Wat zouden jullie doen (kraamvisite schoonzus)

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dan zou ik ook boos zijn hoor.. Vind het in dit geval behoorlijk onredelijk om je eigen broer buiten te sluiten.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    O maar in je volgende berichtjes staat ineens veel meer informatie wat de situatie betreft. Dat is al heel anders dan in je eerste berichtje.

Als het zo is dat ze anderen wel uit heeft genodigd en dat over alleen jullie "moeilijk" wordt gedaan dan snap ik je boosheid wel. Dan zou ik opbellen en vragen waarom anderen wel mogen komen en jullie niet? Dan ligt er toch blijkbaar iets persoonlijks aan ten grondslag..

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja vind ik ook, mijn broertje was 1 van de eerste die ons Zoontje heeft gezien en die is ook meegeweest in de ambu, en hij is gek op zijn neefje

4. tulip

tulip Niet meer actief

Teleurgesteld is idd een beter woord. Mijn man vind dit echt heel erg. En het is dus 3weken he. Ze is zondag bevallen en het feest is dus komende zondag over 2 weken.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Tis 1 stel vrienden en buren die zijn geweest en opa en oma natuurlijk volgens mij moet andere broer ook wachten, maar dat weet ik niey zeker, die heb ik nog niet gesproken.

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik kan me de teleurstelling voorstellen, maar je kan er verder niet zoveel mee. Je man kan hoogstens aangeven dat jullie het jammer vinden dat jullie zo lang moeten wachten voordat je de baby mag zien.
    Ik zou kabouter plop niet afwezig en proberen een andere afspraak te maken om op kraamvisite te komen.

7. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Meid ik snap dat je boos bent!!!
    Ik had zelf ook geen behoefte aan bezoek de eerste week. Maar WEL van mn ouders/schoonfam broers en zussen!!! Belachelijk van je schoonzus en zeker dat buren wel mogen komen.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik snap wel dat je daar boos om word. Ik bedoel, als het nou ging om een collega of evt. een vriendin, dan kan ik nog begrijpen dat ze pas 2 weken later bezoek wil. Maar aangezien je haar schoonzus bent en je man haar broer, vind ik het indd ook wat overdreven om jullie zo lang te laten wachten. Ik zou ook boos zijn als mijn zus, mij 2 weken liet wachten voor ik mijn neefje/nichtje mocht zien!

Maar wat je er aan kan doen, niet veel denk ik. Je kan evt. voorleggen dat je het niet leuk vind dat jullie zo lang moeten wachten..

9. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ik snap dat je boos bent erom. Heel raar dat ze wel al andere mensen langs heeft laten komen.

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik verbaas me ten zeerste over je berichtje. Wat een rare situatie! Als ik jullie was zou ik ook zeer teleurgesteld en verbaasd zijn. Kabouter plop inderdaad niet afzeggen en eenmalig vragen wanneer jullie wel welkom zijn en anders gewoon het initiatief bij hen leggen als ze geen afspraak willen maken. Kom nou... zijn ze niet trots op hun kindje? is het een lelijkerd?? :p haha nee hoor, dat is maar maar een grapje!

11. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik snap heel goed dat je daar boos om bent, zeker omdat ik nu lees dat vrienden en buren wel kunnen komen, erg vreemd :(
    Kijk heb je nou een slechte relatie met je broer dan zeg ik oke maar zoals ik nu lees is dit niet het geval. Ze heeft zeker nog last van dr hormonen ;)

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik deel je gedachte hoor!

Toen ik uit het ziekenhuis kwam viel het thuis wat tegen, kwam teveel op me af en deed ook gelijk teveel, dus zei dat ik de kraamweek geen visite wilde...maaaaaar dat de opa's en oma's ten alle tijden welkom waren en de familie (broers en zussen) na een belletje ook. Eén broer en een schoonzus waren al in het ziekenhuis geweest. Nu druppelen de vrienden/buren/kennissen langs. Goed geregeld zo vind ik, tis toch leuk als er interesse is en een kraamvisite hoeft ook geen uren te duren natuurlijk...vandaag komt de huisarts op kraamvisite.

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, ze heeft vast nog erg last van haar hormonen;)

14. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hierover verdrietig zijn en teleurgesteld bent. Het is jammer dat jullie op zo'n manier eigenlijk er achter komen wat jullie plek in hun leven dus eigenlijk is... Zo kijk ik er een beetje tegenaan.
    Echt een advies heb ik niet voor je. Houd de eer aan jzelf en laat dit niet escaleren. Misschien zijn het inderdaad moodswings, hormonen. Informeer ze netjes dat jullie op het kraamfeest niet kunnen komen en vraag of jullie gelijk een andere datumpje kunnen prikken. Ik zou dit niet per sms/mail of welke medium doen. Maar bel ze gewoon op en laat ze maar gelijk de agenda er bij pakken. houd er wel rekening mee dat jullie waarschijnlijk je nichtje/neefje pas na het kraamfeest te zien krijgen :(

15. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Zelfst onder het mom van hormonen vind ik het een belachelijke situatie..
    Wel vrienden en zelfst buren, maar je broers niet?!
    Je hebt tussen je hormonen door toch ook een moment van bezinning, of een ma of je vent die je dan wel even terecht wijst lijkt me?!
    Ik zou ook pissed zijn, vind niet dat jullie tussen de vage kennisen op het kraamfeest horen.. tenminste niet dat jullie hem dan pas voor het eerst zien..

Wij hebben zelfst mijn schoonzus die avond nog gebeld, waar wij dus niet mee omgaan.. Dat ze tante is geworden en dat als ze wilt dat ze mag komen kijken naar dr nichtje..

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wij mochten ook pas na ruim 2 weken ons nichtje komen bewonderen. Ik vond dat erg jammer maar mijn zwager en schoonzus konden het niet aan(traumatische bevalling)
    Ik weet zeker dat haar beste vriendinnen allemaal voor ons zijn geweest.
    Het zij zo...
    Ik vind het wel heel raar dat je alleen op het kraamfeest mag komen. Prima als je visite uitstelt maar de familie voor het eerst op het kraamfeest met je kindje kennis laten maken vind ik een no go.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bizar vind ik dit!
    Ik zou het echt belachelijk vinden als wij pas na 2 weken bij de zus van mijn man op kraamvisite mochten komen... dus ik snap je helemaal.
    Ik begrijp dat je niet iedereen over de vloer wilt na je bevalling, maar je eigen broer..... dat snap ik niet.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik vidn het ook absurd zeg je eigen broer is toch even wat anders lijkt me... maarja rare mensen zal je altijd houden..

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Op zich is het hun wens en moet je die respecteren. Maar dat de buren voor haar eigen broer gaat, nee daar zou ik het ook erg moeilijk mee hebben. Lijkt me een vreselijke rotsituatie...

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik snap ook wel dat je daar boos om wordt. Als het een kennis of nicht is of weet ik wat, okee. Maar dit is de zus van je man, dan ben je toch één van de eersten die mag komen kijken? Mijn zusjes stonden vrijwel direct na de bevalling naast mn bed...

Deel Deze Pagina