Oei lastig. Is het niet mogelijk dat als je die baan aanneemt, je werkgever (in de toekomst) je master zal betalen? Kun je dat eventueel uitonderhandelen?
Ja het barst helaas van de werkloze psychologen, dus wat dat betreft zou ik je baan aanbod niet laten schieten. Maar je master ook niet...
Dat zou geweldig zijn natuurlijk! Ik heb nu dus een 3 maanden contract aangeboden gekregen, en ga dit aanbod ook aannemen. Hopelijk wordt dit contract verlengd en wie weet wat dan de mogelijkheden zijn voor de toekomst. Ik ben in ieder geval heel blij met deze kans en merk aan jullie reacties dat ik blijkbaar te hoge verwachtingen heb gehad
Ik heb ook psychologie gestudeerd (met master) en zit ook in het werkveld. Is de functie die je aangeboden hebt gekregen op mbo-niveau of hbo-niveau? Houd er rekening mee dat je niet als psycholoog kan werken zolang je je master nog niet hebt. Als je dus echt uiteindelijk als psycholoog aan de slag zou willen, heb je dus echt je master nodig... Ik begrijp je dilemma en de enige tip die ik je kan geven is de ervaring die ik heb en dat is dat mijn afgeronde wo-opleiding echt deuren voor me heeft geopend. Zonder dat papiertje zou doorgroeien in de richting die ik wilde (werken als individueel therapeut) niet mogelijk zijn geweest. Succes met je keuze en knap dat je je bachelor hebt binnengeharkt!
De functie die ik aangeboden heb gekregen werd omschreven als een mbo+/hbo functie. En ik ben me er absoluut van bewust dat ik niet als psycholoog aan de slag kan, dat wist ik van te voren. In deze functie kom ik veel in aanraking met patiënten met psychiatrische stoornissen en ook al mag ik ze niet behandelen, vind ik het toch heel interessant om op deze manier ervaring op te doen en meer inzicht te krijgen in psychiatrische problematiek. Mijn master wil ik sowieso nog halen! Als dit niet lukt op korte termijn dan is het een mooi streven voor de toekomst . Bedankt voor je tip in ieder geval!
Zeker de baan aannemen en ervaring op doen. Studeren is echt ' makkelijker' met kinderen die al op school zitten dan als je er nog thuis hebt. Een werkgever zal ook altijd kijken naar werkervaring. En je kunt je ervaringen integreren met je opleiding straks waardoor dat wrs ook echt meerwaarde heeft. Als je nu ook nog eens in deze baan cursussen kunt doen en wellicht door kunt groeien naar een andere baan in het bedrijf of via hun netwerk weer ergens anders terecht komt, dan is dat ook een grote pre.
Ik vind het jammer, spijt is te sterk. Ik volg nu cursussen, ben nu bezig met Lean green belt maar een master blijft op de planning staan. Ik weet alleen nog niet wanneer...