Baby wakker = huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosado, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff, ik weet het even niet meer hoor. Tobin is nu ruim 9 weken en ik vind dat hij zoveel huilt. Het komt er eigenlijk op neer dat hij als hij wakker is bijna altijd huilt. Zoals vanmorgen, ik had hem gevoed om 07.00 uur en om 07.20 uur weer op bed gelegd. Toen heeft hij lekker geslapen tot 08.55 uur. Hij werd wakker, heb hem gewassen en omgekleed en toen even mee naar beneden. Op een gegeven moment zag ik dat hij moe werd (gapen en een beetje jengelen), dus hup naar bed, maar voor ik boven ben begint hij vreselijk te huilen en houdt dan niet meer op. Hij is nu dus al aan het huilen vanaf 09.10 uur en niks helpt. Vasthouden op verschillende manieren, rondlopen, hem zachtjes wiegen, in de draagdoek, ik heb het allemaal geprobeerd en zonder resultaat. Ik weet ook zeker dat hij geen honger heeft, dus daar ligt het ook niet aan. Wat het extra lastig maakt is dat ik een dochter van 16 maanden heb die ook helemaal over de zeik gaat als hij zo huilt. Dan zit ik hier dus met 2 hysterische kinderen en krijg ik zelf ook zo ongeveer een zenuwinzinking.

's Nachts gaat het overigens hartstikke goed en slaapt hij heerlijk. Hij spuugt bijna niet en ik zie hem verder ook niet herkauwen ofzo, wat zou kunnen duiden op verborgen reflux. Het voeden (hij krijgt volledig bv) gaat goed en hij komt overdag om de 3,5 à 4 uur.

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heeft hij nog last van het 2 maanden sprongetje. Onze dochter had dit ook zo een paar dagen geleden. Vreselijk frustrerend (maar het gaat over).

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb het ook met Colin.. ik denk, weet eigenlijk bijna zeker, dat het een sprongetje is.

Kon mijn vinger er niet opleggen, maar na wat googlen kwam ik erachter dat het alle kenmerken van een sprongetje waren.

Succes ermee.. weet hoe naar het kan zijn!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het is makkelijker gezegd dan gedaan maar verander je instelling. je gaat met een gespannen gevoel naar hem toe, hij voelt dat en kopieert zo wat jouw gedrag. tenminste hier gaat dat wel zo als ons meisje huilt en ik gespannen ben, wordt het erg..als ik me dan nog druk ga maken dat onze zoon wakker kan worden, wordt het allemaal van kwaad tot erger. als ik dan diep ademhaal en denk van ok what the hell als hij wakker wordt, so be it, is het binnen no time weer goed en merk ik heel snel dat ook zij rustig wordt. het werkt super.

het is moeilijk maar zeker waard. niet zo druk maken dat je ander kindje ook wakker kan worden, als dat gebeurd geef haar dan desnoods wat water en hup weer naar bed. maar ga zeker niet met zo een gespannen gevoel je baby proberen te troosten want dat werkt echt niet.

5. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    ALs ons kindje (10 weken nu) huilt dan is het of krampjes of ze is moe en kan niet in slaap komen doordat we haar te laat (al is dat maar eventjes) in slaap laten vallen.
    Wij hebben een manier van de osteopaat om haar 100% binnen enkeleminuten rustig te krijgen.
    Je gaat staan, je pakt je kleintje met zijn/haar rug tegen je buik waarbij je kleintje op je rechter of linkerhand gaat zitten (ze zit dan op een stoeltje waarbij je hand de zitting is en je bik de rugleuning). Met je andere hand ondersteun je haar aan de voorkant. Zo ga je rustig bewegen of lopen.
    Als we dezelfde houding voor haar aannemen terwijl we zitten werkt het overigens niet, heel apart!

En bij ons kindje werkt het alleen maar tegen als ik in 10minuten tijd 5 dingen probeer (hup in draagzak, hup op je arm liggen, hup op je buik liggen...)

Succes!

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou, vanmorgen heeft hij uiteindelijk 1,5 uur aan 1 stuk door gehuild :(. Toen heb ik hem maar aangelegd en is hij na de voeding in slaap gevallen en heeft hij 2 uurtjes geslapen. Later op de dag weer 45 minuten aan 1 stuk gehuild.

Ik heb voor morgen een afspraak bij de ha gemaakt, want ik en mijn man hebben gewoon echt het idee dat hij pijn heeft.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ons dochtertje heeft die periode ook veel gehuild, zij had toen al medicijnen tegen reflux maar het huilen zat toen in een piek.

Hoop dat de ha wat voor jullie weet.
    Een strak schema aanhouden wil ook vaak helpen.

Sterkte meid

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou, ben bij de ha geweest en daar was hij natuurlijk ook weer zo vreselijk aan het huilen. Ze heeft hem onderzocht en het kwam op haar toch duidelijk over alsof hij echt pijn heeft en het meer is dan gewoon normaal baby-huilen. Heb dus een verwijzing naar de ka gekregen en daar kunnen we maandag terecht.

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    fijn dat je in ieder geval verder geholpen word, misschien is t ook een idee om eens bij een osteopaat langs te gaan, het kan zijn dat er iets bekneld zit...

Deel Deze Pagina