M'n dochtertje doet al een paar weken lastig met de fles: steeds met d'r hoofd heen en weer draaien, waardoor de fles er moeilijk ingaat. Al met al lukt het uiteindelijk wel, en drinkt ze hem vaak goed op (meestal laat ze wel een beetje staan). Maar sinds gisterenavond gaat het niet. Toen ging ze heel hard huilen bij de fles, en heeft ze er ook niets van gedronken. Uiteindelijk toch maar in bed gelegd omdat we dachten dat ze gewoon moe was. Maar ook daar was ze steeds keihard aan het krijsen, terwijl ze dat echt nooooooooit doet. Ze had ook geen koorts. We weten echt niet waar dat krijsen nou vandaan komt. Na een paar uur zo gegild te hebben, hebben we toch maar een paracetamol gegeven. Toen is ze uiteindelijk wel in slaap gevallen. Om 23 uur toch maar de fles gegeven, en die heeft ze slapend opgedronken. Vanochtend ging het weer goed. De fles ging in het begin even lastig erin, maar uiteindelijk ging het goed. Ze heeft toen ongeveer 80 ml laten staan. Nu belde net de leidster van het KDV, omdat ze helemaal niet wou drinken. Ook weer steeds huilen en wegdraaien, etc. Ze moet natuurlijk wel drinken, helemaal met deze hitte! Ze gingen het nog even proberen, en anders ga ik haar zo ophalen om te kijken of het mij wel lukt (wat ik betwijfel). Hebben jullie enig idee wat dit nou kan zijn? En hoe ik haar aan het drinken krijg. Ik wil natuurlijk niet dat ze uitdroogt oid.
Waarschijnlijk een fase hier ook gehad met 4 maanden en met 6 maanden weer en t word weer beter nu Probeer tussendoor anders melk aan te bieden of water.. Zodat ze in ieder geval vocht binnen krijgt
heeft ze geen spruw? dan kan drinken namelijk zeer doen.. dr zit dan n gele kaasachtige plak op dr gehenelte, witte stippen soms & een wit tongetje wat he mieilijk weg kan vegen..
oh en misschien kun je dr wat vocht toedienen via n klein lepeltje als ze huilt.. krihgt ze iig iets binnen!
Zat ik ook aan te denken. Dan kan drinken aan de speen ook gevoelig zijn. Hebben we hier ook wel gehad. Voelt inderdaad heel erg, want je kunt zo weinig doen, terwijl ze wel honger heeft.
Wat rot dat ze niet wil drinken. Wij hebben dit heel vaak gehad met onze dochter. En de oorzaak is niet altijd duidelijk. Kan zijn dat ze al tandjes krijgt (wellicht zie je al witte puntjes onder haar tandvlees zitten). Als dat zo is zou je daar iets voor kunnen geven (dentinox of chamodent bijvoorbeeld). Als het geen tandjes zijn, kan ze ook in een fase zitten. Maar ja, dan is je probleem natuurlijk nog niet opgelost. Wat hier altijd werkte: niets forceren, als ze niet wil, dan wil ze niet. Je kunt het dan eventjes later nog een keer proberen. Biedt nu bijvoorbeeld vaker kleine beetjes aan. En maak haar desnoods vannacht nog een keer wakker voor een extra flesje. Hou verder de plasluiers in de gaten. Plast ze bijna niet meer of wordt ze bijvoorbeeld suf bel dan de huisarts.
Ze hebben net weer gebeld van het KDV, en ze heeft gelukkig haar fles op Maar het blijft wel vervelend dat het zo moeizaam gaat. Spruw is het niet. Tandjes zou natuurlijk wel kunnen, maar is dat niet een beetje vroeg? En duurt dat 3/4 weken? Bij mijn eerste dochtertje kwamen ze veel later, en kan ik me ook niet herinneren dat de fles zo moeizaam ging. Maarja, aan die gilbui van gisteren zou je toch wel denken dat ze ergens pijn heeft. Ben benieuwd hoe de volgende flesjes gaan.
Het kan wel hoor, op deze leeftijd. Bovendien, áls kindjes er last van hebben, hebben ze meestal vooral last in de periode voor ze echt doorkomen. Zodra ze te zien zijn en door het tandvlees heen zijn, zijn ze meestal al door het ergste heen. En dat doorkomen kan echt wel even duren. Ik sluit me aan bij Ago: als ze echt blijft weigeren wat vaker kleine flesjes proberen. Gelukkig heeft ze nu haar fles op! Hopelijk is het een fase waar ze weer snel doorheen is!
Denk ook dat het nu met die warmte te maken heeft. Als je je echt zorgen maakt. Heb je van die medicijnen spuitjes voor bijvoorbeeld antibiotica. Die zou je ook kunnen vullen met water of flesv. Druppel gewijs nieuw en vaak interessant.
Thirza had haar eerste tandjes met 5 maanden, maar dat heeft echt een maand geduurd, voor die door waren. Dikke bobbels al op d'r kaakje, huilen van de pijn en niks willen.... Combi van dentinox met baby-paracetamol was hier nog het beste, (maar Thirza had altijd echt extreem veel last van d'r tandjes ). En eens kijken wat ze met een bijtring doet....? (NIET in de vriezer leggen, maar gewoon in de koelkast, anders vriest haar kaakje eraan vast). Is voor de warmte ook wel erg fijn
En hier ook bij vier maanden.. begon ruim twee weken geleden (toen was hij 3 mnd 3wk) en het gaat eigenlijk sinds en dag of drie weer heel redelijk. Precies hetzelfde verhaal als bij jou, wegdraaien enzo.. ik weet ook niet waar het aan ligt...