Ok als jullie vinden dat ik zeur hoor ik het graag Het gaat om het volgende. Op mijn werk hebben we een site waarop we dingen kunnen zien. Nieuwtjes, scholingen , feestjes enz..... Nou komt er tot 2 keer toe een bericht voorbij dat er 2 collega's een kindje hebben gekregen. Deze 2 werken beiden op kantoor (p&o en clientadviseur) 1 ervan zelfs nog maar 1.5 maand. Echter heb ik ook een kindje gekregen en 3 andere collega's met mij. Hier word echter helemaal niks over vermeld. Ik werk er al 8 jaar en 1 collega zelfs al 14 jaar. Ik vind dit een beetje met 2 maten meten. Of zie ik dit nu verkeerd ?? Spaar me vooral niet in de reacties , ik kan het hebben haha Edit: ik ga er trouwens niks mee doen. Wou alleen weten of het van mij nou zo'n rare gedachtengang is of dat meer het vreemd vinden
Ik zou me er niet te druk over maken, maar ik vind het wel heel slecht van zo'n bedrijf. Of allen vermelden of geen. Ik zou er dus niets mee doen, maar begrijp je gevoel helemaal.
Och zo typisch. Die site wordt zeker op kantoor gemaakt. In het oog is in het zicht en dus wordt het vermeld. Zo werkt dat vaak. Ik zou er een mail aan wagen dat je het leuk zou vinden als het van al je collega's gemeld zou worden.
@Nellie4 we hebben 350 medewerkers @PenF ik ga er ook niks mee doen maar was inderdaad meer het gevoel wat je krijgt.
Ja, dat is raar, ik denk dat degene die het op de site zet gewoon erop zet wat hij/zij weet (of iemand hem/haar laat weten). Ik zou er verder niks mee doen.
Dat is bij ons ook heel erg. Grote van het bedrijf is ongeveer hetzelfde. Geboortes worden dan nog wel van iedereen aangekondigd. Maar er is een groot onderscheidt. Klein voorbeeld: Iemand van kantoor die er 1 jaar gewerkt heeft krijgt een feestje met alles erop en eraan. En als er iemand van buiten kantoor vertrekt na 12 dienstjaren kan hij/zij nog net een hand krijgen.
Vallen jullie onder verschillende leidinggevenden? Zo ja, mogelijk is de een actief op die site en die van jullie niet? Zo werk het in ieder geval wel bij ons.
Zou het zo kunnen zijn dat de desbetreffende collega’s zelf hebben verzocht om het te plaatsen en dat het dus niet automatisch gebeurt?
Dit inderdaad. Ik werk ook bij een groot 'bedrijf' (overheid) en bij ons is het aan leidinggevenden om geboorten door te geven aan de communicatiemedewerker, die er vervolgens een bericht van plaatst. Ik zou hierover een vraag stellen aan je eigen leidinggevende, misschien is die zich niet bewust van zijn of haar rol hierin.
Bij ons op de site word geboorte en huwelijk e.d. alleen vermeld als je zelf een kaart stuurt naar het hoofdkantoor