geen melk fles meer willen

Discussie in 'Voeding' gestart door augurkjes, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Onze dochter van 9 maanden wil sinds 3 dagen helemaal geen melk meer. Daarvoor dronk ze 3 flessen per dag. IN de ochtend met granen. Ging er altijd helemaal in. Na haar boterham een klein flesje melk. En in de avond met rijstebloem. Dus gewoon lekkere flessen met lekkere smaak altijd. Ze dronk ze altijd perfect maar sinds kort wilt ze helemaal geen fles meer.

Dan is het gillen niet normaal. En ik ga haar niet dwingen dus dan maar niet. Maar zodra ze de melk fles ziet draait ze weg en wilt ze niks. Nu ook al geprobeerd dan de middag fles te laten vervallen zodat ze misschien in de avond en ochtend wel wilt maar werkt ook nog niet.

Sinds ze haar diksap ontdekt heeft wil ze dat alleen nog maar. Want als ik haar diksap geeft drinkt ze het perfect op.

Maar bij de 9 maanden moeten ze toch nog melk? staat op het pak nog 3 flessen per dag? Of wie heeft er tips? Heb zelfs al diksap door de melk gedaan maar dat wou ze ook niet. Of zal het een fase zijn en weer overgaan? Zal ik 3 flessen blijven aanbieden of dan maar bij 2 blijven?

Bedankt :)

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier hetzelfde probleem alleen dan met een meisje van 5,5 maand. Ik word er wanhopig van, want uit het niets wil ze alleen maar aan de borst drinken. Ook lepeltjespap, diksap etc wil ze niet hebben.....

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als je het in een beker doet?? hier ook een fase gehad, dat ze geen fles wilde, nou dan maar een beker proberen, dat ging goed,ze dronk, alleen vond ik te weinig. dus de melk verdeelt over de dag dat ze toch genoeg binnen kreeg en water of thee en soms diksap(heel licht dat het water net een kleurtje had)

wat je ook kan proberen van nubby heb je drinkbekers met handvaten en een rietje, kan ze lekker zelf drinken zonder te knoeien, en omdat het rietje tot aan de bodem zit maakt het niet uit hoe ze hem houden

4. augurkjes

zal het inderdaad eens in een andere beker proberen. Goede tip ben benieuwd of dat gaat lukken en of ze het dan wel wilt bedankt :)

Meerdere tips of iets zijn altijd welkom :)

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ga dit weekend zo'n beker met een siliconentuitje proberen, voor vanaf 6 maanden. Een echte beker lijkt me nog véél te ambitieus voor een jonkie als mijn meisje. Maar het is wél iets om wanhopig van te worden hoor...

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

met 5 maand dronk ze al afentoe slokje water uit een beker/glas of plastic drinkflesje.die motoriek hebben ze inprinciepe al als pasgeboren baby.
    mijn dochter kreeg in het ziekenhuis haar melk uit een mini maatbekertje (ding voor hoestdrankje etc) (maar ook gewoon flesje hoor)

enige nadeel is dat ze nu vergeten hun mond te sluiten of te slikken hihi en dan zit het overal.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon wou met 9 maand ook helemaal geen fles meer...
    mocht van het cb karnemelk geven... omdat toch de melk te vervangen...

ze zei dat het een fase was en meestal na een paar dagen ze toch hun flesje wel weer willen met hun vertrouwde melk.

hier heeft hij anderhalf week zijn fles niet gehad en toen wou hij de fles savonds voor het slapen gaan weer.

8. augurkjes

okee bedankt :) En sorry modjes !!! heb het nu door hij staat verkeerd! Dom dom dom hij hoort natuurlijk bij de voedings vragen :) Sorry!

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd een andere beker. Mijn zoon kreeg zijn Melk/pap uit de gewone Avent fles en ander drinken uit een tuitbeker, dit werkte altijd prima hier.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 8 maanden dronk Esmee ook geen melk meer (opvolgmelk) ze vond het niet lekker en ze dronk toen nog maar 1 fles opvolg melk en savonds pyjamapapje.
    aangezien ze overdag gewoon met de pot mee at zijn wij toen van de eerste fles afgestapt en kreeg ze alleen nog pyjama pap voor dat ze naar bed ging en denk dat ze bijna 1 was dat ze die ook niet meer wou.

Deel Deze Pagina