Wat zouden jullie doen? Ziek melden of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jeetje er word echt slecht gelezen.

Ze baalt dat ze ziek is want ze had zoo graag haar familie willen zien, alleen elkaar knuffelen en kletsen had ook goed geweest. ze gaat haar schoonzus niet aansteken, dus die gaat ze niet zien. \

maar ze hoopte dat als ze naar haar lijf zou luisteren ze morgen alweer veel beter zou zijn en als je gaat werken als je ziek bent tja dat helpt niet aan je herstel en dat weet ts ook wel.

ts: bij zo ziek dat je gaat rillen gewoon niet mee gaan werken. punt! je lichaam waarschuwd en geeft aan het zwaar te hebben.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ah, wat een wijze woorden. Vind je wel een aansteller, en als je mijn werknemer zou zijn, zou ik ook niet blij met je zijn; automatisch de dag nadat je je ziek gemeld hebt lekker thuisblijven. Lekker ben jij ;)

TS, je bent een bikkel dat je toch gegaan bent! Hopelijk kan je vannacht ook een beetje slapen en voel je je morgen weer een stuk fitter! Beterschap!

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Tjonge, het is familie die ze eens in de paar jaar ziet he, ze wonen niet om de hoek ofzo.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Beterschap Zara, hoop dat je snel weer opknapt. Maar met de virussen die er rondwaren, kan het ook wel even duren.

Snapte je dilemma wel hoor en dat je baalt dat het nu gewoon slecht uitkomt. Trek je niets aan van die hardcore powervrouwen hier, die schijnbaar met 39 graden koorts nog fluitend naar hun werk huppelen.;)

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Beterschap! Snap het dilemma heel goed, het is thuis soms lastig in te schatten of je het op je werk vol gaat houden en helemaal als je je ook nog eens schuldig voelt naar je werk toe. Goed dat je het hebt geprobeerd!

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik zou gaan werken. Ik ga meestal ook met koorts werken. En ik werk in de gehandicaptenzorg. ZOrg wel dat ik extra mijn handen was ivm besmetting. Pas als ik niet meer twijfel of ik ziek genoeg ben om thuis te blijven, dan blijf ik thuis ;)

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook met een zware verkoudheid kun je je flink beroerd voelen en als je dan ook nog de hele dag op je benen moet staan en klanten moet helpen zoals TO is dat gewoon heel lastig vol te houden. En dat blijkt maar weer want ze is naar huis gestuurd.

Ik als werkgever zit er absoluut niet op te wachten wanneer onze mensen met flinke koorts, snipverkouden en zwaar hoestend op het werk verschijnen. Dat wordt op onze kantoren hier in Azië zelfs niet toegestaan, is ook een cultuur dingetje. Mensen die flink verkouden zijn, laat staan echt ziek en besmettelijk zijn, blijven dus sowieso thuis en op onze Westerse kantoren heerst er een ontmoedigingsbeleid in dat opzicht. Als het echt niet kan worden er mondkapjes gedragen.

Het is onze verantwoordelijkheid als werkgever om te zorgen dat er voldoende personeel is, dus dat werknemers zich niet zieke kunnen melden omdat er geen ander personeel is om dit op te vangen is van de zotte en zou nooit het probleem mogen worden van de medewerkers.

Wij moedigen onze werknemers echter wèl aan om er een gezonde levensstijl op na te houden en ze worden hier ook op verschillende manieren flink voor beloond. Vandaar dat ons ziekteverzuim ontzettend idioot laag ligt, wat trouwens ook komt omdat we er heilig van overtuigd zijn dat werknemers die met plezier naar hun werk gaan gelukkiger zijn en daardoor gezonder en productiever. Win-win. 💡💡

Mensen hun contract niet verlengen omdat ze een paar keer een paar dagen ziek zijn thuis gebleven is zo ontzettend fout. Wij kijken naar het totaal plaatje en weten echt wel wat we aan onze mensen hebben. Goede loyale medewerkers straffen omdat ze ziek zijn is gewoon wanbeleid imho, dan zit er iets heel erg fout in de organisatie/mgmt. Dat gezegd hebbende is het wèl twee richtingsverkeer, we verwachten dus enige flexibiliteit en 100% inzet en collegaliteit terug.

Ik vind het heel sneu voor je TO dat je je zó onder druk gezet voelde om te gaan werken terwijl het gewoon dus niet ging. Hopelijk heeft dit je herstel niet vertraagd (hoezo kortzichtigheid van de werkgever/baas!) en kan je toch nog een paar fijne uurtjes met je familie doorbrengen vandaag. 😊

8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mooi! Gelukkig heb ik ook zon werkgever! Dat resulteert erin dat ik wanneer ik me gaar en slap of verkouden voel ik zelf vaak besluit thuis te werken. Toch minder rennen en vliegen en even tijd voor extra rust (m'n uren maak ik toch wel het gaat om m'n output het afronden van mijn
    Projecten) ik ben zelden ziek omdat ik de kans krijg balans te zoeken. Dat maalt dat ik prima overdag ook eens een prive afspraak kan plannen en daartegen over besluit ik zelf vaak dat ik dan op mijn parttime dag tijdens het slaapje van zoon of savonds nog even bijwerk of mail doe.

Pasgeleden was ik toevallig in 2 maanden tijd 3x ziek (ook eerste weken zwangerschap, griepvirus, voedselvergiftiging echt top weken) ik voelde me echt zwaar vervelend in eerste instantie maar m'n werkgever benadrukte zo dat m'n gezondheid voor ging. Soms heb je nou eenmaal mindere periodes.

Overigens ga ik, als het even kan wel altijd. En ziek is wel zo ziek buj mij doorgaans dat alle afspraken vervallen. Nu wel lastig met familie uit het buitenland hoor! Stom dilemma! Beterschap!

9. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Jeej wat een reacties. Ik weet hoeveel druk je van tijdelijke contracten kunt ervaren en vind het heel vervelend voor je dat je het gevoel hebt dat je daarom nu over je grenzen moest gaan. Ik weet niet hoelang je in de situatie van tijdelijke contracten blijft, maar probeer toch goed voor jezelf te zorgen.
    Ik zou overigens wel gewoon je familie proberen te zien. Zelf even afwegen of het lukt om ook t hele uitstapje mee te gaan en ff overleggen wat je schoonzus vind.
    Sommigen doen hier alsof je je familie iedere week kan zien en dat is gewoon niet zo.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    Dat zeg ik toch nergens? Je moet beter lezen

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Vind ik toch dubbel. Aan de ene kant snap ik het, ik werk ook in de zorg en als je niet op formatie staat, dan moet er last minute vervanging gezocht worden, of lever je geen goede zorg, omdat je met te weinig mensen bent. En je kan je niet om 17.00 bijvoorbeeld nog gaan ziek melden voor je nachtdienst, zo werkt het gewoon niet.
    Aan de andere kant werk je wel met een doelgroep met een verminderde weerstand en heb je daarin ook een stukje verantwoordelijkheid. Handhygiëne is inderdaad belangrijk. Maar als jij verkouden bent, besmet je anderen door druppelkernen, die zich bij 1 keer hoesten zo'n 1,5 meter verspreiden. Die houd je heus niet allemaal tegen met je hand voor je mond en goede handhygiëne.
    Ik maak mijzelf er ook schuldig aan hoor, maar soms kunnen we ons wel afvragen hoe verstandig dat nou echt is.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat waar mensen over vallen, is dat ts haar familie als reden lijkt te noemen om misschien toch maar thuis te blijven zodat ze kan uitzieken en de dag erna met de familie door kan brengen. Terwijl dat los van elkaar staat, of zou moeten staan. Ziek is ziek, dus dan blijf je thuis, en bij twijfel proberen, vind ik. Dat heeft ts gedaan en bleek dus te ziek. Hopelijk ben je niet meer al te ziek en heb je toch nog een fijne dag vandaag!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Gisteren heb ik mn schoonzus en zwager gezien. Was heel fijn. Omdat ik me niet goed voelde hebben we het rustig aan gedaan.
    Het afscheid van mijn man met zijn broer was emotioneel, het is nog maar de vraag wanneer ze elkaar weer zullen zien.:(
    Vandaag sta ik gewoon weer op m'n werk, al blijf ik maar stug verhoging houden. Mijn hoofd voelt loodzwaar en mn temperatuur is nog niet onder de 37,7 geweest, dus zit onder de ibuprofen. Waardeloos om zo'n klein team te hebben, maar we moeten het ermee doen..

Deel Deze Pagina