Wat zouden jullie doen? Ledikantje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jenala, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochtertje van 9 weken slaapt heerlijk in een wiegje bij ons op de kamer.
    De meubels van haar slaapkamertje hebben we gekregen van de tante van mijn man. Toen we in oktober alles gingen halen, bleek dat we het ledikant nog niet mee konden nemen omdat haar zoontje er nog in sliep. Ze hadden nog geen tijd gehad om een groot bed voor hem te gaan kopen, maar in november konden we het ledikantje op komen halen.
    In november hadden ze nog steeds geen bed gekocht, dus konden we hemnog niet ophalen.

Inmiddels hebben we dus nog steeds geen ledikant. Ik vind het erg vervelend om er weer om te moeten vragen, tenslotte hebben we alles gratis gekregen. En ze zouden het ons laten weten als we hem op kunnen halen.
    Maar mijn dochtertje is nu dus 9 weken en het is een flinke tante die nu wat onrustiger gaat slapen (veel bewegen). Dus eigenlijk wil ik nu gewoon een ledikant hebben, zodat ik haar daar in kan leggen voordat ze een keer overdwars in de wieg ligt.

Mijn man lijkt er niet zo'n haast mee te hebben, hij zegt al een week dat hij gaat bellen voor dat ledikant, maar dat heeft hij dus nog steeds niet gedaan.
    Mij zit het niet zo lekker,en ik heb zoiets van dan haal ik wel ergens anders een ledikant vandaan.
    Wat zouden jullie doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Als je dochtertje onrustig slaapt is ze misschien toch nog steeds beter op haar plek in de wieg. Ledikant is tig keer groter en daar ze veel meer wurmen en ligt ze waarschijnlijk sneller overdwars.

Ik zou nog even wachten, meeste kindjes passen tot een maand of 4 wel in een wiegje.

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik zou tegen je man zeggen dat als hij niet belt je ergens anders een ledikantje gaat kopen. Als je kindje onrustig gaat slapen kan ik me voorstellen dat je wil proberen of ze rustiger slaapt in een ledikantje.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter is 3 maanden oud en slaapt nog prima in haar wiegje, ze doet flink trappelen maar overdwars zie ik nog niet zo snel gebeuren ( past niet nl ;) ) maar ik bedoelde dus te zeggen wat Adi zegt.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou tegen je man zeggen dat als hij niet belt, je zelf een ledikant gaat kopen. Of desnoods zelf bellen en vragen hoe het ervoor staat. En dan aangeven dat als het nog niet zo ver is, dat je er toch zelf eentje gaat kopen.
    Beetje flauw trouwens: iets beloven wat je niet waar maakt of kunt maken. :)

Mijn zoontje begon ook te groot te worden voor de wieg toen hij een week of 12 werd. Niet dat het niet meer paste, maar het werd gewoon te krap.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik vind het gewoon jammer dat we er nu steeds achteraan moeten, ik wil niet opdringerig over komen omdat we het gratis krijgen. Maar haar zoontje heeft ook maar 3 maanden in deze wieg gelegen. Dus de tijd gaat aardig dringen, zeker omdat het ledikant nog geverft moet worden...
    Ik denk dat ik morgen toch zelf even bel, want als ik op mn man moet wachten;)

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zoon heeft tot ruim 9 maanden in een wieg gelegen. Pas toen hij bij een oorontsteking echt niet wilde gaan liggen en over de rand kroop ben ik overgestapt naar een ledikant. Mijn zoontje is aan de lange kant. Altijd net boven het bovenste lijntje van de groeicurve. Hij is niet zo breed, dat scheelde wel.
    Veel kindjes die onrustig zijn worden juist nog onrustiger als ze meer ruimte hebben. Ik zou het wiegje gewoon nog even lekker blijven gebruiken.

Als je er echt zeker van bent dat je een ledikant wilt gebruiken, koop dan eens een reisledikant met extra matras. Zo'n reisding is altijd handig om te hebben en je kan dan eens ervaren hoe dat werkt.

Deel Deze Pagina