Wat zouden jullie doen (Peuterspeelzaal)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ikke20, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier ook de 2-oke regeling. Wij als 2 verdieners krijgen kinderopvangtoeslag voor het bezoek aan de psz, één-verdieners krijgen subsidie van de gemeente omdat ze geen recht op k.o.t. hebben.
    Gelukkig maken wij niet gedurende al mijn werkuren gebruik van gastouderopvang (mijn man is ook 1 dag thuis) zodat wij wel uren over hebben waarvoor we de toeslag aan mogen vragen.

Bij ons is het ook zo dat je gebruik kunt maken van uitgestelde tijden, dus een dagdeel van ca. 5 uur, maar je mag ook gewoon gebruik maken van 2,5 uur per dag deel, dus 5 uur in de week. Vraag eens na of je inderdaad 2 x 5 uur (10 uur) per week moet afnemen of dat je ook 2 x 2,5 uur mag afnemen.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ga in Rotterdam wonen denk ik :cool:
    Hier kost de psz voor 2 x 3 uur (voor ons inkomen) 55 euro per maand.

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    \

:$:$:$ zo duur!

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Dat is hier dus niet het geval!!
    Hier valt het ook onder peuteropvang nu en waar ik eerst nog 45 euro voor mn dochter betaalde zou het nu 145 zijn. (voor 2x 3 uur)
    Ze zit nu op het KDV maar als ik zou stoppen met werken en haar naar de PSZ zou willen doen krijgen wij niks terug van de gemeente omdat mn vriend daar teveel voor verdient.
    De gemeente vergoed dus niks bij ons.

5. adi

adi Niet meer actief

Dat is inderdaad heel krom geregeld. Deze regelingen worden per gemeente bepaald en zijn afhankelijk van de plaatselijke gemeenteraad.
    (Bij de volgende verkiezingen dus goed naar kijken ;))

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hmm apart dat het overal zo anders geregeld is! Bij ons is de psz niet inkomend afhankelijk en je krijgt er ook geen vergoeding voor! Moet ook zeggen dat het bij ons apart is van het kinderdagverblijf. Bij ons betaal je per maand 55 euro voor 2 halve dagen in de week.
    Dus in totaal 4 hele dagen per maand.
    Mijn zoontje gaat er de dinsdagmiddag en de vrijdagochtend naar toe.
    Moet zeggen dat wij verder ook geen opvang hebben, de uren die ik werk vangt mijn ouders onze zoon op.
    Nu heb ik zo geregeld dat hij wel op die dagen ook naar de psz gaat zodat mijn ouders weer wat ontzien zijn.

7. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben toch wel heel benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt ts? (en welke dan) ik vind het maar een kromme zooi bij jullie.soms vraag je jezelf af wie zulke acties verzint.

8. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Beste dames,

Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik ben in ieder geval blij dat jullie mijn 'frustratie' snappen. Ik denk dat ik voor dit moment het gewoon even laat zoals het nu is. Het is gewoon niet haalbaar. Misschien wanneer ik na de zomer mijn werktijden ga aanpasssen (dit is een logistiek verhaal ;)). Zou het eventueel wel kunnen. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

Groetjes Mariska

Deel Deze Pagina