Wat zouden jullie doen, punctie of niet?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Doortje25, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Hier iemand met een hele lage eicelreserve. Ik spuit dus de dosis 450 en ik mag blij zijn met een paar follikels. Mijn vorige IVF is niet gelukt. Ik had toen met dosis 300 3 follikels waar uiteindelijk maar 1 goed eitje in zat. Die is bevrucht (met het zaad van mijn vriend is gelukkig niks mis). Dat eitje is terug geplaatst maar is helaas niet blijven plakken.

Nu dus dosis 450 en hopelijk heb ik dan meer eitjes.

Bij mij was de 1ste IVF poging snel klaar. Nu zijn we bezig met de 2e IVF. Dus als je kans zou hebben op meer eitjes en dus ook meer in de vriezer dan zou ik er voor gaan. Anders ben je heel snel door je vergoede pogingen heen jammer genoeg.

Ik zou het dus afbreken (dan verlies je geen poging) en gaan voor dosis 200 met waarschijnlijk meer follikels.

Liefs
    Nataly

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi Meis,

Wat een rotnieuws! Jammer zeg! Heel erg balen!

Ik zou, denk ik, de punctie niet doen. Je hebt wel eens waar 3 IVF/ICSI kansen, maar het is niet gezegd dat die eicel bevrucht raakt en dat er een terugplaatsing kan komen. Jullie moeten ook nog ICSI doen.

Ik zou deze poging afbreken en starten met een nieuwe poging en een hogere dosis. Mochten er dan nog niet meer folikkels zijn dan weet je in elk geval dat je er alles aan hebt gedaan en dat dit het maximaal haalbare was.

Het is waar dat je er maar ééntje nodig hebt, maar die kans dat die ene het gaat doen is nog altijd niet heel hoog. Als jullie iets in de vriezer zouden kunnen op slaan dan is dat natuurlijk altijd geweldig!

Succes met beslissen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even nog advocaat van de duivel (want mijn mening weet je al):
    Realiseer je wel dat veel eitjes geen garantie geeft op cryo's. Als de bevruchtingen slecht zijn en je maar 1 of 2 toppers hebt, dan gaat de rest allemaal in de prullenbak (in nederland in ieder geval). Ik ken meerdere mensen die een heel mooi aantal eitjes hadden, maar geen enkele cryo. Dan is je 1e IVF-poging dus net zo snel afgelopen als wanneer je maar weinig eitjes hebt zoals nu.

Gevoelsmatig snap ik heel goed dat je eigenlijk door zou willen gaan. Er is ook niet 100% goed antwoord. Het is waar je jezelf goed bij voelt. Als je vriend zegt: 'liever doorgaan, en dan als het nodig mocht zijn een eigenbetaalde poging' dan zou dat een prima beslissing kunnen zijn. Als jullier er maar beiden achter kunnen staan. Dan kun je ook gezamelijk eventuele tegenslagen dragen...

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Merah, wat jij schrijft zei onze arts inderdaad ook al. 6 cryo's zou ideaal zijn, maar er zijn maar weinig vrouwen die dat geluk hebben, zei ze.

De follikels zien er heel mooi uit en zijn goed aan te prikken, daar was ze heel positief over, maar ik vraag me af of dat wat zegt over of er een eicel inzit. Ik heb voor morgen nog wat vragen en als die beantwoord zijn, denk ik dat ik pas een definitieve beslissing kan maken.

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij mijn laatste ICSI poging. Ik ben begonnen met 150 en bij de 1e fm waren ze ook nog te klein. Ik moest doorspuiten met 150 en bij de 2e fm waren ze nog steeds niet echt gegroeid.(ze hoopte dat er ongeveer 4 aan elke kant meededen) Nu moest ik 200 gaan spuiten. Bij de 3e fm zag het er rechts wel goed uit, de kleintjes deden nu ook mee en ze hoopte op een stuk of 5. Links bleven ze klein en ze dacht dat die niet meer echt meegingen doen, de grootste was 18mm. Bij de 4e fm zag het er ongeveer hetzelfde uit. Rechts waren er 6 die goed waren en links waren ze ook wat gegroeid maar ze dacht dat die niet groot genoeg waren. De punctie was 3 dagen later en toen zag het er ineens heel anders uit. Er zijn toen maar liefst 12 eicellen aangeprikt!! De kleintjes deden dus ineens wel mee.
    Ze hebben het er bij mij nooit over gehad om de punctie niet door te laten gaan. Ook niet toen het leek of er maar 5 waren die aangeprikt konden worden.

Het hoeft bij jou natuurlijk niet ook zo te gaan maar ik wou mijn verhaal toch even vertellen. Succes morgen en hopelijk krijg je wat duidelijkheid!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij geven mooie follikels geen garantie op een ei. Aan de andere kant: er kunnen er ook 2 in 1 follikel zitten!
    Bij mij zijn er toen 8 aangeprikt en ik had 10 eitjes!
    Uieindelijk is het bij mij allemaal goed gekomen, maar er waren er maar een stuk of 5/6 groot genoeg. 1tje had de boel verpest. Had een voorsprong en daardoor kon de punctie niet verder uitgesteld. Buiten die 5/6 goede waren de rest allemaal 12/13mm. De gyn zei: kleine kans dat die loskomen en gepuncteerd kunnen worden.
    Maar zie het resultaat! 10 eitjes.
    Sommig dingen zijn gewoon niet te voorspellen.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Vandaag de echo gehad en wat we niet meer verwacht hadden, is toch gebeurd: er zitten ineens 6 follikels van 12 mm! Ik zei dat links zo gevoelig was en af en toe echt pijn deed en toen ze keek zagen we ineens 4 follikels zitten!!! Ik wist niet wat ik zag... Rechts zitten er ook 2 of 3, het aantal kon ze door de grote follikels niet zo goed zien, maar zeker 2... Ongelooflijk! Dus nu word ik zo gebeld met hoe nu verder. Sowieso nog doorspuiten en waarschijnlijk die andere 3 opgeven, de grootste was al 24 mm. Wanneer ik de punctie heb, hoor ik waarschijnlijk zo, maar dat we een punctie gaan doen is nu wel zeker! :D

8. danip

danip Niet meer actief

Aaah wat een goed nieuwd! Dus de punctie gaat gewoon door! (zat de hele middag al te f5en ;) Yes yes! ben helemaal blij voor je!

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dankjewel meis, ben zo blij!
    Kan het nog niet geloven, het leek wel alsof ik naar iemand anders zijn eierstokken zat te kijken haha!

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Jou eitjes komen ook gewoon laat op gang. Net als die van mij schijnbaar. En ja, is verder helaas afwachten. Er zijn dames die hebben aan 1 emmy genoeg en andere hebben niet genoeg aan alle cryo's. Maar ik snap dat je ze graag wilt hebben hoor. Ik ben in ieder geval superblij met mijn cryo's. En ik begreep dat de gyn mijn 8 emmy's van kwaliteit A erg bijzonder vond. Was erg veel voor het mck.

Helaas gaan mijn cryo's ook hard, gezien ik voor de vorige tp al 3 gebruikt heb. 2 hadden het ontdooien niet overleefd helaas.

Succes in ieder geval. Ik ben destijds ook begonnen met 150 eh, gezien ik met de iui daarop was gestopt. Is zelfs nog opgehoogd naar 175 eh omdat de 1ste echo niks te zien was van belang. (allemaal onder de 10mm).

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He, wat goed meid!
    Dat heb ik dus ook gehad, opeens toch meer eieren.
    Zo zie je maar weer, een vrouwenlichaam, daar valt niets aan te voorspellen.
    Op naar je punctie!!!

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zonnetje, dankjewel! Ja zoveel goede emmy's is zeker bijzonder! Wat dat betreft heb je geluk gehad, alleen wel ontzettend balen dat 2 cryo's het ontdooiingsproces niet hebben overleefd, dan gaat het alsnog hard inderdaad.

Ik hoef niet perse cryo's, zou er heel blij mee zijn hoor, maar daar is het me niet eens om te doen. Ik ben nu gewoon heel blij met die 6 omdat de kans dan toch een stuk groter is dat er eicellen gevonden worden en dat er een bevruchting uit ontstaat.

Merah dankje, het is zeker niet te voorspellen...
    Ik dacht steeds al dat het bij mij langer zou duren, maar door die tegenvallende echo's was ik de hoop wel een beetje verloren.
    Weet dat ik er nog niet ben, maar dit is in ieder geval heel positief!

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    yeeeeey wat super doortje!!!!! TOP!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heeee!! Wat super nieuws!! Veel succes bij je punctie en het ellendige wachten wat nu gaat beginnen ;)

Ik hoop op een mooi eindresultaat!! :D

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dankjewel meiden!
    Ik laat hier nog wel weten wat de uiteindelijke opbrengst is en hoe het verder verloopt...
    Heb er wel de zenuwen door inmiddels haha!

16. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik lees dit topic nu pas weer maar wat fijn dat er toch wat meer follikels waren! Ze moesten dus ook nog even op gang komen net zoals die van mij ;)
    Ik zie dat je ook al bijna mag testen....Ik ga voor je duimen!!

Deel Deze Pagina