Mee eens. Als je het niet zo wil brengen, dan kun je ook aangeven, dat je niet kunt op die dag... Misschien flauw, maar je hebt ook de kans dat je al een sfeer zet door niet te komen om die reden, waardoor het hernieuwen van jullie vriendschap misschien wel een tik krijgt...
Woow wat veel! Wij doen altijd 2 euro p.p voor versiering etc. Allemaal zelf hapjes maken en meenemen en zelf cadeautjes (geen bepaald budget)
Het is dus de babyshower van de zus van je 'vriendin' niet van je vriendin zelf? Dan zou ik zeker alleen maar op kraamvisite gaan buiten de evt. kosten om. Als het haarzelf zou betreffen zou ik (als ik weer zin had om contact met haar te hebben) wel zijn gegaan.
Ik vind het niet veel, maar kan niet in jouw portemonnee kijken. Hier een paar keer babyshower buiten de deur (high tea) gedaan en dan wordt er al snel 25/40 euro gevraagd pp (maar dan wel vaak met een groot gezamenlijk kado) Bij een vage kennis zou ik niet gaan, gewoon omdat ik vind dat ik daar niet thuis hoor, dat is alleen voor goede vrienden. Ik zou idd ook zeggen dat je die dag niet kan, even goede vrienden
Hier doen we het ook,alleen zijn het dan goede bekende. In jou geval zou ik dus niet meedoen aangezien je haar al tijden niet gezien hebt. Ik vind een babyshower meer iets voor vrienden/familie die dicht bij de mama staan.
het is wel de babyshower van die vroegere vriendin, en zij vertelde mij er over toen we elkaar via facebook spraken, maar de zus van deze vriendin organiseert het en stuurde de uitnodiging. ( dat staat miss in mijn opening post niet duidelijk) maar idd is zij op dit moment meer een kennis omdat we al jaren geen contact meer hebben/hadden.
Hier laatst ook een babyshower georganiseerd voor een vriendin. Heb geen geld gevraagd maar iedereen iets mee laten nemen. Zelf had ik nog slingers liggen en had ipv hapjes nog wat versiering gekocht. Cadeautje mocht iedereen met eigen budget kopen. Je kan niet in elkaars portemonnee kijken. En bij de geboorte heb je natuurlijk ook weer cadeautjes. Was een zeer geslaagd feestje! Ik zou niet naar een vage kennis gaan. Eerst maar eens een beetje een vriendschap opbouwen voordat ik naar dat soort dingen zou gaan.
Ik vind dat niet meer dan normaal, maar 12,50 voor een paar hapjes en een drankje is behoorlijk ruim genomen, daar verwacht ik inderdaad wel een hele bbq- of gourmetarrangement voor. Op kraamvisite gaan is voldoende.
Zou je wel gaan als het gratis zou zijn, zo ja dan zou ik nu ook gewoon gaan. Het is volgens mij normaal om zelf te betalen voor een babyshower en de zwangere uit de kosten te houden en te verwennen. Ik vind zelf een babyshower niets omdat ik pas een feest wilde als mijn zoontje gezond en wel op de wereld was.