En als je een beetje goede muts/wanten/sjaal hebt kun je die prima nu al dragen en er OOK nog wat aan hebben als het nog kouder wordt ... het is niet zo dat ze dan ineens geen warmte meer bieden
Ik heb hier denk ik nog wel wat liggen, als verzendkosten betaald worden mag je het zo hebben, arm kind
Een gastouder zijn is toch echt nog weer anders dan 'gewoon' zelfstandge zijn. Daarnaast heeft een kdv die reserve kleding ook niet zwlf aangeschaft hoor. Dat krijgen ze. En daarbij kun je een kdv en een gastouder (in eigen huis) niet vergelijken. Ik ken beide en het is echt een wereld van verschil. En dan ook zeker voor een gastouder. Mijn uurprijs is bijvoorbeeld 4,75. Maar dat is bruto. Er gaat 1/3 af en dan nog heb je geen vakantiegeld, pensioen e.d. En je kunt echt niet alles declareren. Je moet een kvk nummer hebben en dan moet je ook aan bepaalde eisen voldoen. Tuc, fijn dat je nog een setje gevonden hebt! Kunnen we weer slapen ja..!
ik snap het hoor...niet iedereen is hetzelfde, maar waarom het voor mijn gevoel hier wel nodig is omdat het een jas is zonder capuchon of kraag. Ook al zet je de capuchon van je jas niet op heb je toch nog enigzins warmte van de kraag. Het is een beetje moeilijk uitleggen, maar dit jasje sluit ongeveer op de hoogte van de gemiddelde longsleeve. Waar de longsleeve van jouw kindje stopt in haar nek..daar stopt het jasje...de resr helemaal bloot dus.
Dat snap ik.nou ook echt niet. Rare gedachte ook en een kindje kan zich toch veel minder warm houden in bijv een buggy door het stil zitten. Vind het echt zielig als een kindje kou moet lijden omdat de ouders bang zijn dst het met vrieskou niks meer aan een sjaal of muts heeft.
Vind het ook een onlogische gedachte: koud is koud.....En met 5 graden boven nul met flinke wind kan het echt stukken kouder zijn dan -5 zonder wind en een zonnetje......
Weet je wat ik zo jammer vindt? De reacties van moeders die goed laten weten dat zij het beter weten.... Koude, pijnlijke handjes is inderdaad zielig (heb me ook wel eens vergist in de gevoelstemperatuur, denk velen met mij wel eens een keer) maar als een moeder aangeeft dat haar kinderen nog geen sjaal of muts hebben aangehad omdat het in haar optiek nog niet nodig is geweest...wat is daar dan mis mee? Als haar kind dan klaagt over koude oren dan krijgt hij toch ook gewoon een muts op lijkt mij? Ik lees nergens dat iemands kind het echt koud heeft. Behalve misschien het oppas kindje van TS, wiens ouders inderdaad laks overkomen... Xx
Helaas bestaan er wel moeders die kinderen niet goed aankleden. Hoe zou jij reageren als je op stap gaat met buurvrouwen onder elkaar waar van er 1 een baby bij zich heeft. Het is buiten min 10 er ligt een pak sneeuw en het kind ligt in de kinderwagen zonder das zonder handschoenen zonder schoenen en zonder deken hoe zou jij reageren?? Ach die moeder vind het nog niet nodig maar in dit geval?? Precies ik heb mij er toen wel mee bemoeid. Van veel te koud en ben een baby deken van zoonlief gaan halen en nog vond ik het te koud. Handen waren blauw van de kou kind was een maand of 6 oud.
"Ja, maar als het kindje zélf niet aangeeft, dat het het koud heeft..." Er is een groot grijs gebied, maar als het vriest is dat toch echt wel een reden om een das om te doen. Ook al voelt het voor jou niet koud aan, onder nul IS koud.
Poeh lastig dilemma, ik ben van de andere kant een beetje... Een iets ander voorbeeld... Toen mijn oudste 7maanden-1,5 was ging ze naar de gastouder... Ze wilde nooit sokken aan voelde niet prettig en ze trok ze gelijk weer uit... Nu nog trouwens haha beide meiden hebben binnen geen sokken aan en de jongste moet ik goed opletten dat ze niet op blote voeten naar buiten loopt... Nu hebben we vloer verwarming toen niet... Zij (de gastouder) vond het echt niet kunnen op blote voeten... Ik gaf trouwens voor als ze naar buiten gingen wel sokken mee... Ik vind zelf ook op blote voeten lopen gezonder en beter voor de ontwikkeling. De gastouder wilde perse sokken aan doen... Ik baalde er ontzettend van maar verder was het een leuke gastouder en dochter had het naar haar zin... Als je ze naar de opvang doet kun je niet altijd alles zelf bepalen... Nogmaals ik vond het geen gevaar voor haar gezondheid en de gastouder is er op een gegeven moment mee opgehouden omdat ze zelfs een maillot nog uitkreeg haha