Wie weet of de yepp mini op de sparta amazone kan? Ik heb google al helemaal afgezocht en gevonden dat het moeilijk is met de voorvork. Maar heb niet gevonden of het wel of niet kan. Hier moeders met zo'n fiets die een yepp zitje voorop hebben of juist niet omdat het niet paste?
Ik had een yepp zitje op mijn 'gewone 16v sportieve Batavus damesfiets' en dat ging prima. Ik denk alleen dat he geen overgewicht moet hebben omdat he niet makkelijk tussen je zadel en stuur past. Maar bij mij ging het prima.
Klopt dat hij wel op een andere fiets kan. Maar de Sparta Amazone schijnt een geval apart te zijn. Maar vermoed dat het niet wil
Ik heb de Sparta Amazone model 2014. Bij een mamafiets is er normaliter al meer ruimte tussen het zadel en het stuur. Het stuur van de Sparta Amazone kun je extra naar voren zetten. Dit heb ik gedaan, waardoor het Yepp voorzitje er niet op past. Gelukkig wel de Bobike. Zelf vind ik het Yepp zitje erg naar achter hangen waardoor de ruimte tussen jou en het voorzitje beperkt is.
Als je het stuur niet extra naar voren zet kan het ja. Anders zit de stang van het stuur in de weg om het voorzitje te kunnen monteren.
nou ik heb er op gefietst in de winkel, inclusief zitje en mijn zoon erin. Ging prima en het stuur stond ook in de mamastand, met extra naarvorenzetstuk
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb korte armen dus stuur mag niet te ver weg staan. De bobike lijkt mij een fijn zitje maar ik zit een beetje met het stof wat er in zit. En bij de yepp heb ik het idee dat de rugleuning erg hoog is en dat het mijn zicht wegneemt/beperkt omdat ik erg klein ben. Zit een kindje van 11 maand met zijn hoofd boven de yepp zitting of er nog 'in' ?
ik heb ook een sparta amazone (weet niet welk jaar, zal wel 2012 zijn dan) maar daar heb ik gewoon een yepp zitje op
Top! Dan weet ik dat ze mooi aan het prutsen mogen als ik m getest heb en ze hebben er een op voorraad in de juiste kleur.
Dank je ! Ben er ook aan toe een fiets! De zoektocht was echt belabberd vanwege mijn lengte. Volgende week passen en hopelijk ook meteen meenemen! Kan haast niet wachten!
bij mij hebben ze inderdaad het zitje ook gelijk gemonteerd. Plus gelijk bij mijn man zo'n extra blokje zodat het zitje ook op zijn fiets kan.
Inmiddels heb ik de Sparta amazone. En de fiets fietst heerlijk Ik kwam er alleen achter dat de fietstassen alleen van het merk sparta er op kunnen. Maar nu nog een vraag (A) heeft iemand een foto of een site met de sparta fietstassen. Ik kan het namelijk zelf niet vinden behalve dan een enkele fietstas.
Ja ik heb contact gehad met Sparta omdat fietsenzaken mij niet het juiste antwoord konden geven. Hun bevestigden inderdaad dat op het 2013 model enkel de tassn van Sparta konden en op het 2014 model veel meer soorten tassen. heb nu mooie oplossing gevonden met de fietsenzaak. Krijg het 2013 model (7 versnellingen) Met achtergedeelte erop van 2014 model. Dan kunnen bijna alle tassen erop. Misschien een optie voor jou om het te laten aanpassen? Vind 120,- voor 2 tassen echt TE duur
ooo echt dus dat rek wat ze aan de fiets maken daar kan het 2014 model wel meerdere tassen op? Btw 120 is echt teveel en ook nog voor lelijke wat ik zover op google kan vinden
Ja dat klopt dat heeft Sparta mij verteld, ook de zaak waar ik mijn fiets heb besteld heeft dit na gevraagd bij Sparta en hun kwamen met het zelfde verhaal als wat ik te horen kreeg van Sparta heeft de fietsenzaak je daar helemaal niks over verteld dan?
Nou nee, ik was niet zo met die fietstassen bezig omdat het tegen sluitingstijd liep en mijn man op tijd weer terug moest zijn voor een afspraak. Maar kunnen de fietstassen ook gewoon op de bagagedrager zonder dat rekje. Heb namelijk toch nog geen achterstoeltje. Ennuh ik weet dit niet omdat de fietsenzaak waar wij hem gekocht hebben op ruim een uur rijden is van hier en ik dus nu in een andere fietsenzaak de fietstassen wil kopen. Maar daar staat zo'n hevig ongemotiveerde verkoper brrr
Als er nog geen stoeltje achterop zit kan het volgens mij nog prima hoor Alleen dan heb je een probleem op het moment dat er wel een stoeltje op komt en moet je het probleem direct aan pakken. Als ik jou was zou ik de winkel bellen en vragen of ze het alsnog aan kunnen passen voor je! Kost voor mij niks extra's, bedrijf kwam zelf met deze oplossing voor mij.
Wij hebben hem voor een mega scherpe prijs kunnen inkopen dus ik denk niet dat het er in zit. Nou ik ga morgen maar eens naar de winkel fietsen voor mooie fietstassen Krijg je trouwens de fiets met of zonder trapondersteuning?