nou, ik ga natuurlijk niet voor mijzelf naar plop, dat is voor mn dochter van 3 en die hoeft niet de dupe te worden van het feit dat wij niet eerder welkom zijn. We hebben die kaarten al lang en zij kijkt daar ook al maanden naar uit.
Eerlijk? Ik zou niet eens meer gaan als ze zo zou reageren. Kraamvrouw of niet maar ze klinkt als een flinke bitch En Assz : ik vind het echt enorm egoistisch dat je schoonouders zo lang moesten wachten. En dat je man dat überhaupt goed vond!
hihi, je bent net als mij Mijn man moet dat verder maar beslissen en bedenken. Ik laat het maar aan hem over. Maar dat we het theater niet af gingen zeggen, was voor hem ook al meteen duidelijk gelukkig. Dat vond hij ook absoluut niet aan de orde.
Ik vind overigens niet dat de kraamvrouw alleen bepaald. Vind dat de man minstens net zo veel te zeggen heeft, of die moet wel heel erg onder de plak zitten.
Há, het was mijn man die voorstelde om de eerste paar dagen rustig aan te doen. De horror En gutgutgut, enorm egoïstisch ja dat ik mijn gezondheid, de gezondheid van mijn kind en de borstvoeding belangrijker vond dan kraamvisite. Helaas, zo werkt het bij ons. Ons gezin komt op de eerste plaats, dan pas de rest van de familie.
Ze krijgt er later zelf spijt van hoor. Ik zou zeggen nou dan zien we haar wel een keer op een verjaardag.
Ik ben het eens met je laatste zin, maar je so uitsluiten terwijl jouw ouders wel mochten vind ik heel erg! Of had je tegen ze gezegd dat ze wel 10 minuten konden blijven maar geen 2 uur en besloten ze toen zelf niet te komen? Mijn so moeten ook een eind rijden maar bleven toch echt maar heel eventjes. Ontopic, het is hun goed recht, erg jammer maar helaas. Jammer dat het een kraamfeest is over 2 weken, meestal krijg je het kindje dan niet / nauwelijks te zien en het is zo groot en onpersoonlijk, maar ook dat is hun keus.
Gewoon lekker naar plop gaan! Je dochter hoeft van dit hele gedoe inderdaad niet de dupe te worden! Verder vind ik het een beetje debiel dat ze wel jan en alleman (buren enz.) langs laat komen, en dat ze haar eigen broer twee weken laat wachten. Maar goed, dat moet ze natuurlijk zelf weten. Ik zou me wel een beetje aan de kant gezet voelen als mijn zus zoiets zou doen. Ik zou wel nog ergens een gaatje proberen te vinden om toch langs te gaan, want ik vind het ook zielig om de baby de dupe te laten worden van het gedrag van zijn moeder, ook al is hij zich daar nog niet van bewust .
Helaas ken ik ze langer dan vandaag en blijven ze niet 10 minuten. Toen ze na 4 dagen kwamen zijn ze 2.5 uur gebleven en hebben een gigantische rotzooi achter gelaten ( bellen blazen met hun kinderen in huis, zo fijn! ) en mocht mijn man dit allemaal opruimen. Dus nee, geen seconde spijt. Mijn ouders zijn 10 minuten in het ziekenhuis geweest, bloemen gebracht mij een knuffel gegeven en even naar de kleine gekeken, dikke kus en we zien elkaar over een paar dagen wel weer! Heerlijk.
(Niet alle reacties gelezen) Wat mij betreft is en blijft dit ten aller tijde hun keuze en die dien je te respecteren. Ik vind het heel naar als mensen (familieleden, vrienden) allerlei rechten claimen te hebben in dit soort situaties. Zo hadden wij dat ook met onze bruiloft dat bepaalde mensen over de rooie gingen omdat ze niet waren uitgenodigd of alleen voor een bepaald deel waren uitgenodigd. Het was onze dag...die wij op onze manier wilde vieren. En zo las ik hier op zp ook eens een topic over schoonouders die stennis maakten omdat ze mee wilden naar de echo's..dat is toch niet hun zwangerschap, waarom zouden ze daar recht op hebben denk ik dan. En als zij eerder de buren dan een broer uitnodigen of iets dergelijks dan zullen ze daar wel een reden voor hebben. Zij is bevallen, het is hun kindje en zij hebben het recht om te doen waar zij zich prettig bij voelen. Om daar dan boos om te zijn dat vind ik persoonlijk een beetje onvolwassen. Kijk, dat je er vraagtekens bij hebt of teleurgesteld bent, dan kan ik goed begrijpen. En dan kun je volgens mij tzt (over een tijd) ook best naar ze uitspreken om de lucht te klaren. Maar op dit moment moet je hun het geluk met hun kindje gunnen op de manier die zij prettig vinden. Zij hebben geen verplichtingen tegenover familieleden waar ze aan moeten voldoen. Familie- of echtevriendenliefde zou wat mij betreft verbonden moeten zijn aan respect en goed vertrouwen en niet aan (verborgen) regels en verplichtingen.
Ik zou ook gewoon naar plop gaan, dat stond er immers al eerder en je dochter verheugd zich hier ook op... Ik had niet eens meer een nieuwe afspraak gemaakt. Knaagt het straks lekker aan haar geweten ...
hebben we ook niet gedaan, sprak mijn man net en die wil wachten tot zij iets van zichzelf laten horen.
Amen! Like +1 En Aszz: good for you dat jullie je so een paar dagen hebben laten wachten! Als ze zo'n bord voor hun kop hebben moeten ze daar zelf maar de dupe van zijn. Wij hebben steeds de opa's en oma's en ooms en tantes heel snel laten komen, maar niet lang, gewoon even bijpraten, baby bewonderen en wegwezen. Verder hebben we het heel rustig aan gedaan. Maar als ik het anders had gewild, was het anders gegaan. Iemand schreef dat de man minstens net zoveel recht van spreken heeft. Pardon?!? Heeft je man net liggen bevallen? Is je man een hormonenbom met kraamtranen en een opengescheurde onderkant? Mijn man, en ik hoop de meeste mannen, had een heel stuk minder te vertellen dan ik!
Nou moe, dat zou ik ook niet leuk vinden nee Wij houden het ook graag rustig in de kraamtijd (ik heb een giga familie- vrienden- en kennissenkring, vorige kraamtijd was daardoor echt veel te overweldigend) maar onze familie hebben prioriteit. Mijn ouders en zussen komen waarschijnlijk als eerste, omdat zij vlakbij wonen. Mijn schoonfamilie komt later, aangezien zij in het buitenland wonen. Dit keer mogen ze hier niet logeren (dat vond ik heel zwaar de vorige keer, aangezien zij graag verzorgd worden...) maar kunnen ze bij mijn ouders terecht. Hoe slecht mijn band ook is met sommige schoonfamilieleden, ik zou ze de toegang tot hun nieuwe kleinkind nooit ontzetten. Als ze de eerste dag al zouden kunnen komen: welkom! Het is voor hen minstens zo belangrijk als voor ons. Dus ik snap de reacties van sommigen niet zo. Maak gewoon goede afspraken (niet voor jou bedoeld hoor ts ) en geniet met elkaar van het nieuwe kindje.
dat snap ik, maar jij noemt dus ook de ooms en tante's... wij zijn toch oom en tante van dat kindje???
Ik lag nog niet eens gewassen in bed, lag nog met mijn benen wijd te bloeden op een matje... Mijn man was trots en wilde graag zijn moeder en zus laten weten dat zijn dochter geboren was... dat hun daarna binnen 5 minuten op de stoep stonden wisten wij ook niet.... tja daar zat ik niet op te wachten nee, maar ook hij heeft dan recht vind ik hoor... ik lag met ontblote borsten mijn kind te voeden terwijl mijn sm en sz foto's aan het maken waren.... Leuk nee! maargoed mijn man was zo trots dat hij ze binnen liet.. tja geef hem dan eens ongelijk... Dus ik ben het er niet mee eens... ook een man heeft een hoop aan te geven, ook voor hem is dit een heel bijzonder en vermoeiend gebeuren... hij stond ook naast je terwijl hij ziet hoeveel pijn die gene heeft en te weten dat hij daar op dat moment weinig aan kan doen.... (sorry voor het andere onderwerp)
pff wat een powerplay. Ik snap helemaal dat hij zich gepasseerd voelt en daar heeft hij in mijn ogen ook zeker gelijk in!! Niet leuk als je niet langs mag komen voor het kraamfeest!! Alleen zou ik hier persoonlijk geen ruzie om willen maken. Niet iedereeen is gelijk en ik kan me voorstellen dat het allemaal wat heftig voor hen is nu en het een beetje boven het hoofd groeit en het laaste waar ze op zitten wachten is discussies over een kraamfeest of kabouter plop... Zij gaan het feest nu niet meer verzetten lijkt me, het komt nu eenmaal heel lullig uit, ook dat nog. Wees eens eerlijk als je al was geweest, was je dan wel naar het kramfeest gegaan ipv kabouter plop? Ik wel denk ik. Maar ook zonder de vip status van eerder mogen komen kijken zou ik plop uitstellen. Ik zou persoonlijk een mail sturen dat je begrijpt dat ze het nogal druk hebben, hoopt dat ze genieten en waarin je aanbiedt om te helpen met het kraamfeest of een dagje kan komen soppen ofzo. Soms is het beter even te slikken dan het uit te discussieren, maar goed das mijn mening.
ik vind (andere discussie) dat een man idd net zo veel recht heeft als een vrouw. Ik ben ook blij dat wij niet zo n relatie hebben dat ik dan meer te zeggen heb omdat ik bevallen ben. Voelt voor mij niet goed. Het is ook zijn kind en hij mag ook zeggen wie die wil zien.
Snap dat jullie je gepasseerd voelen! Jullie hebben genoeg initiatief genomen om langs te komen, zou het hierbij laten. Moet zeggen dat ik de eerste paar dagen ook geen kraamvisite wou, heb dus ook niemand ingelicht en de geboortekaartjes later verstuurd. Ik wou eerst ons zelf rustig de tijd gunnen om te wennen aan de nieuwe samenstelling van ons gezin.