Hallo, Hebben meer mensen deze ervaring: Ons meisje van 3 maanden slaapt overdag maar heel kort! Meestal 2 en soms 3 keer ongeveer 1 uur. Een hele enkele keer werkt het als ik haar twintig minuutjes laat huilen, maar over het algemeen blijft ze dan huilen. Het maakt niet uit waar ze slaapt; in de wandelwagen (tijdens lopen of gewoon in de gang), in haar bedje, in de wieg, in de box. Ook maakt het niet uit of het licht of donker is op haar kamertje. En dan leg ik haar (naar mijn idee) toch echt in bed als ze moe is. 's Nachts hebben we echt niets te klagen. Ze gaat rond 20.00 naar bed en is tussen 7 en 8 weer wakker; ondanks dat ze borstvoeding krijgt en zonder avondvoeding! Toch heb ik het gevoel dat ze best wat meer slaap nodig heeft, maar extra in bed liggen werkt niet! (en het zou natuurlijk ook wel lekker zijn als ik eens een keer echt wat tijd heb om èn even lekker in een tijdschrift te duiken èn iets in het huishouden te doen ) Iemand herkenning, tips of suggesties?
Hier sliep de kleine man ook 's nachts super en overdag een drama, tot ik de puckababy ontdekte. Hij maaide zich telkens wakker en sinds hij daarin slaapt, slaapt hij overdag ook super!
O even vergeten erbij te zetten; ze wordt sinds 2 weken ingebakerd in de snug en tug. Vanaf die tijd gaat het al beter, want daarvoor sliep ze al een week niet overdag... Wel bedank voor je reactie natuurlijk!
Hier ook een meisje dat steeds een aantal keer per dag 45 minuten sliep. Ik probeerde toen ze 3 maanden was ook alles, maar ze werd altijd wakker na 1 cyclus, en was niet meer in slaap te krijgen, met als gevolg dat ze dus wel 4 keer op een dag ging slapen. Maar met ouder worden werd dit steeds langer. Nu is ze 13 maanden, en slaapt ze meestal 1,5 uur tot 3 uur. Het komt dus wel vanzelf, ooit
hier ook.. ze word steeds na 15/20 min wakker, ik ga dr steeds elke keer heen voor speentje, aai over de bol, vaak valt ze vanzelf weer in slaap na een tijdje, omdat ze gewoon echt moe is. als ik haar eruit haal gaat ze ook huilen op gegeven moment, in de box, wisptoel of bij mij. ze word onrustig omdat ze gewoon moe is. laten liggen en om de 5 min gaan kijken en troosten, speentje geven en weer weg, dan maar 100 x lopen....
Ik vind een uur al lang hoor! Mijn dochtertje is 4 maanden en slaapt overdag 3 keer heel kort, 15 tot 20 minuten soms maar. Vooral op de creche doet ze echt hazenslaapjes. Eind van de middag is ze soms zo moe dat ze dik 2 uur slaapt, of zoals vandaag om 17.30 uur in slaap valt en dan meteen de nacht in gaat. Ach, zolang ze er niet huilerig van is overdag en s nachts gewoon doorslaapt kan ik me er niet druk om maken eerlijk gezegd.
Dat is hier ook het geval. In de wagen valt hij het best in slaap maar zet je de wagentwee tellen stil is hij wakker..... Als ik hem op bed leg wirdt hij juist wakkerder dus ik heb besloten om me er niet te druk om te maken. Ik laat hem lekker zn hazeslaapjes in de box of in de wagen doen en snachts slaapt hij goed en hij is verder niet vervelend ofzo dus ik lat het maar zo. Hij heeft overigens wel eens een dag dat hij huilerig wordt van het niet slapen mar dat is meestal als hij niet fit is. Ik ga dan met hem lopen en dan valt hij in slaap. Dan leg ik hem in de box en slaapt hij meestal eennkwartiertje en dan is hij erna weer vorlijk en wel....
Hier slaapt ze ook vaak 45-60 minuten. Ik probeer haar vaak wel weer in slaap te helpen. Soms is ze ongeveer 10 minuten wakker, dan kletst ze eerst wat, begint ze iets te jengelen, geef ik speentje, aai ik over haar hoofdje, duurt soms even maar werkt toch regelmatig. Laten huilen doe ik niet, soms protesteert ze wel wat maar ik blijf er altijd bij tot ze er aan toegeeft en als ze echt gaat huilen, mag ze er uit en volgende slaapje beter. Hier slaapt ze in het donker en ik praat verder ook niet tegen haar als ik bij haar kom en ze ziet me ook niet. Hier heeft ze het ook echt wel nodig om wat langer te slapen. Overigens als ik haar er 2 x uit haal na een uur, slaapt ze vaak het volgende slaapje zelf wel wat langer dus ik zie hier per dag wel gewoon hoe het loopt.
Draagdoek kopen, leren knopen en lekker bij je dragen, dan slapen kindjes vaak heerlijk! Zo lang huilen is ook niet fijn voor een baby.
Dat hebben wij ook gehad met ons zoontje. We hebben hem overdag toen op z'n buik te slapen gelegd en toen ging het slapen wel goed. 's Nachts sliep hij eerst nog wel goed op z'n rug, maar sinds een paar weken ligt hij dan ook op z'n buik. Vind ie toch fijner!
Zo kort slapen is eigenijk niet goed. Dat je kindje snavhts goed slaapt komt mede door uitputting van overdag. Een kindje van 3-6 mnd, kan eigenlijk maar 90 min wakker zijn. Dus ; wakker, voeden, op schoot knuffelen/spelen, laatste 20 min in de box en dan naar bed. Telkens die volgorde. Een goed schema is : 7 uur wakker en voeden, schoot, box, slapen. 8.30 uur slapen. 10.30 uur wakker voeden, schoot, box slapen. 12.00 uur slapen. 14.00 uur wakker, voeden, schoot, box, slapen. 15.30 uur wakker, voeden, schoot, box, slapen. 17.00 uur tot 17.30 uur, kort slapen max half uur. 17.30 uur wakker, badderen/wassen avondritueel, voeden. 19.00/19.30 uur slapen. 22.30/23.00 uur avondflesje. Als je dit 1 week strak volhoudt, dan heb je een ritme te pakken, met slaapjes overdag. Dit slapen overdag is echt belangrijk voor je kindje. In het begin zal je kindje niet lang slapen overdag, maar na een week slaapt je kindje waarschijnlijk zoals bovenstaande schema. Ik kan je na een tweeling met reflux, en een eenling met reflux en koemelkeiwitallergie, echt vertellen dat dit werkt. Ik heb dit uit het boek baby in een droomritme. Daarin staat heel veel uitgelegd over het slapen van babys, het troosten zonder te laten huilen, en bij elke leeftijd tot 1 jaar een goed schema. Ook wordt daarij uitgelegt dat babys meestal na 45 minuten wakker worden, dit ligt aan hun slaapcyclus. Die gaat per 50 min. Je kindje wordt dus wakker omdat het op dat moment in de lichte slaap gaat, net zoals wij volwassenen hebben. Ook staan er veel tips in om te zorgen en te helpen dat je kindje ool na die 45 min weer gaat slapen. Ik zeg kopen, maar ik wil ook wel voor je de schema's uitschrijven mocht je dat fijj vinden. Pb me dan even. Als je kindje zo weinig slaapt kan dat op den duur problemen geven met slapen. Mijn dochter van 4 maanden slaapt perfect nu, en mijn tweeling, zij zijn bijna 2, kan ik overal neerleggen, ze draaien zich om en slapen.
Overigens is het boek ook pro borstvoeding, ik geef zelf de fles maar mocht je twijfelen, staat er ook van alles in bij voeden op verzoek. Google het anders maar het boek is van stefanie lampe en heet baby in een droomritme. En nee heb geen aandelen haha, maar mochten wij nog een kindje krijgen start ik hiermee vanaf de geboorte, ipv pas bij 10 wkn. Hemels vindt ik het boek, geen stomme adviezen zoals op het cb met laat maar 10 mij huilen etc, nee je leert je kindj super goed kennen, omdat je bijvoorbeeld weet waarom hij/zij hazenslaapjes doet etc. Ik vindt dat dit standaard in het kraampakket moet, samen met een 6pack redbull
Ben het helemaal met je eens! Mijn do krijgt niet alleen voeding op verzoek, maar ook slaap op verzoek. En we hebben hier niet zoveel slaapproblemen. Eigenlijk gaat ze zelf slapen als ze slaap nodig heeft. Ik vind het heerlijk relaxed.