doen!!! als dit je droom is, dan streef die na! Je kindje wordt er echt niet slechter van hoor meid. en ik vind het niet eens zo gek veel, ga dan meer voor de kwaliteit van het samen zijn met je kids en niet meer voor de kwantiteit, neem bijvoorbeeld een schoonmaakster zodat jij niet zoveel hoeft schoon te maken! Scheelt een heleboel tijd... maar goed eerlijk is eerlijk, als ik/wij het financieel aan zouden kunnen zou ik ook stukken minder willen werken en ik werk dus 24 uur
Ik zou het ook doen,zeker als je zo'n kans krijgt. Ik moest gewoon fulltime aan de bak toen mijn dochter zo klein was,was financieel noodzakelijk,ze is nu 10 en we hebben een goede band hoor.Want idd,een blije,gelukkige mama hebben je kids meer aan. Je krijgt meestal spijt van de dingen die je NIET doet,is mijn ervaring...
Hoi iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb er nu nog een positiever gevoel over, omdat de meeste toch zeggen DOEN. Dat is ook wat ik het liefste wil. Ik heb straks een gesprek op mijn nieuwe werkplek, dus dan hoor ik meteen mijn rooster. Ik hoop dat dat een beetje gunstig uitvalt, en dat ik niet 5 dagen moet 'werken' Op vrijdag moet ik sowieso naar school, maar zou wel beetje vervelend zijn als ik mijn werkuren dan over de ma tm do zou moeten verdelen. Heb dan liever 2x een hele dag en een keer een halve en een vrije dag. Maar hopelijk kunnen we dat in goed overleg regelen, ik zal het straks horen. En of ik het ga doen hangt dan ook een klein beetje daar vanaf. Maar denk dat ik er echt gewoon voor moet gaan! Het heeft ook zoveel voordelen! Ik hou jullie op de hoogte! @mmeke, switchen naar de BOL variant heeft geen nut, bij deze moet ik 4 dagen naar school en 1 dag stagelopen, wat betekent dat ik er ook 'fulltime' mee bezig ben. Dus dat is ook geen optie.
@ Femmetje: je bent hartstikke positief over het werk en de opleiding. Ik zou er ook gewoon voor gaan. Er is door een aantal meiden hier al gezegd dat de opleiding best meevalt. En zoals Anniek zegt is het inderdaad misschien wel iets om een schoonmaakster te nemen? Heel veel succes vandaag tijdens het gesprek!
Hmm, dat vind ik een beetje kort door de bocht. Volgens mij gaat het TS er niet om dat ze dure spullen kan kopen ed. Ze wil iets doen waar ze gelukkig van wordt. En ongelukkig thuis blijven tot je kinderen 4 zijn lijkt me niet erg bevordelijk voor de kinderen. Dus als je graag een opleiding wil volgen zou ik het gewoon doen. De kinderen worden er niet ongelukkiger van!
Hoi Femmetje, Ik bedoelde eigenlijk dat als het je niet bevalt je terug kan switchen naar de onbetaalde stage en dus 1 dag minder hoeft te werken 2,5 dag ipv 3,5 dag. (Ik dacht dat dat de BOL-variant was, vandaar) Of is dat net zo lastig voor je om te combineren?
Ik zou er ook voor gaan. Het lijkt je harstikke leuk dus waarom zou je het dan om die ene dag niet doen? Hier heb je de rest van je leven profijt van en je kinderen dus ook.
Ook ik zou zeggen DOEN! Je wilt sowieso de opleiding gaan doen en ben je dus sowieso al 2,5 dag weg. Als je dan 1 dag meer weg bent krijg je en betaald en je opleiding wordt deels vergoed en je hebt meteen een baan voor die 2 jaar met een grote kans op een vaste baan na je opleiding. En de belangrijkste rede: Je wilt het zelf heel graag! Een goede moeder is een gelukkige moeder en als je hier gelukkig(er) van wordt dan moet je het zeker doen.
Als je Havo hebt gedaan krijg je misschien wel vrijstelling voor sommige vakken, bij mij was dat voor Nederlands en Engels, zou ik wel even navragen, en als je Havo hebt gedaan zul je dit waarschijnlijk fluitend halen is mijn ervaring.
Doen meid! Het is iets dat je superleuk lijkt om te doen, het wordt voor je betaald en zo te horen heeft het alleen maar voordelen! Bovendien ben ik van (feministische ) mening dat vrouwen niet hoog genoeg opgeleid kunnen zijn, ook als ze kinderen hebben. Een opleiding is altijd een plus wat mij betreft en zeker als het betekent dat je iets kan doen wat je leuk vindt. Zal ik ingaan op wat Jessy1980 zegt? Nee, laat ik dat maar niet doen, ik geloof dat het wel duidelijk is en ik zou niet agressief willen worden.... Succes Femmetje!
jessy na 6 berichtjes posten al zelf zo reageren??? en dan zeggen dat andere agressief zijn? sorry hoor! en na je berichtjes gelezen te hebben; zucht! ts ik denk dat je een goede keuze maakt als je je gevoel volgt!
Misschien zit zij niet in de positie om thuis te blijven bij haar kinderen, heb je daar wel over nagedacht? En dat ze daardoor deze keuze heeft. Helaas moeten heel veel vrouwen tegenwoordig wel werken om hun hoofd boven water te houden met de kosten van tegenwoordig, mogen ze daarom geen kinderen? En nee hoor, ik werk niet, ik zit in de gelukkige positie dat ik zelf voor mijn kindje mag zorgen. Waarom reageer ik eigenlijk op iemand die geband is.... Zal niet voor niets geweest zijn
Hey Jessy, ik snap je deels wel hoor, maar als ik mijn werk op zou geven als de kleine straks geboren wordt, kunnen we het financieel wel shaken. We hebben onze roosters naast elkaar gelegd en als ik zoveel mogelijk late diensten draai dan is er bijna altijd wel iemand van ons in huis. Ik zou best minder willen gaan werken als de crisis ooit weer voorbij is en ik zeker weet dat mijn man zijn baan houdt, maar ik zou er niet helemaal mee willen stoppen. Ik vind een werkende moeder niet egoïstisch. Ik zou het van de vader egoïstisch vinden als hij zou besluiten dat de moeder die ook haar opleiding gevolgd heeft thuis zou moeten blijven om de kinderen groot te brengen. Je kiest er samen voor, dus moet je ook samen schipperen.
Niet iedereen wil perse werken maar sommige mensen moeten gewoon werken , dat is een ander verhaal .. En de een is blij met thuisblijven en de ander wil werken , is toch niet zo moeilijk te snappen .. ik zou doodongelukkig worden als ik altijd maar thuis zou zijn , en daar word mijn kleine meisje ook niet gelukkiger van dacht ik zo .. ik zou ook nooit afhankelijk willen zijn van een man zijn inkomen , wil gewoon zelf mijn geld blijven verdienen zelf mn belasting betalen enz .. Maar prima als iemand anders dat wel wil !!
jaja daar komt de eeuwige discussie weer! als je om je heen kijkt, en af en toe eens journaal ofzo kijkt, dan zie je dat het heel normaal is om gewoon te werken! Ik vind het het beste voorbeeld wat ik mijn dochter kan geven, dat het heel normaal is dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt aan de maatschappij, als hij of zij dat kan. De maatschappij is er nu eenmaal naar dat het nog voor weinig mensen is weggelegd om helemaal niet of heel weinig te werken. Huizenprijzen en kosten voor levensonderhoud zijn heel hoog. En daarnaast zou ik het ook niet willen, waarom heb ik anders een opleiding gedaan? Ik vind mezelf niet egoistisch, ik mezelf door deze bewuste keuzes juist een goede moeder. En nee, ik werk niet fulltime, maar heb wel een baan in de non profit sector, want ik werk oprecht niet alleen voor het geld, ik werk ook om iets goeds te doen voor mensen die dat nodig hebben! En door die ervaring ben ik wie ik ben, maar ben ik ook de moeder die ik ben. Ik kan mijn dochter beter geven dan dat, niet alleen in materialistische zin. Ik ben heel dankbaar voor wat ik heb! Zou ik niet zijn als ik elke dag thuis was denk ik....
Doen! Die kans moet je gewoon met beide handen grijpen meis. Je opleiding wordt betaald en je krijgt betaald voor je werk-uren. Ik ben denk ik op dit gebied ook wat "moderner". Als je ervoor kiest om thuis blijven bij de kinderen, prima. Maar ik vind niet dat je anderen op moet aanvallen als ze wel willen werken. En ik vind het raar om te zeggen dat als je werkt en kinderen wilt dat je dan egoïstisch bent. Dan zou 80 procent maar moeten stoppen met krijgen van kinderen. Ik werk nu 40 uur, wij zijn aan het proberen om zwanger te worden. Naast deze baan ben ik bezig met de module arbeidsrecht. Ik ga dus 1 keer per 2 weken een avond naar school. Ik heb het voorstel van mijn leidinggevende gehad om door te groeien naar de functie van personeelmanager, maar moet hiervoor wel een studie doen van 3 jaar (bachelor, personeelsmanagement). Ik heb een man die me hierin volledig steunt. Mocht ik zwanger raken dan zal ik 4 dagen blijven werken en mijn man levert ook uren in! Want waarom zou ik moeten minderen en hij niet? We gaan samen voor kinderen en we vinden het ook belangrijk om onze persoonlijke doelstellingen te halen. Ik vind dus dat iedereen vrij moet zijn om de keuze te maken voor thuisblijven of werken (hoeveel uur dan ook).
Ik zeg ook doen! Ik studeer zelf ook en in ben ontzettend gelukkig met wat ik doe (ik ben vaker van huis als jij straks moet) Ik vind het soms echt moeilijk om mijn meisje zo vaak te moeten missen, maar ik zie dat ze heel erg gelukkig is en dat maakt ons allebei gelukkig Je kunt altijd nog stoppen als het echt niet gaat, maar wat zijn nou 2 jaar op een mensenleven?? Succes met je keuze maken!
He meiden, echt iedereen super bedankt voor de reacties! Ik ben vanmorgen een ochtend mee gaan draaien op de speelzaal en het was zoooo leuk. Ik ga het hoe dan ook doorzetten. Ik heb ook mijn rooster gehad en het valt eigenlijk nog wel mee, maandag draai ik alleen de ochtend dan ben ik om 11.45 al klaar. Dinsdag en donderdag werk ik van 8.30-15.45 en vrijdag heb ik dan een dag school en woensdag ben ik altijd vrij. Ook mag ik 's morgens 10 minuten later komen zodat ik mijn eigen zoontje als hij in november 4 is geworden zelf naar school kan brengen dus dat is ook wel fijn! Oke ik besef echt wel dat ik het druk ga krijgen maar het is denk ik wel te doen en ben er dan ook echt enthousiast over! Dus nogmaals bedankt voor jullie reacties! @mmeke, de BOL opleiding is 4 dagen en 1 stagedag. Ik had eerst wel een BOL opleiding gevonden waarbij ik maar 1 dag naar school moest en 2 stagedagen moest lopen. Dat was een particuliere opleiding maar er stond wel 15 tot 20 studie uren thuis voor. En dus al die uren + je lesdag+ je stage maakte het tot een BOL opleiding, maar is dus nog veel ermee zijn. Maar toch bedankt voor het meedenken! @jessy1980 ik vind het niet erg dat je je mening geeft want daar vraag ik immers om. Maar ik heb het helemaal niet gehad over dure spullen of wat dan ook, dus mijn mening is dat jouw mening echt nergens op gebaseerd is. Ik lees ook net wat andere reacties over het verschil tussen thuisblijven en werken maar ik bedoelde niet dat ik wilde stoppen met werken en volledig wilde thuisblijven bij de kinderen, want ik heb altijd nog gewerkt sinds de kinderen er zijn. Maar het ging me er meer om om de hoeveelheid die ik met de opleiding erbij afwezig zou zijn terwijl dat anders maar 2 dagen was. Dus ik wilde hiermee ook geen discussie uitlokken wat nou beter is thuisblijven of werken. Zo bedoelde ik dit topic niet