wat zouden jullie doen?(uitkeringsfraude)

Discussie in 'De lounge' gestart door cindybaby71, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aangeven! Dit is misbruik van een uitkering en van schuldsanering.
    Dan maar een verrader, ik haat dit soort landlopers.
    Gaat allemaal ten koste van ons belastinggeld.

Als iedereen nou eens minder bang zou zijn een verrader te zijn en dit soort mensen gewoon aan zou geven, zouden er een stuk minder fraudeurs zijn.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    allessandro wat een nonsens. Mensen met een uitkering betalen belasting van geld dat ze van onze belasting hebben gekregen. Lood om oud ijzer dus.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mm nee ik zou ze niet aangeven want je hebt je er niet mee te bemoeien dat je last van ze hebt ja daar zou ik wel achteraan gaan ,desnoods 4x p een avond de politie bellen had me geen ruk geinteresserd, Maar omdan wraak te gaan nemen door ze aan te geven.. nee dat dan weer niet,

Ze worden dan toch wel ontdekt.
    had een bekende van mij ook hoor, had een bijstandsuitkering werkte 40 uur in de week zwart soms meer en toen kreeg hij in eens een klus.. tja dat hete de klus van de bijstand oftewel bijstand controle. tja toen was hij de sjaak bijstand weg en bijstand terug betalen.
    Dus ze worden echt wel gepakt hoor!

@Offtopic, Kwa uitkering mensen die betalen ook belasting hoor niet alleen werkende mensen ;)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fruitypebbles maar dat is toch juist het doel van de schuldsanering? Dat je 3 jaar zeer weinig hebt maar dan wel van alles af bent.
    Als je niet op dat nivo kan leven moet je de schuldsanering niet in gaan. Wees blij dat er iets als schuldsanering bestaat. Een uitweg voor mensen die het te bond hebben gemaakt (wel of niet met schuld dat doet er niet toe)

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar nogmaals

Hoe weet je zeker dat ze zwart werken? Heeft TS gezien dat ze aan het werk zijn dan? Nee het is TS alleen gezegd. En tussen iets zeggen en iets doen zit een heel groot verschil!

En ja ik zou iemand pas aangeven als ik gezien heb dat ze aan het werk zijn want pas dán heb je bewijs dat ze daadwerkelijk zwart aan het werk zijn! En dan vind ik het terecht! Maar zolang iemand tegen mij zegt ik ben zwart aan het werk vind ik dat te weinig bewijs.

Echt geloof me je weet niet hoeveel schade je kan aanrichten hoor!
    Ik heb door zo'n akkefietje 8 weken geen geld gehad! Omdat iemand dacht dat ik 3x per week naar mn werk ging.
    Maar sorry ik ging 3x per week naar therapie wat bijna de hele dag duurde! En voor dat dus 8 weken helemaal niks gehad! Nou dat was echt niet leuk hoor!

Echt wat heb ik een medelijden met die mensen als ze straks voor niks aangegeven worden zeg!

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik zou me er niet mee bemoeien, natuurlijk is het niet goed wat ze doen maar het is niet mijn pakkie aan

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar dat geld krijgen ze dan toch? En betalen dus belasting van hún geld wat ze gekregen hebben ( oke ze hebben er niet voor gewerkt )

Maar ook ik draag belasting af hoor van mijn ziektewet uitkering die ik van jullie geld heb gehad en dus uiteindelijk ook van mijn eigen belasting geld wat ik in de jaren die ik gewerkt heb betaald heb.;)

8. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Niet alleen belastinggeld maar uiteindelijk worden de mensen die bijstand en sanering hebben en er netjes mee omgaan er de dupe van als het telkens aan het licht komt. Het is alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind deze situatie niet te vergelijken met de jouwe.
    Ze vertellen zelf rond dat ze zwart werken! Ze zijn er dus blijkbaar trots op.

Doordat je zelf een beroerde situatie hebt meegemaakt betekent het nog niet dat je alles gelijk op jezelf moet betrekken.

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

maar jij hebt het nooit over zwart werken gehad toch met degene want je werkt niet zwart. Die persoon ging er zelf vanuit. Dus mensen die het zelf vertellen zullen het dan wel doen?

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vraag me af of het niet een beetje opgeblazen wordt. Die mensen zullen de regeltjes ook wel weten en zullen wel een heel laag iq Hebben willen ze in de rondte gaan schreeuwen dat ze zwart zouden werken. Daarmee gooien ze hun eigen glazen in en ik zou dat persoonlijk nogal dom vinden.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Geen idee of die wel of niet zwart werken.

Ik ken een hele hoop mensen die zeggen dat ze dingen doen maar het niet doen. Die zeggen het om popiejopie te zijn. ( en het uiteindelijk dus niet zijn )

Vandaar dat ik het nog steeds een verschil vind tussen iets zeggen en iets doen.

@ Caitlyn ( weet niet of k je naam goed schrijf dus sorry al vast :D )

Ik betrek dit niet op mezelf kan dit gelukkig los zien van de situatie waar ik in heb gezeten. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat je zoiets pas kan bewijzen als je het met je eigen ogen gezien hebt. En niet gehoord hebt ( ook al is het van de persoon zelf )

Maar nogmaals dat is mijn mening.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat die situaties heel moeilijk zijn. Ik geloof wel dat er genoeg mensen zijn die dat doen en er ook gewoon voor uit durven komen hoor. Als je zoiets doet ken je ook geen schaamte volgens mij.

Misschien is het wat om als ze het er nog eens over hebben gewoon te zeggen: pas maar op, straks ben je je uitkering kwijt hoor als je zo doorgaat. Je impliceert daarmee niet dat jij dat gaat doen, maar de boodschap is duidelijk. Dan kun je even kijken hoe ze daarop reageren.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kom op meid, je kan toch rekenen. Wat een kromme gedachte zeg.
    Stel je krijgt 500 belasting en "betaald" daar 100 euro belasting over. Dan kost het toch netto 400 euro belasting. Het draagt toch niets bij aan de belasting, het kost alleen maar.

Ik heb niks tegen uitkeringen. Het is goed dat ze er zijn. Maar niet voor mensen die er misbruik van maken.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als iemand zelf loopt te verkondigen dat ie zwart werkt en dat vervolgens niet doen moet ie ook niet lopen janken dat ie aangegeven wordt.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En hoe zit het dan met de mensen die daarvoor gewoon gewerkt hebben? ( even mijn buurvrouw als voorbeeld ) Mens is 59 zit sinds 2 jaar in de bijstand. Maar werkt wel al vanaf dr 15e en betaald ook al belasting vanaf haar 15e.

Die heeft dan toch haar eigen bijstand zo goed als zelf betaald.

En ja verder ben ik het met je eens hoor ik betaal ook geld voor mensen met een uitkering en heb ook liever dat het gaat naar mensen die het echt nodig hebben. Maar ik blijf erbij dat ik iemand pas "schuldig" vind als ik het met eigen ogen gezien heb of er genoeg bewijs voor is. Maar dat iemand het zegt is voor mij niet genoeg.

Oh en ik wil dit nog even toevoegen.

De bijstand doet ook bepaalde controles. Komen onverwacht langs kijken in je spullen en of er niet iemand bij je inwoont die wel salaris verdiend. Betekend dan ook ( vind ik ) Dat de bijstand zijn werk niet voldoende doet.

Het zelfde geld voor een "werkgever" die iemand zwart aanneemt. Dit gebeurd al bijna niet meer.
    Het enige wat ik mij dus kan bedenken wat de bewuste buurvrouw doet is schoonmaken bij iemand thuis wiettoppen knippen of oppassen.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meid dat is een heel ander verhaal. Het gaat er niet om hoeveel je betaald hebt. Er bestaat zoiets als solidariteit in nederland. Of je nou wel of niet veel gewerkt hebt maakt niet dat je meer of minder recht hebt op een uitkering. Nederland heeft een vangnet en dat is heel goed.

Maar ik reageerde op het feit dat je zei dat mensen met een uitkering ook belasting betalen. Ja van geld die ze van de belasting hebben gekregen. Dus gewoon onzin.

18. Alita

Alita Niet meer actief

@TS wat ga je nu doen eigenlijk?

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Voel je nou eens niet zo aangevallen. Niemand heeft het over jou of je buurvrouw.
    Het gaat over iemand die een uitkering ontvangt en daarnaast zwart werkt.
    Wanneer jij of je buurvrouw zwart bijklussen zijn jullie net zo goed fout bezig. Ook al hebben jullie zelf voor je uitkering gewerkt. Die uitkering is namelijk voor mensen die niet kúnnen werken. En zwart werken is toch echt werken.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou niemand verraden. Ken der helaas een paar die zo hun geld krijgen maar sta daar boven. Voelt soms wel kut dat hun alles kunnen kopen zonder na te denken en wij hard moeten werken. Toch denk ik, ik kan mezelf in de spiegel kijken en zeggen dit heb ik bereikt en is van mijn. Laat hun lekker hun leventje leiden en worden vast vanzelf ooit genaaid door fouten van hun zelf of door een ander en dan kun je ze lekker uitlachen

Deel Deze Pagina