Ik mag hopen dat de juf zich verschrikkelijk voelt. En waarschijnlijk zat ze inderdaad vast door de idiote situatie op school. En dat vind ik dan heel erg voor haar. Maar dat verandert toch niets aan de zaak dat een kleuter een hele tijd zonder toezicht was? Dat kan je als ouder toch niet laten passeren?
Zeker niet! Ik heb ook nergens gezegd dat ze het moeten laten passeren. Ik probeer alleen te schetsen dat er een andere kant aan het verhaal kan zitten. De juf wordt uitgekafferd terwijl zij misschien al weetikveel hoelang vecht tegen deze situatie. Is de juf dan de enige persoon die aangesproken moet worden? Of is het directie? Of bestuur van bovenaf? Of degemeente?
Bij deze een update: Wij hebben hier gewoon een melding van gemaakt bij de commissie en het bestuur! Hoe vreselijk de juffen zich wel niet hebben gevoeld, zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Dankzij hun/de school of wie dan ook, dacht ik dat ik mijn kind misschien wel voorgoed kwijt was! Ik krijg er nog steeds de bibbers van als ik er aan terug denk. De school heeft meerdere malen contact gezocht met ons om op gesprek te komen. Dit hebben we uiteindelijk ook gedaan, want wij wilden ook heel graag weten hoe dat in hemelsnaam heeft kunnen gebeuren. Zij hebben meerdere malen hun excuses aangeboden en hebben aangegeven dat het niet hun bedoeling was om de schuld bij onze dochter in de schoenen te schuiven en gaven toe dat ze het op een foute manier hebben gebracht en uitgelegd wat ze eigenlijk bedoelden en hoe ze het beter hadden kunnen brengen. Ze hebben direct actie ondernomen en hebben een bel besteld zodat alle deuren en hekken op school op slot kunnen. Ook hebben ze met de andere school (gebouw tegenover de tijdelijke school) afgesproken dat de kinderen tijdens de pauze op hun plein komen spelen, zodat er geen kinderen meer kunnen ontsnappen. Ook gaven ze aan erg blij te zijn dat wij actie hebben ondernomen en hopen dat onze dochter gewoon weer bij ze op school mag. Ze hebben beloofd dat ze er alles aan zullen doen om onze vertrouwen terug te winnen. Om te beginnen zal de juf onze dochter tijdens het brengen persoonlijk mee naar binnen nemen en tijdens het ophalen persoonlijk naar ons komen brengen. We hebben aangegeven daar nog over na te willen denken, maar zijn iig blij dat ze acties hebben ondernomen en er alles aan willen doen om onze vertrouwen terug te winnen. Onze dochter heeft het erg naar haar zin op school en vriendinnetjes waarmee ze vanaf de psz (haar tweede) mee in de klas zit en graag samen mee is. Wij willen geen overhaaste beslissing maken en gaan hier goed over nadenken.. Wordt vervolgd
@Manana wat goed dit! Heel goed dat ze direct actie ondernemen nu! Top dat jullie ook melding gemaakt hebben bij het bestuur. Vaak zijn die het die geen geld geven aan scholen voor dit soort dingen. Denk er goed over na en voel jullie gevoel en dat van jullie dochter! Succes!
Wat fijn, dat is tenminste een reactie die ik van een school / volwassen mensen verwacht. Excuses maken en met oplossingen komen. Hadden ze beter gelijk zo kunnen doen
Nou, dit klinkt wel heel goed! Het is belachelijk dat het eerst mis moet gaan, maar ik vind dat ze dit wel goed oplossen zo, heel slim om het plein van een andere school te gebruik!
Goed dat de school dit gaat verbeteren. Maar een ding begrijp ik niet. Waarom mag school jouw dochter niet aanspreken op het weglopen? Niet om haar de schuld te geven maar gewoon aanspreken? Dat hoort ze ook met 4 niet te doen. Als moeder zou jij daar met haar ook over kunnen hebben. Als ik ergens met de kinderen ben weten ze op die leeftijd echt wel waar ze wel en niet mogen komen en gaan ze er niet zomaar vandoor.