vraagjes werking ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Baileyy, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik snap even niks meer van die ovulatietesten. Ik gebruik ze van zwanger en kids de dipsticks. Iedere dag om 11 uur. Maar er komt maar geen donker streepje
    Ik had wel ergens in het begin een heel flauw streepje. Ik denk dat die niet goed is gegaan want ik had al op dag 10 getest en die liep niet op.

Maar op welk tijdstip kun je nou het beste testen? Want bij de digitale van clearblue staat dat jet makkelijkste smorgens is. Maar overal lees je ook weer dat je geen ochtendurine moet gebruiken. En bij clearblue staat dat je zoveel uur niet mag plassen. Bij anderen staat juist niet drinken..
    Ik snap het allemaal niet meer.

En over het opplakken van de testen om te kijken naar het oplopen, hoe zit dat dan met indroogstreepjes?

En waarom moet je steeds op hetzelfde tijdstip testen?
    Ik denk dat ik mijn ei vanmiddag voelde springen? Heb ook veel slijm. Maar vanmorgen was geen streepje te zien. Dan kan het nu toch wel?

Sorry een hoop vragen, maar ik begin hier nog maar net mee.

2. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ovulatietesten gebruik je langere periode achter elkaar. Ze meten het lutiliserend hormoon. Dit stijgt voor de eisprong. Vaak heb je het hormoon wel altijd al in je urine zitten. (Mijn testen waren nooit helemaal wit). Daarom mag je met de meeste testen (eigenlijk alleen clearblue wel) niet testen met je ochtendurine. Je zou dan vals positief kunnen krijgen.
    Zelfde geldt als je veel gedronken hebt dan kan je test vals negatief zijn (je urine is dan verdund).

Over exact tijdstip, ja dat vind ik praktisch dus niet uitvoerbaar. Ik teste altijd einde middag/begin avond (na mijn werk). Op het moment dat hij opliep teste ik in de ochtend nog een keer extra.

Let wel op een test is pas positief als je streepje net zo donker of donkerder is dan de controlestreep. Door de testen te bewaren en te merken kan je het verloop goed zien.
    Je ei springt 24-48 uur na de Positieve ovulatietest, temp stijgt dus meestal pas na 72 uur.

Succes

3. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Welke dag van je cyclus ben je trouwens want mijn ei sprong dus pas op dag 23. Ik dacht dat ze bij mij ook niet werkten. Ook vruchtbaar slijm al week voor eisprong.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oke bedankt voor de uitleg. Ik zit nu op de 15e dag. Maar ging twijfelen. Zie niks oplopen maar wel 1 x een vaag streepje.
    Dus dat zelfde tijdstip wordt meer geadviseerd om het te zien oplopen?
    Bij de clearblue zie je dat toch ook niet, dus ik vroeg het me af.

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Kan goed zijn dat je piek nog komt hoor. Vanuit het niks. Had ik ook :)

Gewoon door blijven testen dus. Weet niet hoe lang je cyclus normaal is, maar kan goed zijn dat je piek bijvoorbeeld pas rond dag 20 ofzo komt.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Het maakt niet uit op welk tijdstip je test, zolang het maar elke dag hetzelfde tijdstip is (max. 1 uur verschil) en NIET met de eerste urine. De intensiteit van de streepjes kan schommelen gedurende je cyclus, de iets donkerdere van een paar dagen terug hoeft dus niks te betekenen. Als beide streepjes even donker zijn is hij positief, je ei zal dan binnen 24-48 uur springen.
    Je zit nog maar op dag 15 dus waarschijnlijk moet je ei nog komen. Als je denkt dat hij eraan komt kun je 2x per dag testen, bijvoorbeeld om 11.00 en om 21.00, om hem zeker niet te missen.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dankjewel. Ik heb mijn ei vandaag gevonden. Hoe lang moetje dan klussen en iedere dag? Het voelt gek om het de dag te doen.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Om de dag beste om het te doen...

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Men zegt dat om de dag het beste is, maar ik denk zelf dat elke dag geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina