Dat heb ik...! Is dat niet erg? Mijn zoontje is net 3 maand en sinds een tijdje gaat een volgend kindje en zwangerschap alweer door mijn hoofd. Simon doet het dan ook heel goed. Hij is een makkelijk kindje, ik ben helemaal verliefd op hem en wil er nog wel eentje..! We hebben altijd gezegd niet lange tijd te willen laten tussen onze kids, voor zover je daar de keuze over hebt. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren zeggen ze wel eens. Dat vonden we een goede! Mijn man vind dat nog steeds, maar stiekem droom ik alweer over nóg een kindje.. Wie heeft dat ook?
Ik droomde ook al snel weer over een 2e. maar ik ben dan ook niet zo jong meer, had ene perfecte zwangerschap met een heftig einde (met 8 maanden kreeg ik pre eclampsie en werd de kleine met een spoedKS eruit gehaald en moest hij 10 dagen in het z'huis blijven...dus echt leuk was het niet...) maar dat ben ik allemaal vergeten! ik zou zo voor een 2e gaan (maar geef nog BV en ben dus nog niet ongesteld geworden dus kan niet eens haha!) dat gevoel had ik al snel alhoewel ik echt nog wel overliep van de hormonen. die zakken langzaam af en ik denk dat zodra ik de BV staak (wil het volhouden tot een jaar want ik wil graag KV vermijden) we het op z'n beloop laten en hopelijk lukt het. ik was in het begin wel bang voor de Pre eclampsie, kan het nu weer krijgen maar ik kreeg het pas laat (met 35 weken) dus hoeft helemaal niet bij een 2e zwangerschap weer te gebeuren. het lijkt me gewoon zo leuk 2 kids en goed ook, ik ben zelf enig kind en heb een broertje/zusje best gemist...maar ik voel wel dat het goed is om nog ff te wachten voor m'n lijf en psychisch gezien ook...
Ik ben dus niet helemaal alleen..! Mijn zwangerschap verliep ook super goed! Wel hoge bloeddruk aan het einde en daardoor met 39 weken ingeleid. Ik vond de bevalling ook erg heftig, maar toch zakt dat verrassend snel weer..! Ik ben trouwens nog wel 'jong'. 25, maar ja dat zegt blijkbaar niets over mijn nieuwe wens..! Ja en dat zegt niets over een tweede zwangerschap. Volgens mij is het zelfs vaak zo dat het veel meer bij alleen de eerste zwangerschappen voorkomt. Maar je kunt wel zwanger raken tijdens het geven van bv, maar dat weet je vast wel. Hoe dat werkt met als je nog niet ongi bent geweest, dat weet ik niet. Kun je niet gewoon wel een eisprong hebben? Maar jullie wachten dus tot een jaar, totdat je van de bv af kunt stappen? Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat je gewoon zwanger kunt raken en de oudste bv door kunt blijven geven. Maar of dat een fabel of feit is, weet ik niet. Succes met het wachten op je droom....
Maar bij zwangerschappen die erg snel op een eerdere volgen, is bij mijn weten de kans op complicaties wel weer hoger. Ik hoor het vrouwen vaker zeggen, en ik hoor ze dan enige maanden later ook zeggen dat dat gevoel helemaal voorbij is: het zijn blijkbaar de hormonen, die nu nog volop door je lijf razen! Je kunt gewoon zwanger raken als je BV geeft, mits je cyclus weer op gang is. Dat betekent in sommige gevallen dat de eisprong er is, zonder dat er een menstruatie volgt, maar dat zijn uitzonderingen. Doorgaans kun je dus stellen dat je pas weer vruchtbaar bent, tijdens het geven van BV, vanaf ongeveer 2 weken voor je eerste menstruatie weer. Alhoewel er ook vrouwen zijn die wel ongesteld worden, maar geen eisprong hebben nog. Over het algemeen komt je cyclus weer op gang als je gemiddeld genomen zo'n 5-6 uur tussen de voedingen hebt. Bij sommige vrouwen eerder, bij sommige ook pas veel later: blijkbaar is BV niet de enige factor die daarin een rol speelt, (mijn schoonzusje stopte bij 4 mnd met BV, maar werd pas met 9 mnd weer ongesteld). Als ik lees dat je in verband met hoge bloeddruk ingeleid bent, zou ik je gyn of VK eens ernstig consulteren over wat verstandig is en niet met betrekking tot weer zwanger worden! Ik zou denken dat het erg verstandig is om te wachten, omdat ik zou verwachten dat de kans op zwangerschapsvergiftiging toe gaat nemen bij snel weer zwanger worden, (ivm je hoge bloeddruk).
Hoi hoi Nou hier een ervaringsdeskundige Vorig jaar in januari (2010) is onze dochter geboren (2e kindje, we hadden al een zoon van 2,5) vrijwel meteen na de bevalling verlangden wij beiden al naar een 3e kindje. Ik kon geen bv geven, dus flesvoeding. Na 3 maanden besloten wij dat een derde kindje ECHT welkom was.... (het moet ook nog maar lukken) meteen die maand raakte ik zwanger. M.a.w. toen dochterlief 4 maanden was, was ik alweer zwanger van de volgende, en die is afgelopen week geboren!
@Rozemarijke: Bedankt voor je reactie. Ja wie weet zijn het de hormonen. Zou ik niet gek vinden..! Maar uit praktisch en lichamelijk opzicht gaan we dat waarschijnlijk niet nu al doen. Over het herhalen van de hoge bloeddruk (aan het einde) is een kleine kans. Dat heeft de vk me verteld tijdens de controle afspraak na 6 weken. Het is iets wat vaak bij eerste zwangerschappen voorkomt. Maar toch bedankt voor de tip! Heb jij die drang zelf niet snel weer gehad?
Een vriendin van mij is uitgerekend op de 1e verjaardag van haar 2de.. zelf heb ik absoluut geen wens voor een 2de.. ik bedenk alleen maar hoe ik er zeker van kan zijn en blijven hoe ik Andy als enigst kind kan houden en niet perongeluk zwanger raak..
@Mispoes: gefeliciteerd!!! Wat gaaf om te horen! Hoe vond je de zwangerschap en bevalling zo vlak erna? En hoe vind je het tot nu toe?
@Klijntjuh: dat is wel het tegenovergestelde he..! Komt dat door de zwangerschap of hoe Andy is als baby? Of is er geen duidelijke reden voor?
Ik had dat in de periode net ná de geboorte ook, toen kwam er een periode dat ik dacht: "o hemel... doe er maar minstens 5 jaar tussen " Maar met een maand of 9 ging het idd toch weer kriebelen en was ik in de 1e ronde weer zwanger! Lucas was toen dus ongeveer 10 maanden en er zit straks 19 mnd verschil tussen. Deze zwangerschap is echter wel veeeeeel heftiger dan de vorige. Heb nu natuurlijk die kleine dreumes rondlopen en die kost veel energie (ja duh... dat is geen verrassing). Maar daarnaast ook veel meer klachten! Meer bekkenpijn, meer rugpijn, meer harde buiken/voorweeën, veel grotere buik, grotere baby (controles op zw.suiker waren gelukkig negatief), veel vaker moe, moet veel rustiger aan doen dan de vorige keer (en dat gaat moeilijker!)... Ik heb er echt echt echt zeker geen spijt van, want het lijkt me straks heel erg leuk als ze dicht op elkaar zitten, maar heftig is het zeker wel. We hebben overigens ook besloten om het daarna hierbij te laten, ondanks dat ik vroeger altijd wel 4 kinderen wilde. Maar hierna vind ik het echt genoeg zal de positieve dingetjes van het zwanger zijn heel erg missen, maar al die kwaaltjes en een lijf wat niet meewerkt Weet je... wacht het gewoon af, het juiste moment komt vanzelf!
Herkenbaar gevoel hoor, ik heb het ook al een paar maanden ookal hebben wij het best zwaar gehad de eerste maanden. Zou het dolgraag willen maar vanwege woonsituatie kan het niet. Anders zouden wij ook nu al voor de tweede gaan!
Ik had het ook na een maand of 3. Daarna niet meer en nu weer wel heel hevig haha. Maar we wachten nog even, wil graag in mijn trouwjurk passen. Hopelijk in september/oktober weer!
Hier nog iemand. Nu moet ik wel zeggen dat het ook extra erdoor komt aangezien we 4,5 jaar over ons mannetje hebben gedaan en we niet weer zolang willen wachten. Samen dus ook afgesproken dat we in juli terug naar het zh gaan voor bespreking en dan evt in aug/ sept starten voor de 2e. Moesten laatst zelfs lachen toen de kleine helaas op het zh lag./ Toen zei een verpleegster tegen ons: Als jullie zo'n mooie kindjes maken kunnen dan laat je het toch niet bij 1 heh. Ik had ook een hele prachtige fijne zwangerschap heerlijk gewoon.
Ik heb dit absoluut niet. Moet er niet aan denken dat ik nu alweer zwanger zou zijn. M'n zwangerschap was eigenlijk heel goed maar onze dochter had reflux en huilde best veel. Nee wij wachten nog wel even kan me voorstellen dat als je een heel makkelijk kindje hebt dat t dan anders is.
Andy is een heerlijk kind ik zou iedereen zo'n heerlijk makkelijk kindje toewensen. Zwangerschap en bevalling waren een hell. maar daarvoor al had ik maar de wens voor 1 kind, mijn man ook. En met de komst van Andy voelt het gewoon helemaal af!
Nou wij hebben ook geen makkelijk kindje zijn nog steeds een strijd tussen kma en reflux aan het voeren. En hij huilt ook erg veel , nu vandaag ( afkloppen ) weiniger. Dus het klopt niet dat alleen de meiden met makkelijke kindjes snel weer willen
Klijntje het is wel een prachtig ventje, die kuiltjes in de wangen hihi. Seyhan heeft dat maar een 1 kant
Dat was bij mij het geval. Ik wilde eerst het liefst gelijk weer zwanger worden. Maar met manlief afgesproken te wachten. Een week of twee dacht ik even dat ik door de pil heen toch zwanger was geworden omdat ik alle symptonen had. Ik was er blij mee geweest hoor, maar de opluchting was toch wel erg groot toen er geen tweede streepje verscheen. (wow, na ald ie teleurstellng van negaeve testen, nooit gedacht dat ik er nog eens blij mee zou zijn!) ik denk nu dat het toch beter is nog even te wachten. Overigens heb ik het nagevraagd bij de vk en ha. Een tweede zwangerschap snel na de eerste is zwaar voor je eigen lijf, maar als je fysiek sterk genoeg bent hoeft het voor je eigen ljf geen probleem te zijn. Voor het kindje levert het geen risico op.
Hihi leuke topic. Ik herken daar dus helemaal niets van! Moet er niet aan denken nu een tweede te krijgen. Ik hou ontzettend veel van ons kleintje en voel me eigenlijk helemaal compleet. Mijn vriend wil er nog wel een, maar vindt het ook niet erg wat jaartjes te wachten. Zwangerschap en bevalling gingen super, maar ze had veel last van krampjes. Veel huilen dus en ook 's nachts was en is het erg zwaar. Slaapt nooit door. Is nu 5 maanden en sinds ongeveer een week geen nachtvoeding meer, maar dat wil absoluut niet zeggen dat we nu wel slapen. Ze slaapt ontzettend onrustig, zwaaien met haar armen waardoor ze wakker wordt en vaak voor de speen eruit. Wij maken altijd geintjes dat we nachtdiensten draaien Elke nacht verdelen we over 2 uren. Dan wisselen we elkaar na 2 uur af en we gaan zo de hele nacht door. Moet er niet aan denken dat ik er nog zo een heb tegelijkertijd, wanneer moeten we dan slapen Ik heb twee vriendinnen met babytjes die wel snel doorsliepen en echt met weinig tot geen aandacht 's nachts en ben toch echt van mening dat dit een hele andere impact op je leven heeft. Die kunnen gewoon weer verder en bv sporten 's avonds. Dat lukt hier dus echt niet. Half negen moeten we echt in bed liggen (dus ja, met dit berichtje ben ik dus al te laat in bed.. ) anders trekken we het gewoon niet meer. Maar als je snel een volgende wil: lekker doen toch je leeft maar 1 keer, het leven gaat al snel genoeg voorbij