Ik ben door een vroegere vriendin ( waar ik al jaren niet meer mee omga en al jaren geen contact meer mee heb) ) en die ik per toeval op facebook weer tegenkwam en bij mij in de buurt is komen wonen uitgenodigd voor een babyshower. Ik dacht eerst ach wel leuk. weer wat contact enz.. een keer afspreken.. Nu kreeg ik de uitnodiging voor de babyshower van haar zus. met daarin de vraag deze week al aan te geven of je kunt komen ( gaat om augustus) en dat de kosten 12,50 per persoon zullen zijn. daarnaast is er door de zwangere ook nog een cadeau lijst rondgestuurd met dingen die ze graag krijgen. Ik vind het een beetje rare constructie en een cadeau kopen voor de ouders / zwangere en dan ook nog mee betalen voor de babyshower voor versiering en hapjes drankjes enz.. het lijkt wel een vrijgezellenfeest of zo.. Het idee van de zwangere in het zonnetje zetten is leuk, maar om dan van elke gast 12,50 te vragen en ook nog te verwachten dat ze een cadeau van de lijst mee brengen en dat allemaal nog voor dat de baby geboren is? Is dit de normale gang van zaken? Ik twijfel best wel of ik wel zal gaan, als het nu om mijn aller beste vriendin zou gaan, maar heb haar al jaren niet gezien/gesproken, ken haar vriend niet eens.. enz.. zit er meer over te denken na de geboorte gewoon op kraamvisite te gaan? wat zouden jullie doen?
Ik snap je en ik denk dat ik dan ook niet zal gaan. Bouw eerst dat contact maar weer een beetje op. Je moet er ook gelijk veel geld voor neerleggen. (Tenminste.... ligt eraan wat je cadeautje kost natuurlijk...) Ik zou dat uitleggen aan de zus en ook aan de persoon zelf, dan je liever eerst zo op viste komt om elkaar weer wat beter te leren kennen.
Ik zou niet gaan en dan inderdaad op kraamvisite gaan. Omdat het eigelijk meer een kennis is dat een vriendin op dit moment.
Ik vind de kosten niet zo raar. Ik heb zelf eens een babyshower georganiseerd en toen ook 10 euro pp gevraagd en ik ben er ook op één geweest en daar was het ook rond dat bedrag. Maar dat ging wel om mijn beste vriendinnen. In dit geval zou ik eerst weer elkaar beter leren kennen en gewoon op kraamvisite gaan.
Ik zou niet gaan. Eerst maar eens samen weer contact opbouwen. Ik vind geld vragen voor een feestje stom. Ik heb ook al twee keer 'moeten' betalen. Omdat ik er graag bij was gedaan, maar ik vind het een gekke constructie. Mijn moeder en zusje hadden bij mijn tweede ook een babyshower georganiseerd, en m'n moeder heeft gewoon alles zelf betaald.
Je betaald vaak een bedrag voor hapjes en drankjes en dat zou ik zelf geen probleem vinden omdat je er zelf ook wat aan hebt. Opzich ook wel een leuke manier om weer contact op te doen dus ik zou zelf gewoon gaan als je het contact weer wil herstellen. Wil je dat niet, dan zou ik niet gaan.
Niet iedereen heeft zomaar dat geld liggen natuurlijk. Vind geld vragen om het feest te bekostigen dan ook niet raar Maar ik zou ook op kraamvisite gaan en niet naar de babyshower omdat je al aangeeft een hele tijd geen echt contact meer met haar te hebben gehad.
Ik heb toevallig vandaag mijn babyshower gehad, die dames hebben ook allemaal betaald en cadeautjes meegebracht. Maar dat was dan ook buitenshuis... De laatste x hadden we voor m'n vriendin een babyshower thuis georganiseerd en daarvoor hebben we geen geld gevraagd, we hebben toen als beste vriendinnen hapjes gemaakt... Als je bijna geen contact hebt zou ik inderdaad ook niet gaan! Dan lijkt kraamvisite mij ook wel voldoende!
zo dan, zelfs voor een bbq betalen we geen eens 12,50 per persoon... Wat een bedrag zeg! Ik was ook niet gegaan. Sowieso vind ik een babyshower echt onzin. En dan ook nog zoveel geld kwijt zijn, en je wilt ook nog wel iets geven als de baby er eenmaal is... Ik zou alleen op kraamvisite gaan.
Toen ik het eerste stukje las dacht ik och leuk ja een babyshower, totdat ik las dat je er 12,50 voor moet betalen en ze je een wensenlijst voor je neus hebben gelegd... Als het een goede vriendin zou zijn zou ik toch meedoen, ook al vind ik het raar overkomen.. Een oude kennis waar je weer wat contact mee hebt zou ik niet meedoen.
Als je het leuk vindt om het contact weer te herstellen, dan zou ik zeker gaan. Cadeautje van de lijst is een wens, geen plicht. Als jij iets anders zou willen geven, dan is dat toch ook prima.
Dit is gewoon heel Amerikaans ( waait allemaal over naar ons...) Ja heel normaal...ook om als "kennis"dan ook te worden uitgenodigd. Ik zou niet naar een kennis gaan Alleen naar mensen met wie ik echt contact heb.
Bij een oude kennis zou ik mijn kat sturen en enkel op visite gaan als je een geboortekaartje krijgt. Je hebt dan sowieso ook al een cadeau mee, die ook geld kost. Dat lijkt mij toch echt wel voldoende voor een oude kennis met wie het contact (nog) niet bijster goed is.
Voor mij zou t dan een reden zijn om het feest niet te geven. Ik hoor het tegenwoordig steeds meer: uitnodigingen om te komen eten, máár wel zelf eten meenemen of meebetalen. Als wij mensen uitnodigen, zorgen we gewoon voor eten en drinken.
Nu ik het nog een keer lees komt het over alsof deze kennis je heeft uitgenodigd voor de babyshower van haar zus. In dit geval zou ik helemaal vriendelijk bedanken. Als haar zus je heeft uitgenodigd voor haar babyshower dan zou ik ook bedanken en gewoon op kraamvisite gaan.
Ik snap het, ben er zelf ook niet zo van. En helemaal als het contact maar matig oid is. Gewoon op kraamvisite gaan straks en een kadootje meenemen wat jou past qua prijs.
Wat een rare reacties op een 'babyshower'. Dit is hoe een babyshower werkt (net als een vrijgezellenfeest idd) als vriendinnen en evt familie deel je de kosten voor hapjes en drankjes en cadeautjes, tja dat kun je zo gek maken als je wilt. 12,50 vind ik niet veel, maar dat is voor iedereen anders. Het is iets leuks voor de as moeder. Persoonlijk vind ik dat 'vage' kennissen niet thuishoren op een babyshower (weer vergelijkbaar met een vrijgezellenfeest) dus alleen je vriendinnen, zussen, nichtjes en moeders enzo. (Maar ik wil vage kennissen ook niet op kraamvisite)
Dat mag natuurlijk is je goed recht. Maar ik zie het zo. Het is in vergelijking van een vrijgezellenfeest vind ik. De aanstaande moeder/bruid geeft het niet zelf. Iemand organiseert het maar wel vanuit de naam van alle vrienden/familie. Vind ik het ook logisch om wat bij te dragen. Hoeveel dat is zou van mij ook wel afhangen of ik heen kan. Een verjaardag vier en organiseer je zelf dan sla ik natuurlijk zelf eten/drinken in. Uitgenodigd worden om ergens te eten en zelf eten meeneemen ken ik niet, niet meegemaakt.