Nou, inderdaad. Voor hetzelfde geld had ze een ongeluk gekregen, had de school dan ook gezegd: tja, ze is zo ondernemend, moet ze maar luisteren... Ts, ik zou je dochtertje ook van school halen. Ook al beloven ze misschien verbetering, ik zou het toch niet meer vertrouwen. En dan ga je zelf ook niet meer lekker aan het werk, want ik kan me voorstellen dat je dan steeds denkt: waar zou m'n meisje zijn? Zou het goed gaan? Zouden ze haar in de gaten houden? Etc. En natuurlijk een klacht bij de inspectie. Mooi verhaal dat er niet genoeg scholen zijn, maar veiligheid staat ten allen tijde voorop.
Wat zul je toch bezorgd zijn geweest! Ik snap heel goed dat je dochter verder is gaan kijken, ze mogen ergens anders gaan spelen en ze zullen vast niet vermeld hebben tot waar ze mocht komen. Als ze dan de buurt ook niet goed kent raak je zo verdwaald. Ze zijn zo boos omdat ze weten dat ze fout zitten. Hoe kun je nou met kleuters naar de overkant gaan, ze zouden dus zelfstandig over moeten steken om naar de wc te gaan. Het is een raar verhaal en als je terug gaat naar de klas tel je de kinderen. Kleine moeite en je raakt niemand kwijt, of je geeft ze een vast maatje en weet je ook of je iemand mist. Hopelijk kunnen ze bij die scholenwijzer je nog goed adviseren waar je terecht kan. Ik zou ook niet meer terug gaan naar die school, het vertrouwen is weg en je kan ook niet meer rustig thuis of op je werk zitten. Als ze nu al een kind kwijt raken hoe doen ze dat dan met echte uitstapjes. Succes met de zoektocht naar een fijne school. Hopelijk hou je ons op de hoogte hoe het gaatn
Zo dan! Ik zou ook mijn kind per direct van school halen en een andere school zoeken. Melding maken bij de onderwijsinspectie. En ik zou polsen bij andere ouders of die ook iets soortgelijks meegemaakt hebben. De school is hier gewoon te laks mee omgegaan. En inderdaad lijkt mij dat niet mogen dat ze op een open plek spelen, zo kan je niet de veiligheid van de kinderen waarborgen. Rijden er ook auto's langs dat speeltuintje?
Wauw! Ik voel gewoon plaatsvervangende woede. Ik zou laaiend zijn! Ik hoop dat ze goed meewerken vandaag bij de schoolwijzer om je dochter op een andere school te krijgen.
Ik zou een melding maken bij de onderwijsinspectie en mijn kind desnoods in een stad verderop op school doen. In elk geval geen seconde meer op deze school. Belachelijk zeg! Er zijn wel meer ondernemende kleuters, je mag toch verwachten dat een juf zoiets weet en in de gaten houdt.
Ik vind het vooral zorgwekkend dat de school het incident niet onderzoekt en geen verbeterpunten aandraagt. Doordat ze de verantwoordelijkheid niet op zich nemen, heb je geen garantie voor de toekomst. Logisch dat je vertrouwen dan geschaad is.
Jeetje, ik snap dat je uit je stekker gegaan bent. Ik ben het eens met mijn voorgangers. Per direct een ander school zoeken en melding doen. Dit kan echt niet. En al zou je kind ondernemend zijn en een wegloper (zoals mijn dochter) ze hebben de verantwoordelijkheid om haar veilig te houden, dus dan zorgen ze maar voor meer toezicht. Zijn ze nou helemaal...
Ik heb eigenlijk niks meer toe te voegen maar voel toch sterk de behoefte om ook mijn stem te laten horen. Zo’n school is dus in de huidige omstandigheden niet in staat de veiligheid van de leerlingen te garanderen. Hoe sneu ook, ik zou dat echt niet vertrouwen en vraag me af of het überhaupt wel kan, een school open houden als er geen fatsoenlijke voorzieningen zijn. Wegwezen daar en laat maar iets anders voor je regelen. Dit moet geen enkele ouder accepteren. Wat een waanzin zeg...
Ehm idd. Ik zou nog liever iedere ochtend 30min met de auto mn kind weg brengen dan dr naar zo'n school brengen.
Je kan niet de verantwoordelijkheid bij een kind van 4 neerleggen! Te absurd voor woorden. Ik ben eens met mijn voorgangers, ik zou toch overwegen om van school te veranderen, mede omdat zij de verantwoordelijkheid buiten zichzelf leggen. Ze is nog maar 4... Dit kan echt niet.
Pfoe wat zul je bang geweest zijn, echt een vreselijk gevoel moet dat zijn. Inhoudelijk verder eens met alle anderen, deze school en jullie gaat 'm niet worden samen.
Bah wat zal je vreselijk geschrokken zijn Ik zou het vertrouwen volledig kwijt zijn in deze leerkracht(en) maar ook in deze school Volg je gevoel ..
Ik vind het echt onverantwoord dat kleuters moeten buitenspelen op een plek die niet door hekken omheind is. Op die leeftijd lopen kinderen gewoon soms weg, zonder door te hebben dat ze iets doen wat niet mag. Dan kan het 100 keer een noodlocatie zijn, dat wil niet zeggen dat je concessies kunt doen aan de veiligheid. Ik zou ook een klacht indienen /melding maken bij overkoepelend bestuur en inspectie. Nu is het nog goed afgelopen, maar volgende keer wordt er een kind door een auto geschept of valt er een in een sloot en verdrinkt. Gaan ze dan ook zeggen dat het kind dan maar bij de speeltuin had moeten blijven?!
Dank voor de reacties meiden. Doet me echt goed ze te lezen! Ik heb vanmorgen een langdradig mail naar de directie gestuurd om duidelijk te maken dat onze dochter niet meer komt. Ik kreeg meteen een reactie dat ze ons graag uit willen nodigen op gesprek, maar na 2 gesprekken weet ik niet of ik daar nog zin in heb.. Daarna gelijk contact opgenomen met schoolwijzer. Gelukkig begrepen zij de situatie en hebben ze alle mogelijkheden voor ons opgezocht. Hier in de buurt is geen plek op de scholen zoals we al verwachtten. Wel kan ze op 2 andere scholen in de dorp niet ver van ons vandaan (5 minuten rijden met auto). Ook kan ze voorlopig gewoon thuis blijven aangezien ze nog niet leerplichtig is. We kunnen haar nu al wel vast aanmelden voor de school naar keuze voor komend schooljaar om meer kans te maken op een plek. Dat heb ik ook meteen gedaan. Wat we beslissen voor de huidige schooljaar, weet ik nog niet. Zal ik vanavond met ml moeten bespreken en kijken wat ons en onze dochter het beste uitkomt. Ik ga vanavond of morgen (ligt eraan hoe makkelijk/moeilijk de baby zal zijn voor de rest van de dag) ook nog een klacht indienen bij de inspectie. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik geen stappen onderneem en dit een ander overkomt en hun kind wat zou overkomen! Hier moet echt iets aan gedaan worden!!
Schandalig! School is verantwoordelijk voor voldoende toezicht, zéker als er geen plein is met hek/poort - en dat laatste vind ik bij kleuters sowieso geen optie. Dit is hún verantwoordelijkheid en die hadden ze na het eerste incident moeten nemen, door bv met een kleine groep naar buiten te gaan en meer toezicht. Dit bij jou dochter neerleggen slaat totaal nergens op. En dat het vervolgens een tweede keer is gebeurd, kan écht niet. Ook al zat ze op de wc in het gebouw en was er dus geen gevaar, ze waren haar wél kwijt. Mijn jongste is tijdens het ophalen een keer uit de klas gelopen, naar buiten. Maar op het plein was ze niet. We hebben overal gezocht; ook met de fiets door de wijk. En de juffen en directrice zochten mee. Uiteindelijk bleek ze vanaf het plein door een andere deur weer naar binnen te zijn gegeaan, de centrale hal in en daar naar de wc - ipv de gewone kleuter-wc's in de gang bij de klassen. Daarna is ze gewoon weer braaf naar haar klas gelopen en zat ze dus netjes op haar stoeltje, de directrice vond haar daar. En haar juf was erg helder;'Ik had beter op moeten letten, ze is er langs geglipt en dat had ík moeten zien.' Natuurlijk hebben we dochter uitgelegd dat ze even had moeten zeggen dat ze naar de wc ging, maar geen moment heeft school de verantwoordelijkheid bij haar gelegd. Integendeel! En direct heeft de juf het ophaalmoment overzichtelijker gemaakt, zodat er dus nooit een kindje ongezien langs haar kan glippen én op het plein is nu toezicht van de leerkrachten van de bovenbouw.
Goed gedaan! Ik vind het wel echt sneu voor je dochter. De meeste kindjes kijken er op die leeftijd zo naar uit om te mogen beginnen op de basisschool. Is ze net gestart en dan mag ze ineens niet meer. (Vanuit volwassen oogpunt volkomen terecht hoor, maar dat zal zij misschien niet zo voelen.)
Tjee, dat het een keertje gebeurt is al schrikken, maar 2 x en dan nog zeggen dat het komt doordat het kind te ondernemend is, het is een kleuter! Dat is nog het meest verontrustende, dat ze jouw kind verantwoordelijk houden i.p.v. zelf de verantwoordelijkheid op zich nemen. Met zo’n instelling verandert er waarschijnlijk niets. Ik zou bij die 2 scholen een dorp verderop om een gesprek en rondleiding vragen. Kijken of dat wat is.
Wat goed dat je gelijk actie hebt ondernomen! Fijn dat er sowieso plek is op een school (2 zelfs) op 5 minuten rijden. Als ik jou was, zou ik ook nog even bellen met de school van jullie voorkeur. Ook al is daar officieel nu geen plek, dan weten ze in elk geval van jullie situatie. Je kunt jouw gegevens achterlaten en vragen of ze willen bellen als er toch iets verandert. Je weet maar nooit. Mocht er op korte termijn toch nog een plekje vrij komen (bijv. omdat een kindje gaat verhuizen), dan zouden ze direct contact met jullie kunnen opnemen.
Wel meegelezen maar niet eerder gereageerd omdat ik het eens was met de rest. Vanuit het laatste wat je zegt dat je niet wil dat een ander dit overkomt zou ik persoonlijk wel het gesprek aan gaan met school. Maar dat het daar klaar is mag duidelijk wezen. Hoe kijkt je meisje er nu zelf tegen aan dat ze niet meer naar school hoeft?