Wat zouden jullie doen; retourpinnen 2x ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door Flamingooo, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee, maar dat vind ik niet hypocriet. Dat is een simpele berekening of mensen het gaan terugkrijgen/vragen. Het ging over duidelijk traceerbare zaken, en die geef ik dus terug. Ook als het weinig is.

Eefje00 vindt dit leuk.
  2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik word echt chagrijnig van de mensen die zeggen "dat doet toch niemand!"
    Ik héb het al gedaan in het verleden en ik zou het weer doen. Prima dat jullie het niet doen, maar houd op met voor mij beslissen dat ik het niet doe

Madelie vindt dit leuk.
  3. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Dat kan inderdaad:). Ik neem aan dat jij niet teruggaat als je 15 euro teveel hebt betaald? Of breng je die 15 euro gewoon terug?

4. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik beslis niks voor jou hoor... Ik stel alleen vragen en geef mijn mening. Maar goed, het was niet mijn bedoeling om iemand chagrijnig te maken met zo een onbelangrijk gesprek. Dus ik houd er verder over op :)

5. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik heb beide situaties nog niet meegemaakt. Of in ieder geval niet bewust, want ik controleer mijn bonnetjes amper.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    O dat is wel een dilemma. Maar ik zou niet terug gaan.

Maar niet omdat ik het geld wil houden...maar omdat ik vaak weinig tijd heb en ik er gewoon geen tijd voor heb om er iets mee te doen.
    Ik zou het na een dag ook alweer zijn vergeten.:oops:

In het geval dat ik wel tijd zou hebben en er toevallig weer zou komen binnen een week...ja dan zou ik het terug brengen.

Anders niet. Gewoon omdat ik het teveel moeite vind en zonde van mijn tijd. Sorry.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik zou gewoon even een mailtje sturen!

Ik had laatst een zonnebril op sterkte besteld, heel gedoe, uiteindelijk 1 ontvangen en 2 weken later ontving ik dezelfde nog een keer.
    Man zei houden, maar ik heb gemailt en hem retour gestuurd.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Zullen we er een weddenschap van maken?:roflmao:

lloorrtt vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je weet van wie dat muntje is, geef je ‘t toch neem ik aan terug? Als je bv een mevrouw een karretje ziet terugzetten en ziet dat ze dat muntje vergeet, dan roep je toch even?
    Als je níet weet van wie het is, is het een totaal ander scenario dan de situatie van TS.

Harperhazel, Zara75, Eefje00 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Als je er naar toe kunt lopen prima. Voor mij zou het betekenen dat de auto parkeren 2 euro kost, de benzine er naar toe en ik ben 45 minuten verder voordat ik weer thuis ben om 15 euro terug te brengen. Dan zou ik dus bellen maar meer moeite dus ook niet.

bosi333 vindt dit leuk.
  11. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Jaaa!:cool:

12. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ze konden me in de winkel niet helpen. Ze heeft mijn gegevens en de gegevens van de transactie genoteerd. Benieuwd of ik er nog wat van hoor, maar heb mn best gedaan in ieder geval!

JisL, Krabje, Bailey07 en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik verbaas me een beetje over de opmerkingen dat wanneer je zelf geen actie onderneemt wanneer je teveel hebt betaald dat aan jezelf te wijten is. Dit is andersom toch net zo goed dan? Wanneer de winkel of persoon jou teveel heeft (terug) betaald zijn zij diegene die daar dan dus achteraan moeten, doen ze dat niet is het aan hunzef te wijten.

En ja ik ben vroeger toen ik jong was ook wel eens terug naar de bakker gegaan omdat ik ipv wisselgeld voor de 20 gulden die ik betaald had voor ruim 50 gulden wisselgeld had gekregen. Maar dit had er meer mee te maken dat het de moeder van de bakker was die mij geholpen had en ze toen al wat aan het aftakelen was. Uiteindelijk mocht ik toen het geld houden voor in mijn spaarpot omdat ik zo eerlijk was geweest om terug te komen.

Bailey07, Shaddixxx en bosi333 vinden dit leuk.
  14. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Als ze er nu niets mee doen is het hun eigen zaak.
    Zou er niet meer moeite voor doen dan dit.
    Maar super dat je wel langs bent geweest!

Zusterke vindt dit leuk.
  15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zie niemand achter mij aan lopen in de supermarkt als ik teveel heb betaald (geloof me, gebeurt regelmatig, ik check dus wel bonnetjes), daar kan ik mooi zelf achteraan en dat doe ik dus ook uit principe. Voor de mensen die het als diefstal zien, is het in het omgekeerde geval dan ook diefstal van de supermarktketen?

Overigens zou ik teruggaan als ik het snel ontdekte, maar niet als ik alweer thuis was en er opnieuw heen zou moeten rijden met de auto. Sorry, maar dan heb ik echt andere dingen aan mijn hoofd en te doen.

famofthree vindt dit leuk.
  16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Er staat geen adres op een transactie, dus dan wordt dat een beetje lastig ;)

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Idd hoe vaak aanbiedingen ook gewoon niet verrekend worden. Komen ze ook niet achter je aan roepen dat je teveel betaald hebt.

Vind het lastig om te zeggen wat ik zou doen als ikzelf die 15 euro dubbel terug gekregen had.

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    In het geval van ts kan de desbetreffende winkel via de bank gewoon een verzoek tot terugstorting doen, net als wanneer je het naar de verkeerde hebt over gemaakt. Doorgaans moet je ook tekenen of je gegevens invullen bij terugstorten op de bon, dat dit niet altijd gedaan wordt is aan de winkel niet aan de klant.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kun je het niet gewoon terugstorten naar het rekeningnummer waar het vandaan komt?

MaMa vindt dit leuk.
  20. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ben al naar de winkel geweest zie eerdere reactie. Heb n gequote. Zomaar iets terugstorten zou ik persoonlijk niet doen. Dan denken ze aan de andere kant toch ook: huh waar komt dit vandaan?

Deel Deze Pagina