Geloof me, zonder zwart werken overleef je de schuldsanering bijna niet! Dus nee niet melden, dat zal ik echt heel laag vinden. Alleen omdat je last van ze hebt? Praat daar dan rustig over.. maar melden.. dat zal echt zwaar onder niveau zijn! Leven en laten leven..
Ik zou niet bellen. Laat ze wat bij verdienen zeg. Schuldsanering is niet niks jij zegt wel ik moet kei hard werken voor dat geld, maar die mensen krijgen mischien 50 euro per week voor kleren, boodschappen en de rest wat ze nodig hebben. Als ze dan wat bij kunnen verdienen waarom niet. Zo hebben ze het iets makkelijker. Ik heb zelf ook in de sanering gezeten en ik zeg je ik was blij als ik 5 euro extra had. Is echt alles behalve makkelijk en leuk. En dat feesten je weet niet mischien brengen die vrienden wel drank en al mee. Dat ze tot laat muziek draaien heeft niks met bijstand te maken dus dat zie ik apart. Ik zou gewoon door blijven gaan met de politie bellen en anders naar je woning bouw bellen die maken daar een melding van. Xxxxx
ze zitten neem ik aan niet voor niks in de schuldsanering? wie zijn billen brand moet op de blaren zitten in de schuldsanering zitten en zwart werken en elke avond feesten gaat er bij mij niet in, en is niks laags aan om te melden het is eerder laag om zwart te werken en lekker elke avond tot in de late uurtjes feesten terwijl je weet dat je buren hebt, en met een jong kindje en zwangere moeder, dat is laag 22.00 is 22.00 en dan hoort het STIL te zijn
Nou hmmm mijn broer zat ook in de schuldsanering en ging ook gewoon zwart werken. Ik kan hem daar niet in steunen, ik ben er op tegen maar snap het ergens ook wel. Kijk het is hun eigen schuld dat ze schulden hebben gemaakt (in hun geval dan) dus dan moeten ze ook op de blaren zitten. Maar ja ze hebben ook nog kleine kinderen. Ze hebben hun jongste moeten vertellen dat sinterklaas niet bestond omdat ze geen cadeautjes konden kopen. (hoorde ik pas achteraf anders had ik wel wat gekocht voor de kleine meid) Verder klopt die schuldsanering ook niet helemaal moet ik zeggen. Bij hun is het dus fout gegaan. Zij kregen elke maand gewoon hun geld op de rekening gestort en vervolgens moesten zij een deel aan de sanering geven (of iets in die trant) dat deden ze dus op een gegeven moment niet (waarom?? geen idee...heel stom) waardoor ze dus een achterstand hadden bij de sanering???? Snappen jullie het nog??? Een schuld hebben dus bij de schuldhulp? Nou ja ik snap niet dat dat kan. Maar goed om een lang verhaal korter te maken...ze zijn nu dus uit de schuldsanering gegooid omdat ze de boel bedonderen. Heel vervelend voor hun maar ja ook ergens terecht. Van wat ik er van weet....Nu is het wachten op de schuldeisers...die gaan komen. Wel heel erg voor de kinderen.....
Oh zie dat fruity ook hetzelfde zegt. Dat is ook echt moeilijk de sanering hoor. Ts geloof me jij zou stad en land af zoeken voor een baantje in het zwart puur alleen om die legging van 15euro te kunnen kopen zo erg is het.
klikken deed je op de basisschool Ik zou een keer overdag naar ze toe gaan voor een gesprek en dan zeggen dat je echt last van ze hebt. Want door de politie te bellen maak je het ook erger. Mensen gaan dan juist door. Met praten kom je veel verder .
OMG wat walg ik van deze reactie .. wat heeft het voor toevoeging om even te melden dat het 'kampers' of 'zigeuners' zijn.. dat is wel een verschil trouwens!!
Verklikken is ook laag. Wat gaat dat jullie nou aan als hun wat bij verdienen om wat extra's (nou niet eens extra) te kunnen halen. Dat je last hebt van de muziek is geen reden om hun dat kleine beetje vrijheid af te pakken.
Wat ben jij bekrompen zeg. Je weet toch niet hoe ze in schulden zijn gekomen? Ooit wel eens nagedacht dat dat niet altijd je eigen schuld hoeft te zijn? En wij kennen het verhaal van de buren niet.. Klikken is gewoon laag, klaar. Ik zeg nergens dat de buren een hoog niveau hebben toch? Want natuurlijk is het niet rekening houden met anderen ook laag. Maar waarom je tot dat niveau verlagen om te klikken over iets wat niet eens met het feesten te maken heeft? Enige wat nog kan gebeuren zijn burenruzies, nee dat is lekker gezellig voor je kinderen.
ik vind het zo bijzonder dat mensen zeggen als je zwart kan werken kan je ook wit werken. is dat zo, hoeveel mensen zijn werkzoekende?? zeker als je nu voor het eerst in een huisje woont zoals de buren van ts en dus waarschijnlijk geen denderende cv hebt lijkt me dat niet zo makkelijk. weet jij veel misschien is ze wel opzoek en probeert ze het nu zo te redden en dat wij niet zoveel hadden, was het bij feestjes (en nu nog wel) allemaal iets mee nemen, dus dat zegt al helemaal niets. Ik zou de geluidsoverlast aanpakken dat is waar Jullie echt last van hebben.politie blijven bellen, woningbouw schrijven! en blijven schrijven.dit is heel irritant dat snap ik maar dat is hetgene wat je kan doen. Ik zou verder aangezien ze wel met je praat gewoon eens vragen, tjo lukt het een beetje om werk te krijgen zodat jullie sneller uit de schuldsanering zijn? en heel eerlijk ikzelf zou me geen seconde druk maken over wat zwart bijwerken, maar ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn.
En belangrijke informatie achterhouden over iets wat de wet betreft deed je ook op de basisschool. KOmop zeg, we zijn volwassen mensen! Het is een overtreding van de wet! Als je weet dat iemand uit winkels jat, zou je het dan ook niet zeggen? Zo fijn om te weten dat dit dus de huidige mentaliteit van mensen is.. Net doen alsof je het niet ziet... Heerlijk die struisvogelpolitiek! En zo helpen we de wereld naar de kloten.. Want ja, het begint al met zoiets 'kleins'.
Zou je ze ook verlinken als ze geen overlast veroorzaken? Als dat zo is dan zou ik het melden. Doe je het alleen om ze terug te pakken dan vind ik het een gekke zet. Ik kan er ook niet tegen dat er een hoop mensen frauderen terwijl er een hoop mensen moeite moeten doen om op een normale manier het hoofd boven water te houden. Maarja....eerlijkheid duurt het langst denk ik dan.
Ik ken ook een stel wat in de sanering zit en daarnaast zwart geld binnen haalt en ja het is min of meer hun eigen schuld en ja ik irriteer me ook aan de aankopen en het uiteten wat ze doen...maar ik weet ook dat wanneer ik in die situatie zou komen waarschijnlijk hetzelfde zou doen. Daarnaast gun ik niemand de goot, zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn! Maar er wordt nu alleen weer hier over gesproken, het gaat er in principe over dat je overlast van ze hebt en dat wordt niet minder als je ze aangeeft wegens zwart werken...
Maar hoeveel situaties ken je vaak niet waarvan jij het ontzettend oneerlijk vindt.... ik ken er genoeg...ik denk dan...dat hun op zo`n manier willen leven en helemaal niet de echte waarde van het leven kennen en hun kindern zo het verkeerde voorbeeld geven....laat ze maar lekker! Ik maak me liever druk om mijn eigen leven en mijn waarde en normen!
In mijn geval vind ik het niet struisvogel politiek. Tussen iets zeggen en iets daadwerkelijk doen zit in mijn ogen een heeeel groot verschil. Zolang je het niet 100% zeker weet zou ik dus inderdaad mijn mond houden. En als ik het wel 100% zeker weet dan zal ik eerst tegen mijn buren vermelden dat het niet netjes is en ik het ga aangeven. Nogmaals niets is zo vervelend om onterecht beschuldigd te worden en dus lang zonder geld te zitten! En al helemaal niet als je een kind hebt die je dan geen eten kan geven!
nee iemand die diefstal pleegt verlink ik ook niet nee. Mensen die dingen doen tegen de wet komen zichzelf wel tegen En BTW zwartwerken of jatten zijn 2 hele verschillende dingen hoor . Want als die mensen niet zwart zouden werken zouden ze nog meer in de shit komen en dat kost de overheid nog veeel meer geld. Nu kunnen die mensen rondkomen en misschien hun schulden wel op tijd afbetalen ipv dat het kwijt gescholden word. Ze werken wel voor het geld en ze jatten niet van ondernemers.
wat ook laag is is teren op iemand anders zijn geld en de boel bedonderen. Je komt niet zomaar in de schuldsanering, sommigen indd onterecht door baanverlies etc. Maar de grootste gros komt er in terecht door te leven zoals het niet kan. Ik ken er genoeg die er mee te maken (werk) en het is wel degelijk hun eigen schuld. Iedereen heeft het over verraden etc. Ik ben pas een verrader als ik er niks mee doe, en dan van mijn eigen portemonnee. Want dit kost de gewone man veel geld. We moeten op van alles bezuinigingen, laten ze dan hier maar op bezuinigingen en mensen die daadwerkelijk er misbruik van maken er uit gooien. Als ik zie op mijn werk dat er zoveel bezuinigd moet worden en de cliënten krijgen niet meer de zorg die ze nodig hebben en dan hoor ik van dit soort verhalen. Daar kan ik mij ontzettend boos overmaken. Ik zal het dan wel pas echt aangeven als ik er 100%zeker van ben. Ik wil niet iemand onnodig in de problemen brengen.
ik snap je wel hoor...maar nog vindt ik het persoonlijk laag en kinderachtig om iemand te gaan verklikken