Ja maar dan nog? als dat hun keuze is en ze willen het zo, waarom zou je hier dan heel boos om moeten zijn?
Ja, dat vind ik ook. Mijn zusje was ook heel enthousiast en wilde tijdens de bevalling in de wachtkamer zitten (teveel films gekeken?) en meteen erbij zijn. Ik had daar echt helemaal geen behoefte aan. Ik wist uberhaupt niet hoe ik me zou voelen, hoe het kindje het zou doen, of ik erg moest wennen. Eerlijk gezegd vond ik het allemaal behoorlijk prive allemaal, echt een kwetsbare tijd waarin je voor het eerst je kindje bij je hebt. Twee weken vind ik overigens wel erg lang, hoor. Ik zou eerder een dag of twee doen (hoewel familieleden binnen 24 uur naast het bed stonden)... maar goed... laat haar wennen. Ze kunnen de extra stress van boze familieleden vast niet gebruiken.
Daarin verschillen wij dan van mening. Ik vind dat je het wel mag waarderen dat mensen belangstelling tonene en ik vind het een stukje fatsoen.
Dat sowieso, daarom zeg ik; familie is niet zaligmakend. Strijkkraal, nee hoor ik vind dat ook. Blijkbaar ben je dan een egoïst als je de eerste paar dagen voor jezelf houdt om op te knappen, aan te sterken en tijd aan je nieuwe gezin te besteden. Überhaupt, mensen die dingen gaan 'eisen' omdat het familie is. Kom op zeg, alsof je recht hebt om een baby te zien omdat je familie bent. Naar mijn idee gaat het nog altijd om het met liefde willen delen van je kind, niet omdat het familie is en daarom moet.
ja maar andersom is het dan toch ook zo, waarderen dat zij het doen op een andere manier als die van jullie?
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dan boos worden als je band met je broer of zus goed is dan voel je je eigenlijk min of meer afgewezen en op nummer 2 gezet worden en vooral in het geval bij ts waar ze dus pas over 2 weken langs kunnen komen op het kraamfeest... hoe onpersoonlijk is dat om dan pas het kindjes van je zus te zien waar je wel een goede relatie mee hebt..... Ja ik kan me dat goed voorstellen... * laatste stukje weggehaald ivm mogelijk meelezers , sorry.. *
Nou in dit voorbeeld kan ik het me ook dondersgoed voorstellen dat ze liever haar moeder weer wilt zien. Het zou niet eens in mn hoofd opkomen om te denken/verwachten dat ik zou mogen komen. Zou zoiets hebben van, meid.. zie m wel wanneer je opgeknapt bent. Maar goed, zal wel aan mijzelf en het verschil in band liggen.
Dat zal het zijn denk ik ja... en in iedere geval ook in alles wat je voor iemand hebt gedaan ... maar zal nogmaals eens zeggen dat je pas kunt oordelen als het je zelf overkomt...
Nou, hier was het andersom (niet willen/kunnen langskomen eerste tijd). Het kan me werkelijk niet boeien eigenlijk. Voor mij voelt zoiets ook helemaal niet persoonlijk omdat ik weet dat dat het ook niet was. Volgens mij in dit geval ook niet.
Is toch ook per persoon verschillend? Sommige vrouwen vinden alle aandacht heerlijk, en alle visite, anderen willen rust. Snap niet dat je dan een egoist bent voor sommigen. Wij kiezen er samen voor om geen bezoek te ontvangen, lekker even wennen met z'n 3en, er komt zoveel op je af. Ik vind het egoïstisch om maar te eisen wanneer je komen mag. Dat kindje loopt inderdaad niet weg, wat iemand al eerder zei. Ga gewoon wanneer de ouders er aan toe zijn, dan forceer je je schoonzus ook minder om zich bitchy op te stellen. Want dat doet iemand als ze zich verplicht voelen iets te doen waar ze zich eigenlijk niet prettig bij voelen.
Zelf wilde ik ook in het begin geen mensen zien. Maar dus ook geen buren of vrienden Mijn ouders en schoonmoeder+vriend zijn in het zh geweest toen ik net bevallen was (toen lag ik ook nog bebloed,ongedouched in dat bevalbed). Dat zou ik een volgende keer niet meer willen, ook mijn eigen ouders niet. Maar daarna is er niemand geweest, pas 3 dagen later (toen ik thuis was) en toen was de eerste die kon komen de opa van mijn vriend. 2 dagen geen visite en toen mn schoonzus en haar vriend. Maar ik zou ze nooit 3 weken hebben laten wachten, dat vind ik wel apart. Maar goed, als zij het zo willen is dat hun keuze, ik denk dat je het gewoon moet laten. Hoe jammer je het ook vindt en hoe boos en verdrietig/teleurgesteld je ook bent. Het zou toch zonde zijn om hier ruzie over te gaan maken?
Wij zijn superhecht met mijn familie. Mijn zusje en ik zijn twee handen op 1 buik, ze was ook bij mijn tweede bevalling. Omdat mijn nicht de dag ervoor bevallen was en drie kamers verderop lag, waren mijn andere nicht (tevens heel goede vriendin) en mijn oom en tante ook net in het zkh. Die vroegen of ze mochten langskomen en dat mocht, ik voelde me top. Mijn schoonfamilie daarentegen, ken ik op so na nauwelijks. Toen mijn sm vroeg of ze op dag 4of 5 met een tante langs mocht komen heb ik dan ook geweigerd. Ik ken die tante niet em ben geen kermisattractie! Mijn sm vond dat wel erg jammer. Zo was het hier, maar dat betekent niet dat iedereen dat moet doen. Sommigen vinden het raar dat mijn familie er direct bij was, anderen weer dat ik die tante weigerde. We zijn allemaal anders en mogen allemaal zelf kiezen.
Ik zou het ook niet leuk vinden. Kom op je bloedeigen broer mag toch wel meteen komen? Maar goed dat is mijn mening.
Ik vind het altijd heel mooi om te ontdekken hoe mensen verschillend in het leven staan en over dingen denken (en dit bedoel ik dus oprecht positief). Dit staat namelijk echt lijnrecht tegenover mijn eigen mening. Ik vind juist de mensen die het niet respecteren als je om wat voor reden (bijvoorbeeld uitgescheurd) geen bezoek zou willen egoïsten. Zoals ik al eerder zei: familie en echte vrienden zouden niet moeten gaan om verplichtingen maar om goed vertrouwen (dat er vast een goede reden is) en respect.
ho ho, ik heb tot nu toe met respect op iedereen gereageerd die het niet met mij eens was, ik vraag ook om meningen. Maar het enige dat mijn man gedaan heeft is gebeld om te vragen wanneer hij naar zn nichtje mag komen kijken, daar komt meteen een opmerking op: je kan op het kraamfeest komen, zonder uitleg of wat dan ook. Wij hebben haar niks geforceerd. Als je al niet meer mag vragen wanneer je langs mag komen, dan had ze er helemaal niet aan moeten beginnen vind ik.
ik zal hem ook laten sluiten, de discussie is wel gevoerd denk ik. Ik was gewoon benieuwd of mensen het normaal vinden dat je je nichtje pas mag zien als ze 3 weken oud is op een massaal druk kraamfeest en dat blijkt het geval. Bedankt allemaal, ik heb weer wat nieuwe inzichten gekregen.