hallo allemaal Mijn zoontje is bijna 3 maanden en heeft een apart voed/slaap ritme hij drinkt 6 flessen van 150+5 vier van deze flessen niet eens op laat dan meestal tussen de 20 en 30cc staan. De tijden zijn als volgt: 5.30 9.00 12.30 16.00 19.30 01.30 / 2.00 Zoals jullie zien drinkt hij dus zijn laatste om 19.30 en komt 2x in de nacht. Ik zou graag willen dat hij om 22.30 / 23.00 een fles drinkt en dan doorslaapt. Alleen hij is dan niet wakker te krijgen. Het CB en de kinderarts vanuit het ziekenhuis kunnen mij niet helpen en zeggen dat er niets aan te doen valt. Maar ik hoop toch dat jullie misschien nog wat tips hebben.
ik zie hier ook niks geks aan. Dit doet mijn zoon ook nog wel s en hij is bijna 1. Ben je echt naar de kinderarts gegaan? Lijkt mij een normaal patroon voor een baby van 3 maande. Ieder kindje slaapt door in zijn eigen tempo dus het beste is het te accepteren zo kan je er zelf het beste mee omgaan
Zou willen dat ik tips voor je had, maar helaas. Hier duurde het een maand of 6 voordat ze nachtvoeding ging laten vallen. Acceptatie dat het is, zoals het is. dat helpt nog het beste denk ik
Vervelend dat snap ik wel.. Ik zou dan toch proberen om hem rond 22 a 23u wakker te maken.. Je hebt luier verschonen enzo vast al geprobeerd of even in de box leggen? Misschien drinkt hij weinig, maar net genoeg voor 1x nacht? Mijn zoontje pakte in het begin ook de nacht vroeg in de avond. Van 19 tot 3u zeg maar.. Ook even wat moeite moeten doen om er 23 tot 7u van te maken... Maar hij was dan nog wel wakker te krijgen om 23uur... Dat hij 20/30 overlaat is niet zo erg, doet hij hier ook heel vaak... Of heb je voedingen die wel helemaal opgaan? bv die van 19uur? evt. die ophogen naar 180?
hij heeft zn langste slaapje vanaf 19.30....denk dat daarin wat te halen valt tijden hier 5.30-6.00 10.30 14.30 18.30 23.00
Je kindje zal dit wel nodig hebben. Probeer het te accepteren en te kijken en luisteren naar wat hij nodig heeft.
Twee x per nacht is idd vervelend. Alle kleintjes zijn idd anders met doorslapen, en accepteren is erg moeilijk, gebroken nachten breken je echt op (hier ook, maar gelukkig meestal maar 1x per nacht, en ik hoop ook op binnenkort echt doorslapen, nu heeft hij dat nog maar een paar x gedaan). Ik weet niet of je al geprobeerd hebt hem slapend de fles te geven, dat lukt hier meestal wel, maar in eerste instantie ook echt niet. Hier had de kleine eerst ook de nacht vanaf 19.00 maar ik bleef hem rond 23.00 de fles aanbieden, en hij heeft zijn "nacht" verschoven. Eerst werd hij om 23.00 niet wakker ook niet na verschonen etc. Dit is wel steeds beter gegaan, eerst dronk hij bijna niets, ik gaf hem de fles eerst slapend, daarna verschoonde ik zijn luier en werd hij nog niet echt wakker maar dronk hij nog wat. Inmiddels drinkt hij al een aantal weken om 23.00 zijn fles goed leeg, en wordt ook een steeds een klein beetje wakker (weet niet of hij dat uit zichzelf ook zou doen) rond die tijd als ik hem dan uit bed haal (maar er zitten ook avonden bij dat hij gewoon na 7 uur niet gaat slapen, dus dan is hij natuurlijk gewoon wakker maar geef ik deze fles ook eerder). Je kunt ook proberen om 22.00 de fles al te doen, omdat hij om 23.00 waarschijnlijk in zijn diepe slaap zit krijg je hem moeilijk wakker. Eerder de fles kan de oplossing zijn omdat de kleine dan nog niet in zijn diepe slaap zit. Ik hoop dat je er wat aan hebt, iig succes!!!