Volgende week maandag wordt Finn eindelijk geholpen aan zijn neusamandel. Na 2 opnames in het zh door benauwdheidsklachten en hoge koorts en oorontstekingen, is half september besloten de neusamandel op de behandelpoli eruit te halen. Half oktober moesten we ons toen om 7uur melden, maar helaas, ze vonden Finn toen te benauwd, operatie ging niet door. Op dat moment vonden wij hem gewoon normaal, maar savonds werd hij toch zieker, en de volgende dag is hij weer opgenomen. Dit was de 3e keer in 2 maanden. Toen is besloten om geen risico meer te lopen, en het op de OK te gaan doen. Hij zal aan de monitor gelegd worden en ook een infuus krijgen... Ook is Finn sinds vorige week bezig met een preventieve antibiotica kuur. Nu vraag ik me toch af...heeft iemand ervaring met neusamandelen verwijderen op de OK? Hoelang duurt het? Hoelang moeten we blijven? Mag ik mee als hij onder narcose word gebracht? Wanneer mag ik bij hem na de operatie enz... Genoeg vragen dus...ben benieuwd!
Wordt het verwijderen van neusamandel niet altijd op de de OK gedaan dan? Ok, hier onze ervaring. Ik mocht met hem naar binnen, op mijn schoot is hij onder narcose gebracht (dat is wel een heel moeilijk moment voor de ouders, want het is een flink gevecht voordat ze in slaap vallen), daarna moest ik weg. Binnen 5 minuten is het gepiept en mocht ik naar de uitslaapkamer waar hij al heen gebracht is. Binnen 1,5 uur stonden wij weer buiten. Al met al stelt het helemaal niks voor. Veel succes!
Bedankt voor je snelle reactie! Sorry, was misschien niet helemaal duidelijk...normaal word het ook op een OK oid gedaan, alleen zal Finn aan de monitor en infuus worden gelegd, dit gebeurd normaal nooit... Dit om hem in de gaten te kunnen houden, en dit zal dus meer tijd en impact meebrengen denk ik...