24 jr, thuiswonend en mishandeld -> AMK?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dit is in het kort de situatie: 24 jaar, thuiswonend en wordt mishandeld. Kan er dan een melding worden gemaakt bij het AMK?
    Zijn er nog meerdere instanties waar je hier melding van kunt maken? Politie doet niks...

Liefs Minya

2. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Je hebt weinig info geschreven maar AMK is voor kindermishandeling en als je 24 jaar bent dan ben je volwassen. Of heeft diegene een kindje?
    Heel veel sterkte!

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    persoon die mishandeld word is 24 jaar, maar verstandelijk beperkt (in zijn hoofd is hij 16 jaar)
    Daarom vroeg ik mij ook af of het AMK hier wel wat mee kan of dat er andere instanties zijn waar je melding kunt maken.

4. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik zou denk ik gewoon naar AMK bellen. Dan kunnen ze je vast wel meer vertellen

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Je kunt altijd bellen om te vragen of het AMK wat kan. Die vertellen je dan of ze er wat mee kunnen of niet. Misschien weten zij een andere instantie waar je wel terecht kunt? AMK staat voor Advies Meldpunt Kindermishandeling. Je maakt dus niet meteen een melding.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou amk bellen het verhaal voor leggen. dan kunnen hun je vertelen of hun je kunnen helpen of ze weten dan anders wel een ander instantie.

maar dat terzijnde ik vindt het super dat je het opneemt voor die geen.

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik zou ook het AMK proberen Minya. Misschien kunnen ze niet helpen door de leeftijd, maar hebben ze misschien wel ideeen waar het wel kan.

Sneu altijd zo'n situatie.

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    He bah wat naar:(,, inderdaad even AMK bellen en als die niks kunnen, kunnen ze je altijd door verwijzen waar je wel moet zijn.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zou de politie bellen en aangifte doen. Ik weet natuurlijk niet of de mensen dichtbij jullie staan want dan kan ik me voorstellen dat je voorzichtiger bent.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mensen staan 'gelukkig' niet dicht bij me.
    Ik heb vernomen van iemand die ik op Hyves heb, en ik probeer haar (16 jaar) van adviezen en tips te voorzien, samen met haar ouders.

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou ook niet leuk om met die wetenschap te zitten hé. Wel goed dat je er iets mee gaat doen.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    Ik heb het AMK in een soortgelijke situatie gebeld en die konden niks doen omdat XXXXX boven de 18/21 was. (verstandelijke beperking maakte niks uit). Zij adviseerde me om aangifte bij de politie te doen.

13. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wat je ook kan proberen is om naar MEE (even Googlen) te bellen, zij zijn een hulporganisatie voor mensen met een verstandelijke beperking. Zij weten zowiezo de juiste wegen.

14. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

he bah; das niet zo mooi. Ik weet niet of de andere keer gebeld is met politie, maar anders zou ik bij de politie langsgaan. even je gezicht laten zien kan soms meer uitwerking hebben dan alleen een belletje

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmzzz... fijn is dat dan!
    Ik heb begrepen dat er al eens (of meerdere keren?) een melding is gemaakt bij de politie, maar dat die niks doen. Er zijn bedreigingen geplaatst door de ouders naar het meisje en haar ouders toe, en ik heb het idee dat de ouders van het meisje zich bang hebben laten maken want zij ondernemen ook geen actie.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    heftig hoor. ik zou eens kijken of de jongen een zorgconsulent heeft bij MEE (zoals hierboven geopperd is). heftig hoor!

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb het meisje al geadviseerd om samen met haar ouders naar de politie in zijn woonplaats te gaan en niet eerder te vertrekken dan dat er actie ondernomen wordt. Eventueel de jongen onder begeleiding van de politie daar weghalen.

Ik zal MEE eens googelen! Bedankt voor de tip vonnie73

18. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
  19. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Je kunt ook het steunpunt Huiselijk Geweld bellen. Die kunnen je vast ook adviseren.

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Steunpunt huiselijk geweld... dat ik daar zelf niet aan denk!
    Bedankt!

Deel Deze Pagina