Ik heb dat afgelopen winter meegemaakt bij Victoria's secret, de eerste keer retour pinnen was mislukt en de tweede poging ging wel goed aldus de kassière. Ze dacht dat het kwam doordat ik geen Engelse bankpas had. Toen ik terug in Nederland mijn rekening checkte, bleek die £20 twee keer te zijn bijgeschreven. No way dat ik dan helemaal naar een bedrijf in Engeland ga bellen om die £20 terug te storten, ik heb daar meer dan die 2 met 2 nullen erachter uitgegeven dus ze maken echt nog wel winst op mij. Dan maar hypocriet of lui.
Maar dat is wel anders dan de situatie van TS; zij kan vrij makkelijk naar die winkel toe lopen en het daar voorleggen.
Ben ook benieuwd. Ik zou sowieso niet terug gaan als ik er thuis achter zou komen (h&m is 18 km vanaf mijn huis) zou denk ik wel even mailen en vragen wat te doen. Ik had ooit een bestelling bij bol.com gedaan 4 spullen besteld, vooral speelgoed voor de kinderen. Ik vond het al gek dat ik 6 dozen kreeg voor 4 items, hadden ze dus 5 dingen in de dozen gedaan die ik niet had besteld (stond ook niet op de factuur die erbij zat) onder andere een kindercamera, een fohn, een puzzel en nog 2 dingen. Toen heb ik direct de klantenservice gemaild en moest van alle 5 de items foto's maken van de voor en achterkant, facturen die ik bij mijn bestelling had gehad en mijn orderbevestiging. Moest heel veel doen om te bewijzen dat ik het echt niet had besteld, beetje weird. Uiteindelijk kreeg ik als dank voor de moeite en eerlijkheid een cadeau kaart t.w.v 10 euro
Ligt denk ik geheel aan de winkel, hoe ver het is en hoeveel moeite het kost. Of ze verder wel goede service hebben en vriendelijk personeel. Als ik onbeschoft behandeld ben in die winkel (of zit met ze in een conflict, zoals nu met de c&a), heb ik echt geen zin om terug te gaan. Stel het is een winkel waarvoor ik met ov moet gaan, zou ik het ook sneller laten. Is het dichterbij, zal ik sneller terug gaan. Bellen zou ik niet doen, vanwege belkosten. Dan dus alleen als het kan via mail oid. Verder zou ik zoals ik eerder lag inderdaad ook wel kijken naar of ik terug zou gaan als het andersom zo was. Als het antwoord dan ja is, is mijn antwoord ook sneller ja op teruggaan hierom.
Het is gewoon goed fatsoen om contact met de winkel op te nemen of om langs te gaan om te zorgen dat het onterecht ontvangen geld bij hen terugkomt. Heb ik in mijn opvoeding gewoon van mijn ouders meegekregen. Net zoals dat je geen afval op straat gooit, de deur voor mensen open houdt, met je handen van andermans eigendommen afblijft en ouderen met u aanspreekt. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik heb voor producten ook weleens teveel betaald of dat de korting er niet af was gehaald maar sorry dan ga ik ook niet altijd terug om me korting of geld terug te krijgen.
Ik had het vandaag trouwens nog, ik kocht verschillende artikelen met 50% korting maar 3 artikelen had de korting niet gepakt. Maar ben niet terug gegaan naar de winkel had ik echt geen zin in.
Fijn dat ze iig nog een tegenprestatie hebben geleverd. Voor mij is het ook van belang hoeveel moeite en hoeveel geld het zou kosten om de fout opgelost te krijgen. Ik ga geen geld uitgeven om andermans fout op te lossen.
Voor die € 15,- zou ik niet terug gaan, teveel moeite voor een klein bedrag. Maar zou het bijv € 150,- zijn dan zeker wel, dat zou me niet lekker zitten...
Ging iets fout. Oeps Maar bij een keten als H&M zou ik ook niet teruggaan. Zo vaak dingen die er fout gaan of dat je niet je volledige bedrag retour krijgt van een internetbestelling.
Nee dat doe ik ook nooit. Ik ben te lui om daarvoor weer om te draaien en in de rij te gaan staan, maar als ik teveel geld op mijn rekening gestort krijg etc zou ik dus wel de moeite doen om te zorgen dat het weer in orde komt.
Ik zou wel terug gaan. Zeker als je er zo dicht bij woont, wat zij er vervolgens mee doen is dan aan hun. Als ik verder weg zou wonen zou ik even mailen. En wbt korting of teveel betaald hebben. Ligt er enorm aan om wat voor bedrag het gaat. Maar ik zou me er niet prettig bij voelen als ik dit bedrag teveel terug zou krijgen. (Ook al is het geen enorm bedrag, zeker niet voor zo’n keten)
Dit! Deze week heb ik mezelf nog 6,50 door de neus geboord. Als ik er werk van had gemaakt had ik het terug kunnen krijgen. Die €15 zou ik ook lekker laten wezen.
Ik zou in elk geval even bellen. Als het andersom gebeurd had je ook actie ondernomen. Dat het een grote winkel keten is maakt toch niks uit?