Voorhuidje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Veertje84, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi mama's,

Mijn zoon wil graag staand plassen, maar dat gaat niet echt omdat zijn voorhuidje nog verkleefd zit.
    Het plasstraaltje komt er dan niet goed uit en hij plast alle kanten op (hier had ik geen rekening mee gehouden haha dus alles zat onder, incl. ikzelf).
    Het is toch nog redelijk normaal dat dit verkleefd zit? Of hoe zit dat eigenlijk?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.303
    113
    Ja hoor, volgens mij ging het bij zoon rond zijn 5e los, dacht dat dat ook gemiddeld was.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Mijn zoon is al er vroeg geopereerd aan zijn voorheid ( 11 maanden toen) maar de uroloog zei dat ze normaal met 4 jaar toch wel enige beweging al dan niet losse voorhuidjes willen zien.
    3 jaar lijk me dus nog niet zorgelijk maar wel blijven proberen

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Echt totaal geen probleem! Een voorhuid kan tot de pubertijd verkleefd zijn.
    En er vooral vanaf blijven. ;) Niet proberen los te maken zoals ze vroeger nog deden. Dat is juist niet de bedoeling en zeer pijnlijk.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Geen probleem.
    Die van mijn zoon was al met 1,5 jaar los. Maakte ik mij eerst nog zorgen om of het niet te vroeg was. Maar is niet erg. Maar kan zomaar jaren duren.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Op t consultatieburo de laatste keer, denk dat jij nog moet? De arts controleerde het. Zoon word in mei 4. Voorhuidje is bijna los. Kan t eikeltje zien zeg maar. Had het niet erover dat t al los hoort te wezen.
    Misschien tijdens douchen/wassen voorzichtig wat terugschuiven?

Deel Deze Pagina