ervaringen : wasmachine of was-droog combi?

Discussie in 'De lounge' gestart door 894hi, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

wat is jullie ervaring? hebben jullie een wasmachine of een was droog combi of een wasmachine en een droger apart ?

ik heb dus een wasmachine maar die werkt niet helemaal meer zoals hoord en hang de was steeds buiten te drogen 3 hoog aan een veel te korte waslijn ! vandaar ik nu wil gaan kijken voor een was droog combi ..

wat voor wasmachine hebben jullie enzo?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heb een wasmachine en een droger
    wasmachine is van miele
    droger is van whirlpool

gebruik de droger voor beddegoed en handdoeken enzo
    de rest hangt buiten te drogen
    op wasrekken en het ook zo'n uitklapwasmolen van brabantia

3. augustus

augustus Niet meer actief

Hier een was en droog machine in 1 van miele..

Ik zou echt niet anders meer willen.
    Top ding!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    er is geen betere ;)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb een wasmachine en droger van Miele, maar wel 2 apparaten. Ondertussen 1 jaar en 4 maanden in gebruik en tot nu toe heel tevreden!

Ik gebruik de droger in de winter meer, omdat ik dan mijn was in de woonkamer (of in een andere kamer als er visite komt) op een rekje hang. Als ik dan veel was tegelijk heb, dan doe ik al eens iets meer in de droger. Nu hang ik alles op een molen buiten in de tuin.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hebben een was-droog combi gekregen toen we in november gingen samenwonen...Hij is van Ariston en echt geweldig!!! wil niet meer zonder of anders...
    Gebruik de droger alleen bij handdoeken en ondergoed... je kan zelf instellen hoe droog je het wilt hebben...echt idaal...

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Was/droog combinatie hebben wij gehad. 5 jaar lang van AEG. Ik vond het ideaal voor in ons flatje want meer ruimte hadden wij niet. Maar als je het voor het zeggen hebt, zou ik voor een aparte wasmachine en droger gaan. Die kun je ook nog tegelijkertijd aanzetten als het moet. En het grootste nadeel vond ik dat als je het wasprogramma én het droogprogramma achter elkaar deed (dus alles in 1 x) stond ik werkelijk alles te strijken. Het was natuurlijk niet goed tja 'uitgeklopt' eer het droogde. En als je wasmachine stukgaat terwijl je droger het nog doet? of andersom, wat dan? en meestal zijn de kosten hoger dan bij de aparte. Wij hebben ze nu apart en ik ben echt superblij!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha gelukkig heb ik daar nog geen ervaring mee haha.. hoef na t drogen alleen de theedoeken te strijken, de rest komt daar goed uit.. mag ook wel voor de prijs die ze er voor betaald hebben haha..

9. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben een was-drogcombi gehad op de flat en daar was het ivm ruimte ideaal. Wij hadden er 1 van whirlpool maar als je was en droogprogramma achter elkaar deed was hij 4 uur bezig:$
    Nu hebben we een wasmachine en een wasdroer van Bosch en ben zeer tevreden. Ik kan ze alebei tegelijk aanzetten en heb een trommel waar 8 kilo in kan. Heerlijk en een uitgestelde start ik zou niets anders meer willen8)

10. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    nog een praktisch puntje om een aparte was en droogmachine te nemen... op advies van ouders overigens...
    stel dat de wasmachine kapot gaat hoef je alleen die te vervangen.. dat is goedkoper asl een combi vervangen...

Maar hier zou ik ook niet meer zonder droger willen!

11. Wij hebben ze beide apart, we wonen nu dan in een 1gezinswoning met genoeg ruimte maar hebben ze aangeschaft toen we nog in een flatje woonden met kleine keuken. Ze kunnen toch op elkaar (wasmachine onder, droger boven). We hebben overigens in het begin ook getwijfeld, maar reparatie schijnt duurder te zijn (na garantie uiteraard) en je bent eigenlijk beide apparaten gelijk kwijt..

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    We hadden een combi van Bosch, heb er niet veel geluk mee gehad. Anderhalve maand terug is het beton zelfs gebroken waar de ring aan hing..... Vier jaar oud, dat mag natuurlijk helemaal niet. Had al eerder reparatie´s eraan gehad.
    Voor mij dus nooit geen combi meer. Heb nu een aparte droger en wasmachine, echt heerlijk.

13. ook wij hebben een aparte was droog combinatie en ik v ind het heerlijk.. bij mooi weer gewoon de boel naar buiten en idd wat hier ook al genoemd werd.. als 1 van de 2 kapot is heb je een duur grapje..
    ik heb sinds 2 weken een nieuwe wasmachine van bosh met 8 kilo trommel wel lekker hoor...en hij centrifugeert als een idioot wat een verschil met dat oudje van ons..

liefs yippie

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat was precies de reden dat mijn ouders nadien weer gekozen hebben voor 2 aparte apparaten...

15. Pankoek

Pankoek Lid

10 jun 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem weg gedaan dit jaar.
    Na 4 jaar gehad te hebben.
    Inderdaad om redenen dat ik nu wel door kan met wassen en drogen.
    En met de combi kon ik niet de volle was ineens drogen.
    Er mocht minder kilo in dus moest ik de andere deel toch gewoon ophangen.
    NU ik 2 losse apparaten heb merk ik pas hoe beter een losse droogt.
    Ben veel sneller klaar met mijn was!

16. Humphy

Humphy Niet meer actief

Ik heb een droger en een wasmachine apart. Ik zou niet anders willen.

Deel Deze Pagina