wat zouden jullie doen?(uitkeringsfraude)

Discussie in 'De lounge' gestart door cindybaby71, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    beetje kortzichtig om te denken dat je door "te luxe" leven in de schulden komt!

- plotselinge scheiding (partner die ineens iemand anders heeft?)
    - het kunnen rondkomen van de uitbetaalde overuren en die overuren vallen ineens weg?
    - ken ook mensen genoeg die al jaren geen loonsverhoging hebben gehad (bij een groot softwarebedrijf)
    - mensen die ineens een kindje krijgen (ongelukje waar ze wel heel gelukkig mee zijn).
    - Zelfstandig ondernemers die gewoon rond konden komen, maar door crisis toch echte problemen hebben gekregen

Heb jij het lef om dat van de week in Born te zeggen, waar zoveel mensen ineens op straat zijn komen te staan? Reken maar dat die mensen problemen gaan krijgen! Als iedereen daar zijn huis moet gaan verkopen en in een huurhuisje gaan wonen...

Er zullen altijd oplichters zitten bij de schuldhulp, maar het grootste gedeelte is oprecht en onschuldig!

@Ts: ik heb een hekel aan oplichters, maar je moet het wel zeker weten. en qua geluidsoverlast, blijven melden en verder kun je niks doen! Sterkte in ieder geval!

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Daantje ik denk niet dat jij het allemaal snapt hoor.
    Ze krijgen een bijstand uitkering dat geld komt niet bij hun dat gaat naar de sanering. Vanuit daar worden de vaste lasten betaald die mensen krijgen 50 euro leefgeld per week. Daar moeten ze van boodschappen doen,kleren kopen, voeding luiers en alles dagjes weg(bijvoorbeeld naar de efteling) een cadeau voor de kinderen halen. Met 50 euro dat lukt niemand. Als ze gaan werken dan gaat ook al dat geld naar de sanering. Dus wat is dan de oplossing om wat extra's te kunnen doen? Een paar uurtjes in de week zwart werken. Mischien poetst dat vrouwtje wel bij iemand 2 uurtjes per dag voor 20 euro met die 20euro kunnen ze dus dat extra's doen. Daar is helemaal niks mis mee.
    Ik zou zeggen maak het zelf eens mee en oordeel dan maar weer.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Volgens mij leef jij in een sprookje ofzo!! Er zijn idd mensen die misschien schulden krijgen door boven hun stand te leven! Maar wat dacht je van al die mensen waarbij opeens een partner wegvalt die normaal gesproken mee betaalde aan het huis! En nee, dan kan je niet opeens een huurhuis gaan nemen, want je eigen huis moet toch echt verkocht worden. En dan mag je nog maar hopen dat er geen restschuld overblijft. Of mensen die opeens onverwacht hun baan kwijt raken. Jij leeft in je lekkere zwart/wit wereldje, maar zo te lezen kijk je niet verder dan je neus lang is!

Ikzelf zou op dit moment ook niet in de schulden komen, zolang ik naar mijn geld blijf leven, maar als mijn man nu opeens ontslagen word.......nou, ik denk dat we dan toch wel een heel groot probleem hebben!!

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh ja nog wat

Ik werd 17 leerde een jongen kennen. (illegaal waar ik pas achter kwam na alles wat ik nu ga zeggen) we kregen een huisje ik had een goed betaald baantje bij de mainetti. Wilde nieuwe meubels kopen. Dus naar de abn kleine lening aan gevraagd. 1 maand later zei hij tegen mij we gaan een weekend naar rotterdam naar mijn broer. Daar aangekomen hebben ze s'avonds iets in mijn drinken gedaan. De volgende ochtend werd ik wakker op de boot richting engeland. 6 weken heeft hij mij opgesloten gehad op een kamertje. Dus ontvoerd door mijn toen oh zo lieve vriend.
    Uiteindelijk wist ik te ontsnappen van dat kamertje. Ben de eerste de beste winkel in gelopen en mijn ouders gebeld. Heb 2 nachten op een station geslapen zonder iets. Mijn moeder is mij persoonlijk komen halen daar.

Ik kwam thuis en toen had hij mijn huisje wat ik dus net had gekregen verhuurd. Die mensen wilden er niet uit hoe dan ook.
    Na 8 weken zijn ze er uiteindelijk weg gegaan, ik wilde dus dat geld op nemen bij de bank weg geld? Hij had in engeland met mijn pasje alles opgemaakt voor zijn papieren te kunnen betalen.
    Nu 10 jaar later ben ik er nog steeds aan het betalen voor iets wat ik NIET ZELF heb veroorzaakt.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ze zitten nu in de schuldsanering (toch?) waardoor hun schuld na 3 jaar kwijtgescholden wordt. Juist om die reden zouden ze veel meer moeten afbetalen (en dus meer wit werken) omdat het stuk schuld wat overblijft dan een stuk kleiner is dan nu.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Pfff, wat een verhaal!!!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als dit soort fraude niet wordt aangepakt, wordt de wereld een stuk harder en minder lief, want met voortdurende fraude zakt ons huidige zorgstelsel uiteindelijk in elkaar.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    En dan is het even snel kort samengevat:)

9. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nou ik kan nog niks anders zeggen als dat je echt bekrompen bent.

Oh my.. ik ga hier niet eens op reageren. Ik laat je in de waan.. alle mensen die schulden hebben, hebben het zelf veroorzaakt.

Er is geen sprake van scheidingen omdat je vent er met een ander vandoor gaat, of een plotselinge ziekte bij een kind waarvoor niet alles vergoed wordt, plotselinge werkloosheid (echt heel raar in deze tijd)..

Zucht.

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Weekgeld word berekent op het gezin. Kind in luiers, kunstvoeding, hoeveel personen telt het gezin. Extra's kan km gevraagd worden als er geld extra beschikbaar is. Legging van 15 euro? Kringloopwinkels genoeg hoor. 3 jaar aanmodderen en dan resterende die kwijt gescholden word?! Zitten op de blaren hoeft niet want inderdaad zoals enkelen zeggen. niet iedereen heeft het in eigen hand gehad maar je hebt wel in eigen hand of je de wet besodemiederd of niet. Ook dankzij weekgeld kan het gezin leren met geld om gaan en ernaast een cursus doen om financieen in gareel te krijgen/houden.
    Zwart werken is note done en kan dan ook wit maar zowel werkgever als werknemer willen geen premies/belasting betalen en of inleveren als et te winnen valt. Uiteindelijk snijden ze zichzelf in de vingers als ze gesnapt worden, zou zo een risico niet willen nemen.

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Wonen jullie in een huurhuis? ZO ja , dan zou ik contact opnemen met de woningbouwvereniging.
    En met die uitkering niet mee bemoeien. Komt vanzelf wel eens aan het licht , hun probleem.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    #92 Juul75, 8 feb 2012
    Laatst bewerkt: 8 feb 2012
    Nu ga ik even iets heel hards zeggen en ik weet dat ik hier een aantal mensen groots mee voor de schenen schop, maar dat zij zo.

Schuldsanering is een afspraak die wordt gemaakt waarbij een aantal schuldeisers akkoord met het feit dat ze minder geld krijgen dan waarvoor ze goederen of diensten aan iemand hebben geleverd. Dat betekent dus dat de schuldeisers minder geld krijgen dan waar ze recht op hebben. In ruil daarvoor verplicht de gesaneerde zich om gedurende een bepaalde periode te leven van een absoluut minimum inkomen, te werken naar vermogen en alles wat er overblijft af te dragen aan de schuldeisers. De schuldeisers krijgen echter nooit meer het volledige bedrag terug. Ik ken ook mensen die in de schuldsanering hebben gezeten en het is absoluut geen vetpot. Kun je het 'overleven' zonder zwartwerken? Absoluut. Door zwart te werken doe je je schuldeisers voor de tweede keer tekort, eerst door goederen en diensten van hen af te nemen en daar niet voor te betalen, en vervolgens nog een keertje door ze weer niet te betalen. Ik vind het een godsgeklaagde schande. Als je je zelf in de nesten werkt, heb dan in ieder geval het fatsoen om er zo min mogelijk anderen bij te betrekken. Dit zijn mensen die jij gedupeerd hebt en die een afspraak met je hebben gemaakt zodat je na een bepaalde tijd verder kunt met je leven. De eerste afspraak was om te betalen voor hun goederen, die heb je al geschonden. De tweede afspraak, om dan maar zoveel mogelijk terug te betalen, schend je hiermee ook.

Maar goed, dit was off-topic. Sorry TS.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ja joh laten we lekker met zn allen de andere kant opkijken, 50 uur per week werken, belasting afdragen en ervoor zorgen dat er mensen zijn die een uitkering krijgen maar daar misbruik van maken. je weet het niet van iedereen maar van degene van wie ik het zou weten..tsjah daar had ik toch echt wel een melding van gemaakt.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar ook iemand met een uitkering betaald belasting hoor..

Word nu net gedaan of die geen belasting betalen.

Die mensen betalen dus net zo goed voor hun eigen uitkering.

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik snap het echt niet... Waarom zou je je hiermee willen bemoeien???
    Weet jij wat er precies is gebeurd?? Waarom zijn ze in de schulden gekomen??? Waarom hebben ze een uitkering???

Dat je je recht wilt behalen op het gebied van de overlast prima!
    Zou ik ook doen!

Maar voel jij je zoveel beter dan hun dat je ze gelijk maar gaat verlinken?
    Bah! Laat de instanties dit lekker oplossen. Daar zijn ze voor.

Mensen laten we ons toch eens met onze eigen zaken bemoeien zonder gelijk over een ander te oordelen! Niet ieder rijk persoon hoeft hard te werken voor zijn geld en niet ieder arm persoon is lui!

16. lennylenn

Oorspronkelijk geplaatst door FruityPebbles [​IMG]
    Geloof me, zonder zwart werken overleef je de schuldsanering bijna niet! Dus nee niet melden, dat zal ik echt heel laag vinden.

Alleen omdat je last van ze hebt? Praat daar dan rustig over.. maar melden.. dat zal echt zwaar onder niveau zijn!

Leven en laten leven..

nee dit vind ik echt onzin

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

@Juul: groot gelijk!

Wij zijn zelf ondernemers. Wij werken er hard voor. Krijgen wij geen geld, dan kunnen wij zakelijk niet de rekeningen betalen en uiteindelijk ook prive niet.
    Ik hoorde toevallig gisteren dat er 20% van de schulden wordt aangeboden aan de schuldeisers. 20%!!

Om vervolgens aan de andere kant vrolijk verder te gaan met feestjes en zwart werken?!

Ondernemers worden altijd onder de groep "die kunnen het wel hebben" geschaard. Nou ik kan je zeggen: wij kunnen dat NIET hebben.
    Een echte goede klap en we kunnen zelf de schuldsanering in.
    Ondernemers hebben veel verantwoordelijkheden die even vergeten worden.
    Als wij geen geld krijgen kunnen wij straks geen salarissen betalen. Weet je hoeveel gezinnen er dan benadeeld worden?
    Omdat 1 gezin "de ondernemer" benadeeld.

Er word erg snel heel makkelijk gedacht over ondernemers. Erg jammer.

18. lennylenn

staan ze ook om 06.00 op uit hun nest om naar hun werk te gaan?...
    komen ze pas rond 18.00 uitgeput thuis van hun werk?

ik heb het niet over de groep die geen arbeid kan verrichten maar over de groep die instaat is om zwart werk te doen dus in mijn ogen ook gezond genoeg is om wit werk te doen. maar die dit niet doen en dus een uitkering krijgen en daarbij zwart werken.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik werk en betaal flink geld om mensen die het echt nodig hebben een uitkering te verstrekken. Ik zou ze zonder pardon aangeven.

20. lennylenn

amen! +1

Deel Deze Pagina