Jaa.. daar ben ik wel benieuwd naar! Ik maak het meestal alleen met ham en kaas.. maar ben benieuwd hoe jullie dit klaar maken? Wil wel eens een keer iets anders
champignons, paprika, ui, cougette, prei, hamblokjes, gehakt en saus bv. of carbonada saus met hamblokjes en broccoli
Ik maak een gehaktsaus: groente opbakken (champignons, prei, courgette, paprika), daarna het gehakt erbij en dit ook bakken tot het een beetje rul wordt. Als dat bijna gaar is, een pakje tomato frito erbij en evt wat water (of meer tomato frito ) en evt extra kruiden met italiaanse kruiden, zout en peper. Beetje suiker is vaak ook lekker. Serveren met geraspte kaas. Je kunt die saus ook door de macaroni doen en dan in de oven met kaas eroverheen. Ook erg lekker. Optie 2: spinazie room, met kruidenkaas, spekblokjes, evt uitje en creme fraiche.
Meestal maak ik een standaard versie van macaroni, dus met gehakt, klant-en-klaar zakje en een macaroni groenten pakket. Meestal is dat dus een tomaat-achtige smaak. Pas geleden heb ik eens een ander recept uitgeprobeerd: Nodig: 250 gr kipfilet, prei, kruidenkaas, half kippenbouillontablet, macaroni) * 250 gr kipfilet fijnsnijden en opbakken met kipkruiden, wat kerrie en knoflook kruiden. * prei fijn snijden (voor mijn gezin van 3 kids en 2 volwassenen was dat 500 gr) * Prei aan de gesneden kipfilet toevoegen en opbakken totdat het goed geslonken is. * 300gr kruidenroomkaas (philadelphia of die goedkope van de Lidl) er door doen, met 250ml kokend water en een halve kippenbouillontablet. * Alles even zacht laten sudderen. * Ondertussen macaroni koken. * De prei 'saus' kan daarna over de macaroni geschept worden. Echt heeeerlijk!!! (*water loopt me in de mond*)
gehakt rullen, pot heinz spagheronisaus erdoor. macaroni op een bord. saus erover, geraspte kaas rauw uitje. sosm een gebakken ei erbij of sla
wij eten trouwens niet vaak macaronin maar liever tortelini, fussili of raviolli. Lekker ook met roomsaus of chamignon prut met kip of inderdaad zoal hierboven met spinazie
Ga dat toevallig zometeen maken. Gebruik meestal wel een zakje met mix voor macaroni/ spaghetti (die moet je eerst even wellen in water.) Gehakt rullen, uien erbij. (en knoflook. groenten erbij, parprika, tomaat, courgette oid. Evt tomaten uit blik er nog bij. Tot het gaar is De mix er aan toe, gekookte macaroni erbij en klaar
Ui en knoflook fruiten in olijfolie 1 courgette in blokjes meebakken 1 kg (verse) tomaat in blokjes erbij 10-15 min laten pruttelen 2 blikjes tonijn erbij beetje pesto paar minuutjes tot het warm is en op het bord gemalen kaas of parmezaanse kaas erover
Ik heb twee manieren van macaroni maken. Manier 1: - macaroni koken - smack ham in blokjes snijden en bakken - later een zak italiaanse groente erbij - even wokken en op een gegeven moment een zakje macaronimix erbij.... - macaroni en mengsel bij elkaar doen, kaas erdoor en klaar ben je. Manier 2: - Macaroni koken - gehakt rullen - Italiaanse groente toevoegen aan de gehakt - alles even wokken - Mediterraanse macaronimix erbij - macaroni en mengsel bij elkaar en heerlijke macaroni heb je. Wat ik er vaak nog bij op doe als het op mijn bord ligt: - gebakken uitjes - chillisaus -
Wat wij trouwens altijd doen als we iets met gehakt maken, is eerst het gehakt rullen en dan voor we er iets anders bij doen, scheppen we eerst al het vet eraf... Het is echt bizar hoeveel rans daar uit komt... Je schept zo 10-15 eetlepels weg op 500 gram gehakt.
Nog een lekkere: Recept - Macaroni met zalmsaus - Albert Heijn Ipv zuivelspread bieslook gebruiken wij blueband finesse voor koken.