Ja doe ik ook hoor, hij blijft lekker thuis en ik ga het juf morgen persoonlijk even zeggen, zodat ze weet waarom. Want door geven door de telefoon komt nooit goed over.
misschien heeft ie al zalf gehad en is het niet meer besmettelijk. maar toch zou ik mijn kind thuishouden, je weet het nooit met sommige mensen. ik heb een keer een kindje gehad op de speelzaal die die nacht ervoor koorts had en die moeder bracht dat kindje gewoon naar school ze zei dat het beter ging met hem ja vind je het gek als je hem een paracetemol geeft voordat ie naar school moet, na een uurtje werd ie weer warm. meteen moeder opgebeld dat ze hem moets halen. is toch zielig voor zo'n kind
Hoi! Beroepsmatig moet ik hier even op reageren. (Ik ben lerares in het speciaal basisonderwijs.) Helaas hebben wij op de school waar ik werk ook eens met zo'n situatie te maken gehad. Als het besmettingsgevaar van een kind met krentenbaard is geweken, heb je als school zijnde geen wettelijke rechten om een kind de toegang tot de school te ontzeggen. Ook al ziet zo'n kind er nog niet uit! (het ziet er echt ranzig uit....) Neem van mij aan dat de leerkrachten er ook niet blij mee zullen zijn. Als ouders zijnde snap ik helemaal dat je er niet blij mee bent en ik begrijp je gevoelens volkomen. Maar bedenk goed dat een school aan allerlei verplichtingen moet voldoen. En dat is de reden dat ik dit even schrijf, want zo is de school ook verplicht om de leerplicht-/ verzuimambtenaar in te schakelen als een leerling ongeoorloofd afwezig is van school. Bedenk goed dat als je je kind dus thuishoudt dat dat gevolgen kan hebben voor jou als ouder. Persoonlijk zou ik het heel flauw vinden als ze dit daadwerkelijk doen, maar ja.... Ik zou je keuze in ieder geval wel snappen.
Hmm ik heb het 1 keer gehad.. en op zich is het wel te overkomen om het te hebben. Je mag er alleen absoluut 100% niet aan iztten omdat het ongeveer al besmettelijk is als je er naar kijkt. Dat is het wat zo verschrikkelijk vervelend maakt. En je krijgt er hele nasty zalf voor (waarna je er overigns behoorlijk snel vanaf bent.. dat duurde echt geen 3 weken!) Vind het alleen wat raar dat die moeder dat kindje gewoon naar sc hool doet. Normaal als je kind iets besmettelijks heeft doe je het niet naar school toch?
Misschien iets met werkende ouders? Die bazen hebben die vertikken een beetje mee te werken? (of denken dat ze niet gemist kunnen worden) Dat zou me dan weer niets verbazen.
Mijn man en ik werken ook, maar we sparen vrije dagen uit speciaal voor deze reden. Als mijn dochter ziek is mag ze niet naar de creche, maar ik wil haar daar ook niet. Dat is toch sneu voor je kindje. Als ouder heb je de verantwoordelijkheid (vind ik) om een achter de hand plan te hebben voor als je kind ziek is, Het is tenslotte jouw kind, niet die van de juf, van de oma/opa, van de crecheleidster of wie dan ook...
Ik ben vanmorgen naar school geweest en heb het met juf overlegd.Nou ja...overlegd, zij had een iets andere opvatting dan ik. Volgens juf was het de beslissing van de ouders om het kindje naar school te doen. Dus ik zeg op mijn beurt, dan neemt zij dus ook de beslissing en het risico om de hele klas te besmetten, 4 dagen voor de zomervakantie?! Op een gegeven moment gaf ze me in bepaalde dingen wel gelijk. De moeder van het jochie heeft de eerste dagen van de uitbraak de wondjes niet afgedekt en zo ging hij dus ook naar school.Juf heeft er voor gezorgd dat de wondjes bedekt waren met gaasjes waardoor het risico op besmetting dus minder zou zijn. Maar goed , hij heeft er wel een paar keer met open wondjes rond gelopen.Dus de kans op besmetting is/was wel heel groot, dat zag juf zelf ook wel in. Ze wist op een gegeven moment even niet meer wat te zeggen. Ik ben nog naar de directie geweest om te vragen hoe het zat met het "besmettelijke kinderziekte beleid"maar ze was vandaag afwezig. Ik heb mijn zoontje wel thuis gehouden, en heb als reden opgegeven dat hij én niet lekker was ( hij klaagt al twee dagen over buikpijn en heeft diarree ) en omdat ik voor de grote vakantie het risico niet wil lopen dat mijn zoontje besmet raakt en dat onze vakantie in het water valt....
Goed zo. Zijn ze nou helemaal?! Het kind heeft daar dus in zijn besmettelijke periode rondgelopen? Nou, lekker hoor! Ik dacht dat dat kind die periode voorbij was toen íe op school kwam. Ik kan er niet bij dat er een school is die dan zo´n kind toelaat! Te idioot voor woorden gewoon
dit is beslist niet waar!!! het is de verandwoording van een school school is veranwoordelijk voor dit soort zaken en kan het kind dan ook weigeren hoe lullig ook voor de ouder maar is wel verandwoordelijk voor een hele klas (school) met kinderen die niet blootgesteld mogen worden aan evt gevaren van besmetting van wat dan ook lekker makkelijk zo'n juffie om het maar af te schuiven naar de ouder ook snap ik die ouder niet die is net zo makkelijk om het af te schuiven naar school toe nee nies je hebt er goed aan gedaan je kleine thuis te houden en nu moet nog maar blijken welke kinderen de besmetting hebben opgelopen want meestal openbaard de ziekte een week tot 12 dagen na de besmetting fijne vakantie dus voor sommige (en bedankt he mams )
Mooi is dat... Even een van de besmettelijkste "kinder" ziektes los rond laten lopen door een klas... Heeft juffie er wel bij stil gestaan dat zij over n aantal dagen (in de vakantie dus) ook zo'n mooi stel blaasjes kan hebben? Had ik dr toch ook even tussen neus en lippen door verteld hoor Als ze dan al niet zit met t ongemak etc van anderen... En die ouders snap ik niet. Als een kind ziek is hoort het thuis met alle comfort zorg en geruststelling van de moeder (of vader) en niet op een drukke creche/school. ZEKER met dit soort besmettelijke ellende!
Ja ben ik helemaal met jullie eens, juf zei nog van, ja maar ze zijn nu toch afgedekt? ( de wondjes )...Uhu...ja nu..! Ik hoop niet dat m'n zoontje besmet is. Hij is net van de waterpokken af.En de waterpokken is een kinderziekte die ze MOETEN hebben gehad, ze krijgen het tenslotte toch een keer.Maar krentenbaard hoeft je kind niet te krijgen. Krentenbaard is in het begin moeilijk te bepalen, daar moet je echt voor naar een dokter , daarom lopen de kindjes er te lang mee en is er eigenlijk al besmettingsgevaar. Nah ja, we zien het wel, hij is lekker thuis en zijn vakantie is begonnen. En ik hoop dat ie niet ziek word in de vakantie want dan zal ik ze alsnog bedanken.. Liefs Nies
Ik vind het raar dat die school niet ingrijpt. Die zouden de ouders er op aan moeten spreken. Als ik een kind zou hebben zou ik het thuis houden. Piglet
Ja dat is ook zo iets, er hangt alleen een briefje aan de deur "In deze groep heerst krentenbaard" Ouders krijgen geen informatie mee niks, ze heeft de ouders er ook niet op aan gesproken. Terwijl er wel regelmatig brieven over hoofdluis worden rond gedeeld. Ik vind dit toch net iets te heftig om er niet over geinformeerd te worden.Ja, ik zoek zelf wel op internet maar zo hoort het niet!
Ja inderdaad! Dat zou toch t minste zijn wat je kunt doen als je zon kindje dan toch op school laat komen. Hoeveel mensen hebben er ooit van krentenbaard gehoord? En hoeveel daar van weten dan ook nog wat t is? EN hoe besmettelijk t kan zijn. Zo kan je toch geen oordeel vellen of je je kindje thuis laat of niet?! Vind het allemaal maar n rare bedoening hoor...
Ik zou dat dus ook gedaan hebben, hem thuis houden. Je laat je eigen kind niet onnodig risico lopen als het effe kan. Maar het is idd wel vreemd dat er zo gereageerd wordt op school. Ik hoop voor je dat hij niet toch al besmet is, en dat je een fijne vakantie hebt met hem!