Negeren of afleiden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

afleiden of negeren

1. Negeren

2. afleiden

3. straffen

4. iets anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    #1 jantina, 9 aug 2009
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
    Meiden...

Ik heb er een poll van gemaakt
    zit steeds in twee strijd met mezelf..
    negeer ik mijn pubberende peuter..
    die flink in opstand is of moet ik haar
    juist afleiden.....of of of..

Ben benieuwd naar jullie reacties..

Groetjes Jantina

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #2 Kiwi1, 9 aug 2009
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
    Ik ben voor beiden, maar dat is geen optie in je poll.

Het hangt van de situatie af. Helpt afleiden niet dan ben ik keihard voor negeren.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ben ik het helemaal mee eens ;)! Maar gelukkig helpt afleiden of gewoon even lekker met rust laten (en dan dus niet echt negeren, maar gewoon de rest verder gaan met wat iedereen bezig was ;)) en weer tot zichzelf laten komen.

Straffen is voor mij geen optie, omdat ik gewoon vind dat dat niet nodig is. Tenminste dan bedoel ik straffen van op kamertje zetten, op de trap zetten, in de gang zetten, verplichten op een stoeltje te zitten enzo ;). Straffen in de zin van slaan is bij mij helemaal not done!

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb voor negeren gekozen, maar het hangt wel af van de situatie. Thuis negeer ik Anouk echt compleet als ze een boze bui heeft of aan het dwingen gaat. Bij een ander of in de winkel probeer ik het op een andere manier. Soms loop ik gewoon weg (tenminste ik zie haar dan wel, maar zij mij niet) en dan komt ze heel snel achter me aan, maar meestal geef ik haar dan iets in haar handjes waardoor dr aandacht ineens op heel iets anders is.
    Ik heb heel veel moeite gehad met de boze buien van Anouk, dit kwam meer doordat ik er compleet doorheen zat, ik heb toen met iemand van het CB alles besproken en ik ben toen mee gaan doen aan het Triple-P programma. Sindsdien zijn de boze buien in tijd en in aantal gehalveerd. Tuurlijk heeft ze nog wel eens een boze bui, maar die is meestal zo over. Suc-6!

Liefs,
    Duveldraakje

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Van alles een beetje denk ik idd. Soms negeren (bij een heftige 'ik ben zo zielig, kijk mij eens op de grond huilen en stampen' sessie), soms afleiden (als ie iets dreigt te doen wat niet mag) soms een beetje meeveren en soms weet ik het ook niet meer....haha.... :)

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Meestal afleiden maar als dat niet werkt negeren .. ligt ook helemaal aan de situatie ...

7. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ik ga meestal voor afleiden maar helpt dat niet schakel ik over naar negeren,met als gevolg dat mevrouw helemaal over de rode gaat.En dan zet ik haar even apart zodat ze kan kalmeren.

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    afleiden, negeren ( indien mogelijk) daarna pas straffen.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hangt een beetje van de situatie af.

Gaat hij gooien met een speeltje dan is het afpakken van het speeltje hier zeer effectief en dan pas na een bepaalde tijd weer terug geven.

Slaan/schoppen/knijpen betekend een enkeltje in de hoek, wekker zetten (3 minuten) en daarna uitleggen dat het niet mag omdat het pijn doet en sorry zeggen.
    Zo kunnen mama en Kylian eerst even allebei afkoelen en rustig worden.

Maar soms is hij gewoon vervelend omdat hij moe is ofzo en dan is afleiden toch de juiste methode.

Groetjes Anita

10. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Oeh, ik ben de enige met straffen..! In principe probeer ik haar te negeren maar als dit niet werkt dan moet ze in de hoek. Zeggen is al meestal genoeg (wil niet hoek.. :) ).
    Danielle

11. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik benoem altijd het gedrag wat ik niet wil en daarna negeer ik haar. Dus als ze gilt of met iets gooit dan zeg ik dat dat niet mag en daarna negeer ik haar. Doet ze het dan nog een aantal keren en werkt negeren dus niet, dan zeg ik dat ze in de hoek moet als ze niet ophoudt. In het begin heeft ze veel in de hoek gestaan, maar het wordt steeds minder. Wanneer ze echt helemaal overstuur raakt en zelf eigenlijk niet meer weet waar het nou om begonnen is, dan leidt ik haar af. Zo ook wanneer ze uit de hoek mag of wanneer ze 'klaar' is met haar bui. Dan praten we er niet meer over en gaan we iets anders doen.

12. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gekozen voor afleiden maar als dat niet lukt negeer ik haar. (althans dat probeer ik) Behalve als we in een winkel of iets dergelijks zijn want dan kan ik haar echt niet negeren :)

Deel Deze Pagina