Anticonceptie na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Polletjepiek, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer weer anticonceptie gebruiken na de bevalling

1. 2 weken

2. 6 weken

3. 3 maanden

4. 6 maanden

5. Later nl....

6. Anders nl....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wanneer zou je weer met anticonceptie beginnen na de bevalling. En welke vorm van anticonceptie gebruik je dan?

Omdat de borstvoeding niet lekker liep, zijn we na een ruime week overgegaan op flesvoeding. Volgens de huisarts kon ik gelijk wel weer beginnen met de pil. Hier ben ik 2 weken na de bealling weer mee begonnen. Ik wil, als we weer toe zijn aan gemeenschap, goed beschermd zijn tegen zwangerschap want een 2e hoeft voor ons voorlopig even niet.

Groetjes Saskia

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik zou nu al wel weer willen beginnen, ik ben bijna 6 weken geleden bevallen, maar helaas kan dat niet. Wél als ik aan de pil zou gaan, maar ik kan heel slecht tegen alle hormonen.
    Uiteindelijk heb ik besloten een mirena te laten plaatsen, maar dat kan pas na een aantal maanden na de bevalling. Betekend dat ik pas in april het spiraaltje krijg.

Bestonden er nog maar meer anticonceptie mogelijkheden zonder hormonen. :(
    De keuze tussen condoom en koperspiraal is niet wat je noemt makkelijk... Ik heb enorm veel last gehad van het betreffende spiraaltje en wie zit er nu te wachten op menstruaties van minimaal 14 dagen.

Groetjes Ellenore

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het is verstandig om te wachten met de pil tot je minimaal 2 keer ongesteld bent geweest (dus een normale cyclus gehad te hebben) het is dan betrouwbaarder en je brengt niet alles in de war.

Ik ben niet pro spiraal vanwege eigen redenen maar ook daar word over gesproken dat 6 weken niet altijd goed is omdat hij dan nog "los" zou kunnen komen en niet goed zou kunnen werken.

Ik heb zelf 2 normale cyclussen afgewacht

6 weken gevloeid, ongesteld
    30 dagen ongesteld
    30 dagen ongesteld (en toen met de pil begonnen)

en nooit geen problemen gehad ook toen ik stopte op 1 ronde na meteen mijn eigen cyclus weer terug.
    maar ook geen doorbraakbloedingen e.d.

We hebben ook niet gevreeen tot de anti conceptie goed werkte (ook toen was ik met een bijna totaalruptuur pas weer toe aan het "echte" werk zeg maar) geloof dat we het 2=3 keer met condoom hebben gedaan omdat dat wat makkelijk gleed maar verder niet.

4. Alita

Alita Niet meer actief

nou ik ben dus na ongeveer een maand begonnen aan de minipil, gewacht tot ik een keer ongesteld was geweest en toen begonnen, wilde niet meteen weer zwanger worden anders het liefst geen anticonceptie....

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik zou er snel genoeg aan beginnen als je inderdaad nu nog geen 2e wil..Wij weten hier dat we geen kinderen meer willen. Dus hebben het nu al over anticonceptie met de HA...Dus gelijk na de bevalling als het meezit laat ik weer een spiraal plaatsen...

@ Ellenore; ik heb bij me 2e kind, 4 weken na de bevalling een spiraal laten plaatsen...En is goed bevallen ook! Maar dat is 5 jr geleden..Mischien zijn er wat dingen veranderd...

En jah anders zijn er andere mogelijkheden...Maar ik zou wel zorgen dat je het veilig doet.....

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben na een half jaar weer met de pil begonnen.
    Het duurde zo'n 4 maanden voor mijn cyclus weer op gang was en daarna wilde ik het eerst weer even een paar keer normaal hebben.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Na de bevalling van Malou en Ruben ben ik na ong 4-4.5 maanden begonnen met het slikken van de pil (Cerazette).

Deze keer wil ik na een week of 6-8 weer gaan beginnen met de pil (Cerazette), heb hem van de week zelfs al opgehaald bij de apotheek ;)!
    En mochten we eerder iets willen, dan nemen we condooms.

8. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik ben na 6 weken weer met de pil gestart ;)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar ik zie er heel erg tegenop om weer aan de pil te beginnen. Ik kan niet zo goed tegen die hormonen (misselijkheid...). En een spiraal zie ik ook niet zo zitten... Pff ik weet het echt nog niet :( Tot die tijd doen we het in ieder geval met condoom.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben ongeveer met 6 maanden gestopt met bv, dus ben ik toen begonen met de pil. toen ik bv gaf, nam ik de mini pil

11. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier is na 5 weken een Mirena erin gezet. Zonder pijn, zonder problemen. Meteen veilig en na 6 weken controle gehad en hij zat nog prima op zijn plaats.

12. Female

Female Niet meer actief

Een dag of 5 na de bevalling (in overleg met gyn) weer begonnen met Cerazette...

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik gebruik sinds vandaag de pil weer

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Trouwens deze keer wel lekker ik hoef nooit meer aan de anti conceptie mijn man laat zich sterriliseren voor mij:)

Dit is ons laatste kindje dan vind mijn man zich te oud en ik icm met mijn ziekte en kans op vervroegde overgang ook en ik kan slecht tegen de pil (word moe en ben dubbel zo lang ongesteld) condooms vind ik niet veilig genoeg, spiraal ook niet maar heb ik ook andere redenen voor om tegen te zij. dus even over gesproken en mijn man vond het tijd dat hij voor mij ging zorgen..

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben gelijk bij de keizersnede gesteriliseerd, ik heb nog maar 1 eileider en die is opengebrand tijdens de sectio.
    Maar nu ben ik sinds 3 weken weer met de pil begonnen, ik had enorm veel last van mijn menstruatie en elke maand kreeg ik vanaf mijn eisprong tot mijn menstruatie heel veel last van mijn huid (exceem). Vandaar nu ook de pil er bij, daar komt ook nog eens bij dat ik bijna onvruchtbaar ben (lisa is met ivf verwekt) dus als ik nu nog zwanger zou raken dan noem mij maar maria :)

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb mijn cyclus afgewacht en ben 3 x ongesteld geweest voor ik weer met de pil begon dus na ong. 4/5 maanden was dit. Ik wilde graag eerst zien wat mijn lichaam zelf weer deed en ik had direct weer een cyclus van 28 dagen dus toen ben ik op de eerste dag van mijn 3e menstruatie begonnen met de pil.

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik wacht ook mijn cyclus af en begin daarna (denk ik) weer aan de pil.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    alleen condooms als anticonceptie, die chemische rommel reageert mijn lijf helemaal niet goed op! ;)

19. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik ga vanmiddag praten met mijn huisarts. Ik wil misschien een hormoonstaafje in mijn bovenarm laten plaatsen (implanon). Even kijken wat de voors en tegens zijn.

20. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hier voor het eerst een spiraal! Bevalt tot nu toe goed...

Deel Deze Pagina