Het is wel erg laat en ik kan me zo voorstellen dat hij op is tegen de de de tijd dat jullie gaan. Hiet zou voorslapen niet gaan ze slaapt echt alleen nog 's middags. Ik zou voor safe gaan, hem lekker thuis in bed leggen en dan iemand vragen om te komen..
Zou oppas regelen en dan oppas iets eerder laten komen Zodat mocht ie wakker worden als jij naar t etentje gaat zich niet kapot schrikt.
Tja, zoals je leest ligt het heel erg aan het kind zelf. Wij kunnen onze dochter overal mee naar toe nemen eigenlijk. Afgelopen zaterdag nog. Ze was wel heel moe maar bleef gezellig. Lag pas om half tien in bed . Eigen beslissing nemen nu dus. Succes en veel plezier iig.
ik zou hem gewoon meenemen ik had laatst ook een etentje van me schoonmoeder die jarig was we gingen eten bij de wok en het begon om half 8 ik had de kinderwagen meegenomen voor als ze eventueel wou slapen, ze heeft niet geslapen daar en we zijn om half 10 weer weggegaan ze heeft tijdens het eten lekker in de kinderstoel daar gezeten en lekker meegegeten ze vond het prachtig, neem eventueel een campingbedje mee naar je oma als je je zoontje meeneemt en anders de kinderwagen
Thuis in bed en oppas! Mijn zoontje kan daar niet tegen, later naar bed en slaapt niet in wandelwagen.
hallo dames heel erg bedankt voor alle (verschillende!) reacties wij gaan het toch proberen met zoon hij ligt nu vanaf half 5 te slapen dus mischien slaapt hij nog eventjes en kan hij vanavond gewoon mee... wij gaan NOOIT weg en dit is eigenlijk de eerste keer in 13 maanden dat zoontje savonds ergens mee naartoe gaat.. wil hem ook niet helemaal nergens aan wennen dan word het nooit meer een keer ergens heen gaan.. maar als hij moe word gaan we uiteraard naar huis en dat begrijpt oma ook!! ik laat het nog weten hoe het is gegaan!
Mee eens! Ik denk altijd: Doe ik haar er een plezier mee? Nee? Dan mooi niet doen anders zit ik daar zelf ook niet relaxt.
hey dames! wij zijn thuis de kleine man de pyama aangetrokken en hij ligt nu heerlijk te slapen! het was heel gezellig en meneer is ook gezellig geweest heb er egt geen spijt van dat we hem meegenomen hebben! hij heeft heerlijk overal van zitten knabbelen werd alleen op het eind beetje drammerig maja niet gek natuurlijk en ook helemaal niet erg! we zijn toen ook gelijk gegaan, oma en iedereen vond het helemaal niet erg snapten het allemaal vanwege de kleine al met al toch nog geslaagd dus! nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken en de reacties
Ik zou hetzelfde doen: een laat middagdutje, dan houdt hij het 's avonds wel even vol. En dan waarschijnlijk wel wat eerder naar huis, maar dan zijn jullie er toch gezellig even bij geweest. Ik zou me niet al te druk maken om zijn ritme, dat loopt over het algemeen wel los. Wij zijn een maandje terug op vakantie geweest en hebben toen ook vaak een laat middagdutje ingelast, zodat we s avonds nog even konden eten op een terrasje, ging hartstikke goed, we waren rond een uurtje of 9 dan toch wel terug, maar je hebt toch wat meer aan je avond dan wanneer je om 7 uur in je appartement zit.
Wij hebben onze zoon vanaf begin af aan veel meegenomen. En nu nog. Hij is over het algemeen vrij makkelijk. (Ik weet niet of dit komt doordat wij dot soort dingen doen of dat het juist andersom is: dat we het 'aandurven' om dit te doen, omdat hij heel makkelijk is.) Onze zoon is dol op gezelschap en aandacht. Wij kunnen hem dus in zo'n situatie gerust wat later oplaten, want hij pept zich er echt voor op. Als je het inderdaad voor elkaar krijgt om hem overdag al wat meer te laten slapen, kom je vast een heel eind. En weet je: je komt er alleen achter of het kan, als je het probeert. Ieder kind is anders en wij kunnen je wek vertellen hoe wij het doen, maar het kan voor jou en je kind heel anders uitpakken. Als je het probeert en het gaat goed, dan was het leuk voor hem, voor jouw oma natuurlijk geweldig en dan hebben jullie ook een leuke avond gehad zonder zorgen om de oppas. Als het niet gaat, zal één van jullie eerder naas huis moeten gaan met jullie zoontje. Dat zou jammer zijn. De vraag die jezelf dus met stellen: heb je dat risico er voor over, om er achter te komen of hij dit al aankan?
Fijn dat het goed is gegaan! Niet dat je er nu nog iets aan hebt, maar misschien voor een volgende keer: gewoon gaan en je man/vriend kan dan als het niet meer gaat naar huis met je zoontje en hem op bed leggen, kan jij nog even bij jouw familie blijven. Ik weet natuurlijk niet hoe ver weg het was en of jullie 2 auto's hebben (of iemand die je dan thuis kan brengen).